VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abrahama na testech limitovalo počasí

Brno - V paddocku týmů mistrovství světa silničních motocyklů všichni pracují jako v továrně. Tak teď vypadají hektické přípravy nové třídy Moto2, která za necelý měsíc začne Velkou cenou Kataru psát novou kapitolu mistrovství světa silničních motocyklů. Nejinak je tomu i v týmu Cardion AB Motoracing, za který jezdí brněnský jezdec Karel Abraham.

16.3.2010
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham.Foto: Dušan Velímský

Času už mnoho nezbývá a atypické technické předpisy s jednotnými šestistovkovými motory Honda a řadou dalších specifik krabatí čela zúčastněných nekončícími starostmi. „Už v šest ráno bylo slyšet od boxů, jak všude pilují a brousí. Něco takového dřív neexistovalo,“ připomíná Abraham atmosféru letošních úvodních IRTA (mezinárodní asociace závodních týmů mistrovství světa silničních motocyklů – pozn. red.) testů, které minulý týden skončily na španělských okruzích ve Valencii a Jerezu.

Poznávací proces navíc komplikovalo počasí, mající do jihoevropské pohody hodně daleko. „Ve Valencii jsem jezdil dva dny, potom bylo hnusně. A v Jerezu jsme to třetí den kvůli dešti vzdali,“ pokračuje dvacetiletý Brňan v letmém výčtu předsezonních nesnází.

K nejpodstatnějšímu okamžiku testů došlo ve Valencii, kde se týmy konečně dočkaly ostrých motorů Honda a utnuly tak dosavadní improvizace. „Motory se losovaly z pytlíku, byly to takové kovové plíšky s čísly motoru,“ přibližuje Abraham kýžené okamžiky.

Individuální invenci předpisy třídy Moto2 mnoho prostoru neposkytují. Čtyřtaktní motory Honda jsou na čtyřech místech zaplombované, mechanici mohou zapracovat pouze na sání, airboxu, spojce a benzinové mapě. „Na motorkách bude ještě strašně moc práce. Například ve Valencii byl s námi pan Jiří Šembera a jen úprava obou setů kapotáží mu zabrala dva dny. V Jerezu jsem navíc po dlouhé době lehl, a tak mechanici měli možnost si ověřit, jak motorka pády snáší,“ popisuje Abraham vývojovou anabázi.

Po testech odvezli lidé z RSV závodní motocykly do Itálie k ofukování v tunelu. „Myslím, že právě aerodynamikou motorka na top speedu dost ztrácí,“ schvaluje Abraham tah producenta svého stroje.

Po návratu ze Španělska překvapila závodníka anketa o jihomoravského sympaťáka v deníku Rovnost. „Vůbec jsem netušil, že něco takového je,“ diví se Abraham a vzápětí ukazuje prstem na fotografii Jany Komrskové. „To je nová administrativní koordinátorka našeho týmu,“ pokračuje Brňanův úžas.

Na rychlé motocykly bude mít pohledná gymnastka nyní času dost, protože svoji dlouholetou kariéru ze zdravotních důvodů definitivně ukončila.

AMOS KREJČÍ

16.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šestadvacet lidí si vyzkoušelo, zda mají na kariéru policisty.
13

Fyzické testy jihomoravských policistů zkusilo 26 zájemců. Neuspěla ani půlka

S Kometou trénoval obránce Barinka.

S Kometou trénoval obránce Barinka. Zbývá podpis smlouvy

Za kampaně na nelegálních billboardech nemůžeme, hájí se politické strany

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Reportéři Deníku Rovnost napočítali u vybraných úseků silnic prvních tříd a dálnic v kraji dvanáct volebních billboardů. Jsou na místech, kde už podle novely silničního zákona být nemají. Politici to neřeší.

Kolony v centru: kolaps odnesl vedoucí dopravního odboru Bielko

Brno /ANKETA/ – Nervózní řidiči v nekonečných kolonách volají po lepším plánování oprav na brněnských silnicích. Žalostnou situaci posledních dní má za úkol vylepšit nová pracovní skupina složená ze zástupců města, republikové i městské policie, brněnského dopravního podniku, Brněnských komunikací a dalších společností, jejichž investice ovlivňují dopravu ve městě. Podle informací Deníku Rovnost stál dopravní kolaps funkci vedoucího dopravního odboru Vladimíra Bielka.

Festival nabídne šedesát druhů piva a hudební lahůdky. Na stadionu za Lužánkami

Brno – Pivní speciály, lahůdky nejen české kuchyně a koncert oblíbených kapel. První ročník festivalu Beer Fest Brno má být ve velkém stylu. „Napadlo nás to spontánně, když jsme zjistili, že Beer Fest Brnu chybí. Rozhodli jsme se ho zorganizovat a pokusíme se založit každoroční tradici,“ uvedl pořadatel David Kopp.

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení