VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham zkouší novou motorku. Testuje FTR

Brno – Napřed necítil ruce ani nohy, po dvou dnech si začal na čtyřtaktní stroj zvykat. Brněnský jezdec Karel Abraham má za sebou úvodní dávky kilometrů za řídítky stroje třídy Moto2, která od příštího roku nahradí v mistrovství světa silničních motocyklů klasické dvoutaktní dvěstěpadesátky.

18.12.2009
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

K prvním námluvám Brňana s anglickým strojem FTR došlo ve Španělsku. „Úvodní den ve Valencii jsem s motorkou najezdil přes šedesát kilometrů. Navíc mi německý výrobce Kalex nabídl, abych vyzkoušel i jeho stroj Moto 2,“ říká. „Po měsíční přestávce jsem se s motorkou pral, obvyklá uvolněnost mi chyběla. Vliv na to měla nejenom nový těžší stroj. Kvůli marodění jsem moc netrénoval a ztratil jsem fyzičku,“ popisuje Abraham prvotní testovací útrapy.

O den později mu neplánovanou samaritánskou službu poskytl letošní mistr světa stopětadvacítek Julian Simon, když si chtěl stroj FTR zkusit.

„Na cílové rovince mu zničeho nic vylétla ojnice a naše ježdění skončilo. Ale já byl tak utahaný, že bych stejně toho moc nenakroužil,“ jako by byl Abraham v duchu španělskému jezdci vděčný.

Po přesunu do Almerie Brňan viditelně ožil a jeho druhý dech se projevoval na dosažených časech. „Udělali jsme strašně moc práce. Technik, mechanici i já jsme o motorce hodně debatovali a domluvili změny, které se na stroji pro sezónu 2010 musí provést,“ chválí Abraham konstruktivní přístup anglického partnera.

Do testů ve Španělsku zasáhla řada předních jezdců, s nimiž týmy pro šampionát třídy Moto 2 počítají. Nicméně časté střídání motocyklů dokazovalo, že nástup nové třídy s identickými šestistovkovými motory Honda a pneumatikami Dunlop provází spousta nejistoty a otazníků, na který stroj vsadit.

S motory zatím všichni improvizují, ostré provedení dodá Honda až začátkem příštího roku při oficiálních testech.

Před rozhodujícím krokem stojí i brněnský tým Cardion AB Motoracing. „S firmou FTR ještě nemáme podepsanou smlouvu, ale naše spolupráce je zatím na dobré cestě. Technicky je ještě hodně co zlepšovat, ale to se samozřejmě týká každé motorky Moto 2,“ zůstává Abraham v klidu.

AMOS KREJČÍ

18.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Na dálnici u Tvarožné se srazila dvě auta. Nehoda omezila i dopravu ve Slatině

Ilustrační foto

Červená světla u železnice? Ženě s třemi dětmi v přecházení nevadila

AKTUALIZOVÁNO

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

Brno – V kritickém stavu převezli záchranáři do nemocnice mladého muže, kterého ve čtvrtek večer v Brně přejela tramvaj. Muž při nehodě utrpěl vážná zranění, přišel o obě nohy.

Na jihu Moravy chytili Syřana s osmiletým synem. Chtějí je vrátit do Maďarska

Jižní Morava – Už třiadvacet migrantů zachytila letos cizinecká policie na jižní Moravě. Poslední dva chytili v Břeclavi na nádraží při kontrole mezinárodního vlaku z Rakouska do Německa v noci na pátek. Jednalo se o čtyřicetiletého muže ze Sýrie a jeho osmiletého syna. „Oba žádali o azyl v Maďarsku, kam budou vráceni," uvedla policejní mluvčí Štěpánka Komárová.

AKTUALIZOVÁNO

Hasiči vyjížděli k popadaným stromům. V centru Brna zasahovali na střeše

Brněnsko – Na šesti místech na Brněnsku museli od pátečního rána zakročit hasiči. Kvůli silnému větru totiž padaly stromy. „Stromy spadlé přes silnice jsme odstranili pomocí motorových pil. Zatím nevíme o žádných způsobených škodách," poznamenal krajský mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.

Sto dnů krajské vlády: hejtman Šimek není vidět. Hašek je zvědavý na hyperloop

Brno – Doba hájení nového vedení kraje skončila, radní a hejtman ve svých funkcích ve čtvrtek oslavili sto dnů. A za tu dobu dali vznik novému termínu: neviditelný Šimek. Brněnský deník Rovnost oslovil tři politology z Masarykovy univerzity, aby nové vedení zhodnotili. Zatímco bývalý hejtman Michal Hašek informoval voliče o takřka každém svém kroku, Bohumil Šimek jakoby zmizel.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies