VYBERTE SI REGION

Abraham: Vyhrávat? Ještě ne. Spíš pravidelně dojíždět

Brno - /ROZHOVOR/ Brněnský jezdec Karel Abraham pojede letošní sezonu stovárním motocyklem. Sním by rád atakoval svoje dosavadní nejlepší umístění

2.3.2009
SDÍLEJ:

Vysněná zbraň Karla Abrahama tovární aprilie. Foto: Deník/Attila Racek

Na otázky o nadcházející sezoně rád odpoví. Na dotazy ohledně studia už si zvykl. Když se ho ale zeptáte na přítelkyni, jen zakroutí hlavou. „Nechápu, proč se na to všichni a pořád ptají. Stále se nic nezměnilo,“ směje se devatenáctiletý jezdec mistrovství světa silničních motocyklů Karel Abraham.

Začátek sezony v polovině dubna se pomalu blíží. Jaká byla vaše letošní zimní příprava?

Poctivá. Minimálně poctivější než loni. Chodil jsem tak pětkrát šestkrát týdně do posilovny, abych byl po fyzické stránce dostatečně připravený. Dále jsem hrál squash, spinning, jezdil motokros. Myslím si, že příprava byla kvalitní a určitě mi pomůže v nadcházející sezoně.

Poprvé budete mít k dispozici tovární motocykl. V čem jsou jeho přednosti?

Motorka by měla být rychlejší, všechno je preciznější a přesnější. Velký rozdíl je také v kontrole trakce, která je na tovární motorce letos poprvé. Jak jsme se přesvědčili na prvních testech ve Valencii, motorka je mnohem těžší na nastavení jak pro mě, tak pro techniky. Musíme se s tím ještě poprat na dalších testech. Snad tam půjde všechno už lépe.

Už jste zmínil první letošní testy. Jaké z nich máte pocity?

Jelo se perfektně. Musíme ale ještě vychytat kontrolu trakce. První den to byla totiž katastrofa.

Od nové sezony se mění pravidla, kdy ubude tréninků. Jak to hodnotíte?

Nelíbí se mi to. V pátek jeden zrušili, další dokonce zkrátili. Už teď jich máme málo. Na trati nejsme moc často. Bude složitější správně nastavit motorku, zvyknout si na trať. Všeho bude míň, takže to není moc dobře pro jezdce ani pro mechaniky.

Kromě vás bude mít tovární motocykl ještě dalších deset až patnáct jezdců. Kde očekáváte, že byste měl pravidelně dojíždět?

To je hodně těžké říct. Teoreticky tovární motorky vyhrávají závody. Záleží na tom, jak ji budeme schopni nastavit, jaký budeme mít materiál. Každá tovární motorka je trochu jiná. I když jsou stejně nastavené, jedou odlišně. Je to tím, jaký díl dostanete.

Loni jste často končil závody bez toho, aniž byste viděl cílovou čáru. Dá se připravit na to, aby jezdec méně padal?

Moc ne. Je to v jezdci a jeho hlavě, protože to je z velké části psychický problém. Doufám, že tuto sezonu se tomu vyhnu a hlavně budu závody dojíždět. Snad nebudou výkyvy a budu pravidelně bodovat.

V třídě do dvousetpadesáti kubických centimetrů budete soupeřit i s druhým českým zástupcem Lukášem Peškem. Kdo z vás se bude po sezoně radovat více?

Hlavně doufám, že budou závody zajímavé. To je jediné, co k tomu můžu říct. Uvidíme, jak to nakonec mezi námi dopadne.

Máte nějaké rituály před závodem?

Ne, žádné.

Ani o tom neuvažujete? Aby se vám dařilo lépe než loni…

Kdybych zjistil, že něco zabírá, tak jo. Poraďte mi (usmívá se).

Dočkají se čeští fanoušci v nadcházející sezoně vidět vás na stupních vítězů?

Bedna by byla bomba. Každý jezdec, který závodí, chce vyhrát, takže vítězství je nejvyšší meta. To nejvíc, co mohu udělat. Ale s tím, abych řekl pravdu, úplně pro tuto sezonu nepočítám. Chtěl bych hlavně dojíždět a mít více konstantních výsledků, zlepšit si svoje nejlepší umístění z minulého roku a tu hranici co nejvíc posunout. Ale kam až? To uvidíme během sezony.

Tento rok chcete také odmaturovat. Jak se dá skloubit závodění na světové úrovni se studiem gymnázia?

Hodně blbě (směje se). Snažím se školu stíhat, ale nechodím tam moc pravidelně. Spíš jen dopisovat si písemky, abych uzavřel pololetí a byl schopen tu maturitu nějak dát. Už jsem ale chyběl na slohovce, tak nevím…

Autor: Tomáš Valaškovčák

2.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies