VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham změní značku. Z Ducati přesedne na slabší CRT stroj

Brno - Brněnský závodník pojede i v příští sezoně elitní kategorii mistrovství světa. Pozici satelitního týmu italské značky vymění za v současnosti výkonnostně slabší stroje, které jsou ale považovány za budoucnost MotoGP.

13.9.2012 1
SDÍLEJ:

Karel Abraham mladší.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

A dost, řekli si nyní v českém závodním týmu Cardion AB Motoracing, za který jezdí v mistrovství světa Karel Abraham. Dvaadvacetiletý účastník kubatury MotoGP vsadí od nového ročníku na novou „mašinu". Značku Ducati změní v nejprestižnější třídě za výkonnostně slabší stroj CRT. Osedlá prototypový rám ART, který bude pohánět motor Aprilie.

Od definitivního potvrzení informace dělí obě strany už jen podpis smlouvy. „Ještě není úplně hotová. Důležité je, že Karel zůstane jezdec třídy MotoGP. Víme, že motorky CRT jsou sice výkonnostně níž, ale jejich vývoj jde kupředu a zlepšují se. ART je mezi nimi podle našeho názoru nejlepší," uvedl mluvčí Abrahamova týmu Jiří Smetana. Konkrétněji se stáj k situaci vyjádří až po podepsání smlouvy, ke kterému by mělo dojít v nejbližších dnech.

Ducati v letošní sezoně výkonnostně nestačí na konkurenční yamahy a hondy. Hlavní důvod přestupu ale je jednání italské továrny, od které brněnský jezdec necítil dostatečnou podporu. „Rozhodli jsme se nevyužít opci na naši smlouvu. Důvodem nejsou výsledky, ale jednání Ducati," potvrdil závodníkův otec a manažer závodního týmu Karel Abraham starší.

To se projevilo například i při letošní Velké ceně v Brně, kdy Ducati nedala Abrahamovi šanci zaplnit místo v továrním týmu za zraněného Nickyho Haydena. „Občas se to tak dělá, ale na můj dotaz mi odpověděli, že v žádném případě. Nevím, jestli mě nemají rádi. Trochu mě to mrzí," uvedl tehdy Abraham, který letošní ročník dokončí na současné motorce.

Podle jeho kolegy z třídy Moto3 Jakuba Kornfeila zvolil zkušenější Jihomoravan správnou cestu. „Dělá určitě krok správným směrem. Kdyby zůstal u Ducati, nikdy by od ní nedostal tovární podporu, takže by stejně nemohl bojovat o nejvyšší příčky. Těžko říct, jak bude motorka fungovat v příští sezoně, ale kluci od Aprilie jsou dost zkušení," sdělil Deníku Rovnost rohatecký jezdec, kterého společně s Abrahamem čeká o tomto víkendu Velká cena San Marina.

Stroj ART je kombinací elitní motorky pro MotoGP a pro superbiky. Má prototypový rám, ale superbikový motor. Podle plánů promotéra světového šampionátu jsou „céertéčka" budoucností závodů mistrovství světa. „Továrny budou hrát stejnou roli jako dřív, ale CRT je k mání za daleko méně peněz a bude čím dál víc konkurenceschopná," řekl šéf společnosti Dorna Carmelo Ezpeleta.

Na ducati si Abraham loni odbyl premiéru jako první Čech v královské třídě MotoGP. Jeho maximem bylo sedmé místo a v celkové klasifikaci skončil čtrnáctý. Stejná pozice mu momentálně patří i v tomto ročníku, kdy do konce šampionátu zbývá šest Velkých cen.

Nejlépe dojel osmý v americkém Indianapolis, v posledních třech závodech neskončil hůř než desátý, předtím ale čtyři starty kvůli zdravotním problémům zmeškal.

Na apriliích s označením ART a spadajících v královské třídě do slabší kategorie CRT závodí v tomto ročníku MotoGP Španěl Aleix Espargaró a Francouz Randy de Puniet, kteří jsou v celkovém hodnocení šampionátu před Abrahamem na dvanáctém a třináctém místě.

Český jezdec spolupracoval s Aprilií v začátcích své kariéry v nižších kubaturách mistrovství světa a její stroje sedlal celkem pět sezon.

TOVÁRNY VS. CRT

Rozdíly při letošní Velké ceně České republiky v Brně:

Nejvyšší maximální rychlost

továrny: 308,4 km/h

(Pedrosa/honda)

CRT: 292,4 km/h

(Edwards/suter)

Nejrychlejší kolo

továrny: 1:56,274 min.

(Lorenzo/yamaha)

CRT: 1:58,781 min.

(De Puniet/ART)

Autor: Tomáš Valaškovčák

13.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Sexuálně se uspokojoval u Brněnské přehrady. Při onanování ho viděly i děti

Nedělní srážka dvou aut na bantické křižovatce si vyžádala dva mrtvé a pět těžce zraněných včetně tří dětí.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
8

Nedání přednosti na bantické křižovatce: tragická nehoda uzavřela silnici smrti

Ženy na kandidátkách do voleb? Na jižní Moravě stále vzácnost

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Šestadvacet politických stran a hnutí chce na podzim kandidovat v Jihomoravském kraji ve volbách do poslanecké sněmovny. Brněnský deník Rovnost zanalyzoval kandidátky desítky stran, které mají podle posledních průzkumů šanci získat alespoň tři procenta hlasů.

Zábava v plastové kouli? Lide v ní hrají fotbal nebo se promenádují po vodě

Jižní Morava /LÉTO V POHYBU, INFOGRAFIKA/ - Koho by nelákalo chodit po vodě? I na jižní Moravě si zájemci mohou aspoň vzdáleně vyzkoušet, jaké to je. Na čtyřech místech v regionu lze otestovat aquazorbing, tedy pohyb v nafouknuté plastové kouli na hladině. Věnuje se mu sedmý díl seriálu Deníku Rovnost Léto v pohybu.

Náměstek pro dopravu Hollan: Selžu, jen pokud rezidentní zóny nebudou

Brno - Peníze na rezidentní parkování v Brně náměstek pro dopravu Matěj Hollan od ministerstva dopravy nedokázal získat. S kolegy se mu totiž nepodařilo prokázat jeho pozitivní vliv na dopravu. „Přínos je ale jasný. Vznikne mnohem více možností k parkování pro obyvatele Brna,“ brání se Hollan.

Kometa a Orli se bijí i v přípravě: Nenecháme si všechno líbit, říkají

Brno, Znojmo – Přátelské utkání v hokeji? Spíš používejme termín přípravné. O nevraživost a bitky totiž není nouze ani v letošním létě. I hokejisté jihomoravských celků Komety Brno a Orlů Znojmo už při prověrkách na novou sezonu shodili rukavice. „Párkrát jsem se porval i v přátelácích. Nerozlišuju, jestli je to příprava, nebo ostrý zápas, každý jde do utkání naplno,“ řekl znojemský bek Jan Lattner.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení