VYBERTE SI REGION

Abrahamovy tři starty bez bodu: Je frustrující, že závady přijdou při závodech

Brno – Tři starty, ani jeden bod. Jen nezaviněný pád, prasklá řadička a porouchané pérování. Brněnskému závodníkovi Karlu Abrahamovi se úvod seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v nejsilnější kubatuře MotoGP nevyvedl.

23.4.2015 7
SDÍLEJ:

Karel Abraham se svým strojem pro aktuální sezonu MotoGP.Foto: ČTK/Michal Doležal

V Kataru ho srazil nováček Jack Miller, v americkém Austinu a naposled v Argentině ho zradila technika. „Měl jsem chuť zajet do boxů a vykašlat se na to. Ale ještě jsem se zakousl a dojel," komentuje pětadvacetiletý jezdec své předposlední jedenadvacáté místo z Jižní Ameriky.

Už víte, co způsobilo problémy v Argentině?

Měli jsme potíže se zadním pérováním. V podstatě vůbec nefungovalo. Nedělalo tu práci, kterou mělo. Ztrácel jsem zejména při výjezdech ze zatáček. Hlavní pružina prasklá sice nebyla, zásadní problém tkvěl v tom zbytku. Úplně přesnou specifikaci problému ještě nevíme, nerad bych říkal něco předběžně.

Přitom v kvalifikaci a zahřívacím kole před závodem to vypadalo nadějně…

To ano. V kvalifikaci jsem zajel sedmnáctý čas a v zahřívacím kole jsem skončil čtrnáctý. To je slušné. Byla to smůla, protože jsem jel o body. O to mě to mrzí víc. Mohl jsem bojovat i o dvanácté místo. Je frustrující, že technické závody přijdou až v neděli při závodě. Do té doby funguje motorka obstojně.

Měl jste chuť vykašlat se na závod a motorku zahodit?

Samozřejmě. Motorka nejela, tak jsem přemýšlel, že zajedu do boxů a vykašlu se na to. Pak jsem se ale zakousl a řekl jsem si, že musím za každou cenu dojet. Už pro ten pocit.

Zažil jste někdy takhle špatný start do sezony?

Nemyslím si, že hlavní pointa je v tom, že nemám po třech podnicích žádné body. Sice jsem aspoň dvakrát bodovat mohl, ale horší je pro mě fakt, že mám jen jedno dojetí do cíle. To bylo navíc s technickými problémy. Štve mě to, protože se pokazily závody, které mám rád. Austin a teď Argentina patří mezi mé oblíbené okruhy. Navíc se mi nevydařil ani závěr minulé sezony. To je také nepříjemné.

Jak to zvládáte psychicky?

Snažím se neřešit minulé starty a dívat se před sebe. Nic jiného mi ani nezbývá, protože s tím nic neudělám. Musíme s týmem pořešit, co se doopravdy stalo. Pokud se potvrdí naše domněnka, čím jsou závady způsobené, bude to běh na dlouhou trať. Hned to vyřešit nepůjde. Snad to zvládneme vykompenzovat aspoň něčím jiným.

Jaká panuje nálada v týmu?

S mechanikama jsem v pohodě, jsou to dobří kluci. Ale samozřejmě tam nějaké to napětí je. Pár závodů se nepovedlo a jde to poznat. Dvakrát byly problémy zaviněné ne přímo mechaniky, ale technickou závadou, kterou moc neovlivní. Nikdo nechce, aby se něco podobného v této sezoně opakovalo. Nedej bože v nejbližších závodech.

V prvním startu v Kataru se vám sice vyhnuly závady, ale srazil vás Jack Miller. Byl jste na něj hodně naštvaný?

Hned po pádu, když jsem se zvedal ze země, za mnou spěchal. Omluvil se mi. Řekl, že je idiot. Věděl, že jeho nebezpečný předjížděcí manévr byl zbytečný. Jeli jsme mimo body. Takže mě to dost naštvalo.

Máte pro něj pochopení?

Šlo o jeho první závod v nejsilnější kubatuře. Bojovali jsme ale o osmnácté místo a tohle se nedělá. Ví se o něm, že takhle jezdí. Je velmi agresivní a tlačí na pilu, někdy až příliš. Dřív jezdil třídu Moto3 a to je něco jiného. Naše stroje jsou úplně jinde. Ale žádný blbeček to není, byl prostě přemotivovaný. Moc jsem v tu chvíli nevěděl, co mu mám na jeho omluvu říct.

V americkém Austinu vás zase zradila prasklá řadička. Stává se podobná věc často?

Ulomilo se železné táhlo. Stává se to velmi ojediněle. Podobnou závadu si v mém případě nepamatuji. Pech je, že se to přihodilo zase přímo v závodě. S tím se těžko bojuje.

Před vámi je teď série evropských startů. Který okruh máte nejraději?

Příští víkend nás čeká španělský Jerez. Mám to tam celkem rád. Minulý rok se mi dařilo i v italském Mugellu a rád závodím také na německém Sachsenringu. Nějaké tratě se mi zamlouvají víc než ostatní, to však neznamená, že zrovna na nich zajedu nějaké skvělé výsledky. Může se stát, že naopak zajedu slušně i na míň oblíbených tratích.

Věříte ve zlepšení?

V to doufáme všichni v týmu. Naše motorka je o dost jiná než minulý rok. Průměrně zajíždím o vteřinu rychlejší časy než loni, takže pokrok tam je. Snad se mi v dalších startech povede líp.

Autor: Jan Pařík

23.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies