VYBERTE SI REGION

Abrahama na testech limitovalo počasí

Brno - V paddocku týmů mistrovství světa silničních motocyklů všichni pracují jako v továrně. Tak teď vypadají hektické přípravy nové třídy Moto2, která za necelý měsíc začne Velkou cenou Kataru psát novou kapitolu mistrovství světa silničních motocyklů. Nejinak je tomu i v týmu Cardion AB Motoracing, za který jezdí brněnský jezdec Karel Abraham.

16.3.2010
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham.Foto: Dušan Velímský

Času už mnoho nezbývá a atypické technické předpisy s jednotnými šestistovkovými motory Honda a řadou dalších specifik krabatí čela zúčastněných nekončícími starostmi. „Už v šest ráno bylo slyšet od boxů, jak všude pilují a brousí. Něco takového dřív neexistovalo,“ připomíná Abraham atmosféru letošních úvodních IRTA (mezinárodní asociace závodních týmů mistrovství světa silničních motocyklů – pozn. red.) testů, které minulý týden skončily na španělských okruzích ve Valencii a Jerezu.

Poznávací proces navíc komplikovalo počasí, mající do jihoevropské pohody hodně daleko. „Ve Valencii jsem jezdil dva dny, potom bylo hnusně. A v Jerezu jsme to třetí den kvůli dešti vzdali,“ pokračuje dvacetiletý Brňan v letmém výčtu předsezonních nesnází.

K nejpodstatnějšímu okamžiku testů došlo ve Valencii, kde se týmy konečně dočkaly ostrých motorů Honda a utnuly tak dosavadní improvizace. „Motory se losovaly z pytlíku, byly to takové kovové plíšky s čísly motoru,“ přibližuje Abraham kýžené okamžiky.

Individuální invenci předpisy třídy Moto2 mnoho prostoru neposkytují. Čtyřtaktní motory Honda jsou na čtyřech místech zaplombované, mechanici mohou zapracovat pouze na sání, airboxu, spojce a benzinové mapě. „Na motorkách bude ještě strašně moc práce. Například ve Valencii byl s námi pan Jiří Šembera a jen úprava obou setů kapotáží mu zabrala dva dny. V Jerezu jsem navíc po dlouhé době lehl, a tak mechanici měli možnost si ověřit, jak motorka pády snáší,“ popisuje Abraham vývojovou anabázi.

Po testech odvezli lidé z RSV závodní motocykly do Itálie k ofukování v tunelu. „Myslím, že právě aerodynamikou motorka na top speedu dost ztrácí,“ schvaluje Abraham tah producenta svého stroje.

Po návratu ze Španělska překvapila závodníka anketa o jihomoravského sympaťáka v deníku Rovnost. „Vůbec jsem netušil, že něco takového je,“ diví se Abraham a vzápětí ukazuje prstem na fotografii Jany Komrskové. „To je nová administrativní koordinátorka našeho týmu,“ pokračuje Brňanův úžas.

Na rychlé motocykly bude mít pohledná gymnastka nyní času dost, protože svoji dlouholetou kariéru ze zdravotních důvodů definitivně ukončila.

AMOS KREJČÍ

16.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Známé poslal fotky podřezaného zápěstí. Zraněného muže zachránili strážníci

Ilustrační foto
AKTUALIZUJEME

Vlak zabil muže mezi Židenicemi a Královým Polem. Doprava na trati je přerušená

Vánoční trhy: gurmánský lidé obcházeli, zaujala vánoční tramvaj, zjistil průzkum

Brno /INFOGRAFIKA/ - Spokojenost lidí s posledními brněnskými adventními trhy zjišťoval průzkum. Lidem se trhy líbily, nové na Dominikánském náměstí ale často obešli.

Dřív podnikavý člověk se vyhýbá společnosti, popsala znalkyně následky týrání

Brno - Lupiči měli oběť bít, polévat alkoholem a chtěli ji následně zapálit. I takovéto výpovědi zazněly ve čtvrtek na Krajském soudu v Brně, kde pokračovalo jednání s obviněnými Simonem Baierem, Michalem Cvanem a Jozefem Minárem.

AKTUALIZOVÁNO

Návrat hokeje za Lužánky? Ve hvězdách. Původní zimní stadion vznikl před 70 lety

Brno /ANKETA/ – Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies