Se sedmi světovými body v kapse se vrátil brněnský motocyklový silničář Karel Abraham ze zhuštěného pokračování seriálu mistrovství světa. V anglickém Donington Parku dojel v závodě dvěstěpadesátek na svém „životním“ desátém místě, minulou sobotu v nizozemském Assenu bodoval pro změnu patnáctou příčkou.

„Ale za svůj letošní nejlepší závod stále považuji Velkou cenu Turecka,“ nenechává se sedmnáctiletý Brňan zviklat čerstvou bodovou nadílkou. „Takový zisk z Anglie a Nizozemí jsem rozhodně nečekal. Ale na druhé straně jsem místo bodů mohl třeba i dvakrát po sobě spadnout a vracet se s nulou.“

Kterého ze dvou posledních výsledků si víc ceníte ?

Zajímavější byl pro mne asi závod v Assenu. Byl plný soubojů, předjíždění, přinesl mi víc zkušeností.

Jakých například ?

Před druhou kvalifikací jsme dostali od Dunlopu k vyzkoušení úplně nové pneumatiky. Neosvědčily se, chce to další vývoj. V závodě jsme je už nenasadili.

Kvůli pneumatikám jste pak stál až na dvacáté příčce startovního roštu ?

Roli sehrál i podvozek. Ve čtvrtek, kdy trať byla ještě suchá, se mi ve druhé kvalifikaci nedařilo. Pneumatiky klouzaly i tam, kde jindy jezdím na plný plyn. Až večer jsme zjistili, že nastavení z dopoledního tréninku v chladnu na teplejším povrchu nevyhovovalo.

Průběh závodu jste si ale pochvaloval…

Start jsem neměl špatný, jenže nějak extra moc jsem si nepolepšil. Potom jsem se chytil asi pětičlenné skupiny, v jejímž čele jsem pak většinu závodu odjezdil. Až dvě kola před cílem se přede mne dostal Wilairot, já mu to chtěl v posledním kole vrátit, ale mohlo to být také o držku, takže jsem se raději krotil. To mě docela štve, protože jinak to byl z mé strany fakt dobrý závod.

Letos zatím váš nejvydařenější ?

Za takový pořád považuji Turecko. Dojel jsem dvanáctý a celkově si mi tam brutálně dařilo. Víc než počet bodů znamená pro mne někdy pocit z vlastního výkonu.

Ten jste tedy měl teď v Assenu lepší než v Doningtonu, přestože jste tam dopadl o pět příček lépe ?

Nevím proč, ale na mokru mi to v Donigtonu moc nešlo, dvakrát jsem během tréninků a kvalifikací spadl. Závod byl takový zvláštní. Šlo hlavně o to, motorku po celou dobu udržet a komu se to podařilo, zajel slušný výsledek.

Právě po Doningtonu jakoby některá česká média teprve objevila, že kromě Peška máme v šampionátu také ještě jiného jezdce…

Záležitostmi kolem novin se nijak netrápím, ale je pravda, že tohle mě trošku naštvalo.

Za deset dní pokračuje mistrovství světa na Sachsenringu. Jakou přípravu plánujete?

Tento týden budu testovat na Masarykově okruhu, pak už pojedu do Německa.