VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham zkouší novou motorku. Testuje FTR

Brno – Napřed necítil ruce ani nohy, po dvou dnech si začal na čtyřtaktní stroj zvykat. Brněnský jezdec Karel Abraham má za sebou úvodní dávky kilometrů za řídítky stroje třídy Moto2, která od příštího roku nahradí v mistrovství světa silničních motocyklů klasické dvoutaktní dvěstěpadesátky.

18.12.2009
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

K prvním námluvám Brňana s anglickým strojem FTR došlo ve Španělsku. „Úvodní den ve Valencii jsem s motorkou najezdil přes šedesát kilometrů. Navíc mi německý výrobce Kalex nabídl, abych vyzkoušel i jeho stroj Moto 2,“ říká. „Po měsíční přestávce jsem se s motorkou pral, obvyklá uvolněnost mi chyběla. Vliv na to měla nejenom nový těžší stroj. Kvůli marodění jsem moc netrénoval a ztratil jsem fyzičku,“ popisuje Abraham prvotní testovací útrapy.

O den později mu neplánovanou samaritánskou službu poskytl letošní mistr světa stopětadvacítek Julian Simon, když si chtěl stroj FTR zkusit.

„Na cílové rovince mu zničeho nic vylétla ojnice a naše ježdění skončilo. Ale já byl tak utahaný, že bych stejně toho moc nenakroužil,“ jako by byl Abraham v duchu španělskému jezdci vděčný.

Po přesunu do Almerie Brňan viditelně ožil a jeho druhý dech se projevoval na dosažených časech. „Udělali jsme strašně moc práce. Technik, mechanici i já jsme o motorce hodně debatovali a domluvili změny, které se na stroji pro sezónu 2010 musí provést,“ chválí Abraham konstruktivní přístup anglického partnera.

Do testů ve Španělsku zasáhla řada předních jezdců, s nimiž týmy pro šampionát třídy Moto 2 počítají. Nicméně časté střídání motocyklů dokazovalo, že nástup nové třídy s identickými šestistovkovými motory Honda a pneumatikami Dunlop provází spousta nejistoty a otazníků, na který stroj vsadit.

S motory zatím všichni improvizují, ostré provedení dodá Honda až začátkem příštího roku při oficiálních testech.

Před rozhodujícím krokem stojí i brněnský tým Cardion AB Motoracing. „S firmou FTR ještě nemáme podepsanou smlouvu, ale naše spolupráce je zatím na dobré cestě. Technicky je ještě hodně co zlepšovat, ale to se samozřejmě týká každé motorky Moto 2,“ zůstává Abraham v klidu.

AMOS KREJČÍ

18.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Nehoda šesti aut u Tvarožné blokuje dálnici D1. Místo monitoroval vrtulník

Náměstí Svobody v Brně ovládli jezdci na koních. Zahájili policejní mistrovství v jezdectví.
13

OBRAZEM: Defilé policistů na koních. V Brně zahájili mezinárodní mistrovství

Oslavy dětského dne: zásah hasičů na letišti nebo cyklistická exhibice u biotopu

Brno - Uvidí hasičský zásah zblízka, cyklistická esa v akci nebo se vrátí se do minulosti. Jelikož Mezinárodní den dětí oslaví již příští čtvrtek, tento, i příští víkend jsou v Brně nabité několika akcemi pro nejmenší.

AKTUALIZOVÁNO

Rušné dopoledne hasičů: zachráněný rorýs, pes i hořící auto na Staré dálnici

Brno – Škodu v hodnotě čtyřiceti tisíc korun způsobil požár na osobním autě, které za jízdy vzplanulo na Staré dálnici. „Požár uhasila jednotka hasičů ze stanici při Brněnské přehradě asi za čtvrt hodiny. Plameny auto zcela zničily," informoval mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška. Podle něj stála za vzplanutím technická závada.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Stadion za Lužánkami ožije LétoFestem. Vystoupí při něm i „božský“ Karel Gott

Brno – Marek Ztracený, Wanastowi vjecy, Portless a především vystoupení božského Karla Gotta, jak tohoto legendárního českého zpěváka nazývají pořadatelé. Na hudební program s Gottem zpívajícím pod širým nebem láká nová přehlídka LétoFest, která 19. srpna rozezní stadion za Lužánkami.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies