Po šesti zastávkách série, tedy dvanácti závodech, mu zatím v průběžném pořadí patří až osmnácté místo. „Od začátku sezony máme hroznou smůlu, nebo nevím, jak to nazvat… Pořád máme spoustu technických problémů," stěžuje si šestadvacetiletý brněnský jezdec.

Příležitost spravit si chuť má závodník americké stáje Milwaukee BMW už v sobotu a neděli. Seriál mistrovství světa superbiků pokračuje dvěma závody v anglickém Doningtonu.

V pátečním tréninku jste dojel devátý a třináctý. Blýská se v Anglii na lepší časy?

Zatím to vidím relativně dobře. Celý rok mě zatím pronásledují jen nesnáze. Nyní to vypadá, že by to snad mohlo být lepší.

Smůla se vám lepila na paty i v minulé sezoně. Pronásleduje vás prokletí?

Je to nepříjemné. Musím se s tím porvat a doufat, že mě konečně potká štěstí. Je to taková hloupost, ale po cestě na závody vypůjčeným autem mi na dálnici řachla pneumatika. Říkám si, že jedu na závody a už je průšvih.

Jde o dobrou nebo špatnou předzvěst?

Věřím, že počet technických závad, které můžu mít za víkend se už naplnil a na trati už mě žádné nepotkají. (úsměv)

Zkoušel jste smůlu zlomit třeba rituálem?

Nezkoušel jsem nic takového a držím se od toho raději co nejdál. Když něco udělám dvakrát třikrát a přijde dobrý výsledek, počtvrté to neudělám a bude špatný, tak do toho dokážu spadnout. Nechci skončit tak, abych si dával záležet, jak postupně dělám věci před závodem.

Sezona se Doningtonem přehoupne do druhé poloviny. Jak zatím tu první hodnotíte?

Tragédie. Máme na to jezdit výrazně líp. Kvůli množství technických problémů jak v závodech, tak v tréninku, se nemáme možnost posunout výš.

Paradoxně jste nejlepší sezonní výsledek zajel hned v prvním závodě…

Čekal jsem, že po jedenáctém a třináctém místě z Austrálie se moje výsledky zlepší. Jenže přišel opak.

Jak to bere tým?

Špatně. Ale nemyslím si, že výsledky jako takové. Lidem z Milwaukee spíš dělá vrásky to, že nefunguje motorka. Kolikrát neví, co s ní.

Snaží se tým něco dělat s motorkou?

Ano, cítím, že dělá maximum. Problém tkví hlavně v elektronice. S tím bohužel mechanici nic nesvedou, to musí obstarat elektronik přímo z továrny BMW.

Jaké je mít po letech stájového kolegu?

Myslím si, že je to dobré hlavně pro tým. Pro mě je výborné to, že můžeme s Joshem (Brooksem – pozn. red.) srovnávat naše výsledky. Já se snažím být před ním, on zase přede mnou. V nějaké zatáčce třeba jede Josh rychleji a pak můžeme porovnat proč. Koukneme se, kdy brzdí, jak do ní najíždí a další věci.

Letos proděláváte proces osamostatnění. Jak vám to jde?

Zrovna do Doningtonu přijel poprvé v sezoně můj táta. (úsměv) Jinak nejezdí a na závodech jsem sám za sebe. Samozřejmě mi stále v něčem pomáhá, účastnil se třeba různých jednání o mé budoucnosti v motorismu.