VYBERTE SI REGION

Abrahama na testech limitovalo počasí

Brno - V paddocku týmů mistrovství světa silničních motocyklů všichni pracují jako v továrně. Tak teď vypadají hektické přípravy nové třídy Moto2, která za necelý měsíc začne Velkou cenou Kataru psát novou kapitolu mistrovství světa silničních motocyklů. Nejinak je tomu i v týmu Cardion AB Motoracing, za který jezdí brněnský jezdec Karel Abraham.

16.3.2010
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham.Foto: Dušan Velímský

Času už mnoho nezbývá a atypické technické předpisy s jednotnými šestistovkovými motory Honda a řadou dalších specifik krabatí čela zúčastněných nekončícími starostmi. „Už v šest ráno bylo slyšet od boxů, jak všude pilují a brousí. Něco takového dřív neexistovalo,“ připomíná Abraham atmosféru letošních úvodních IRTA (mezinárodní asociace závodních týmů mistrovství světa silničních motocyklů – pozn. red.) testů, které minulý týden skončily na španělských okruzích ve Valencii a Jerezu.

Poznávací proces navíc komplikovalo počasí, mající do jihoevropské pohody hodně daleko. „Ve Valencii jsem jezdil dva dny, potom bylo hnusně. A v Jerezu jsme to třetí den kvůli dešti vzdali,“ pokračuje dvacetiletý Brňan v letmém výčtu předsezonních nesnází.

K nejpodstatnějšímu okamžiku testů došlo ve Valencii, kde se týmy konečně dočkaly ostrých motorů Honda a utnuly tak dosavadní improvizace. „Motory se losovaly z pytlíku, byly to takové kovové plíšky s čísly motoru,“ přibližuje Abraham kýžené okamžiky.

Individuální invenci předpisy třídy Moto2 mnoho prostoru neposkytují. Čtyřtaktní motory Honda jsou na čtyřech místech zaplombované, mechanici mohou zapracovat pouze na sání, airboxu, spojce a benzinové mapě. „Na motorkách bude ještě strašně moc práce. Například ve Valencii byl s námi pan Jiří Šembera a jen úprava obou setů kapotáží mu zabrala dva dny. V Jerezu jsem navíc po dlouhé době lehl, a tak mechanici měli možnost si ověřit, jak motorka pády snáší,“ popisuje Abraham vývojovou anabázi.

Po testech odvezli lidé z RSV závodní motocykly do Itálie k ofukování v tunelu. „Myslím, že právě aerodynamikou motorka na top speedu dost ztrácí,“ schvaluje Abraham tah producenta svého stroje.

Po návratu ze Španělska překvapila závodníka anketa o jihomoravského sympaťáka v deníku Rovnost. „Vůbec jsem netušil, že něco takového je,“ diví se Abraham a vzápětí ukazuje prstem na fotografii Jany Komrskové. „To je nová administrativní koordinátorka našeho týmu,“ pokračuje Brňanův úžas.

Na rychlé motocykly bude mít pohledná gymnastka nyní času dost, protože svoji dlouholetou kariéru ze zdravotních důvodů definitivně ukončila.

AMOS KREJČÍ

16.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Nový Moravák svlaží vodotrysky. Vítězný návrh počítá v zimě i s kluzištěm

Brno /VIZUALIZACE/ – Ochlazení v horké letní dny nebo jízdu na bruslích v zimě nabídne po rekonstrukci Moravské náměstí v Brně. Radnice Brna-středu chce vytvořit prostor s vodní plochou a kavárnou, který lidi naláká k odpočinku. V pátek oznámila výsledky architektonické soutěže na podobu náměstí. Z dvaceti návrhů zvítězil v soutěži projekt kanceláře Consequence forma.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies