VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham: Výsledku si cením. Poctivě jsem si ho vyjel

Brno /ROZHOVOR/ - Brněnský motocyklový závodník Karel Abraham změnil závodní taktiku a hned mu to vyneslo nejlepší umístění. Ve třídě do 250 ccm dojel v Austrálii na šestém místě.

31.10.2009
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklový závodník Karel Abraham si v Austrálii zajel životní výsledek. Šesté místo.Foto: DENÍK

Ještě nedávno si postesknul, že v první zatáčce po startu ho psychicky brzdí.vzpomínky na kolizi s Thomasem Lüthim ze srpnové domácí Velké ceny na Masarykově okruhu. Potom ale přišly dva závody v exotických krajích a motocyklový silničář Karel Abraham se pere v závodech třídy do 250 ccm o umístění v první desítce.

V Austrálii šestou příčkou vybojoval svůj dosud nejlepší výsledek ve světovém šampionátu. Ani v následujícím podniku na maljsisjském Sepangu nedaroval Brňan soupeřům nic zadarmo. „Po závodě v Portugalsku jsme si v týmu řekli, že změním taktiku. A najednou se mi to v Austrálii skutečně vyplatilo,“ naznačuje Abraham tajemství svého aktuálního životního úspěchu.

Co pro vás znamená změna strategie?
Závodění na hraně. Snažím se přitvrdit. V Austrálii jsou rychlé zatáčky a ty mi vyhovují.

Podařila se vám už předehra Velké ceny Austrálie…
Ano, tréninky i kvalifikaci jsem měl dobré. Vše se obešlo bez větších problémů. Ve warm upu, což je dost neobvyklé, jsem zajel zatím svůj nejlepší čas na tamním okruhu. A v závodě jsem si ho dokonce ještě vylepšil.

V cíli jste byl šestý, což je zatím váš největší úspěch. Jak se závod vyvíjel?
Měl jsem hodně dobrý start a od začátku jsem se držel ve skupině, která bojovala o čtvrté místo. Byli v ní například Hiroši Aoyama a další skvělí jezdci. Pak z ničeho nic spadl jeden a za chvíli se poroučel k zemi i další. Jeho motorka zůstala ležet v dráze, takže závod šest kol před cílem stopli. Bohužel se do konečného pořadí závodu počítalo pořadí z předcházejícího kola, než spadli. Tím pádem mi zůstalo šesté místo.

Ve skupině jste bojoval kolo na kolo mimo jiné i s Japoncem Aoyamou, který má na dosah titul mistra světa. Jaký jste z takového soupeření měl pocit?
Bylo to super. Bojovali jsme, předjížděli se. Z toho, že dojel do cíle až za mnou si moc cením, měl jsem z toho skvělý pocit. Po závodě jsem byl hrozně moc šťastný.Šestého místa si hodně cením, protože přede mnou skoro žádný jezdec neodstoupil, takže výsledek jsem si poctivě vyjel.

Takový výkon a si zasloužil pořádnou oslavu.
Zatím žádné nebyly. Hned večer po závodě jsme letěli do Malajsie. Stihl jsem si jen sbalit věci a odjet na letiště.

Na okruhu v Sepangu se vám povedl skoro podobný kouske. Znovu pronikl mezi nejlepší, jenže…
Startem do závodu jsem nic neztratil ani nezískal. Byl jsem v dobré skupině. Bok po boku jsem jezdil v první desítce s těmi stejnými jezdci, co v Austrálii. Pak ale Locatelli v nájezdu do zatáčky pouštěl jezdce za sebou, jenže vzápětí mi zavřel cestu, jak se vracel do vnitřku zatáčky. Bohužel shodil mne i sebe. Než jsem zvedl a nastartoval motorku, klesl jsem na devatenáctou pozici.

Jak jste reagoval?
Byl jsem naštvaný. Bolela mě pravá ruka, na které jsem měl strženou kůži. Byl jsem rád, že se mi podařilo závod dokončit a získat alespoň čtyři body za dvanácté místo. Hůř to dopadlo s Locatellim, který má zlomené zápěstí.

Co čekáte od závodu ve Valencii, kterým letošní šampionát za týden skončí?
Těším se, i když jsem tam zatím nikdy neměl štěstí. Jako by to byl pro mne zakletý okruh. Určitě se ale budu snažit.

AMOS KREJČÍ

Autor: Redakce

31.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Společnost Thermona v Rapoticích vyrábí plynové a elektrické kotle.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Historické bitvy: možná beze zbraní. Kvůli nové směrnici Evropské unie

Jižní Morava - Místo divácky atraktivních rekonstrukcí slavných bitev pouze hudba z reproduktorů a pokládání květin na hromadný hrob. Takový scénář podle mnohých nadšenců vojenské historie hrozí tradičním živým připomínkám historických událostí. Může za to nová směrnice Evropské unie, která zakazuje používat některé typy historických zbraní.

Manželství v kostce? S herci Kronerovou a Navrátilem v brněnské premiéře

Brno – Divadlo Komediograf uvede v brněnské premiéře inscenaci Manželství v kostce, v níž autor a režisér Luboš Balák vsadil na komediální talent Zuzany Kronerové a Oldřicha Navrátila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies