VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Adrenalin přebije prostě vše, říká pilotka formule Cichá

Hodonínsko /ROZHOVOR/ – Na okruzích po celé Evropě je nepřehlédnutelná. S růžovou bestií Dallara GP2 loni sbírala zkušenosti i úspěchy. Osmadvacetiletá automobilová závodnice Veronika Cichá si zajezdila 
v Hockenheimu, Zolderu, Dijonu či Brně. Rodačka z Kostelce u Kyjova na Hodonínsku, která závodní kombinézu obléká už pět let a s přítelem momentálně žije 
v zahraničí, vyměnila závody do vrchu za formuli v sérii Boss GP.

17.2.2016
SDÍLEJ:

Osmadvacetiletá jezdkyně Veronika Cichá v roce 2015 vyměnila závody do vrchu za formuli v sérii Boss GP.Foto: www.motormix.cz

Nejlepšího výsledku dosáhla v nizozemském Assenu, kde skončila čtvrtá. „Nejvíce mě ale nadchnul okruh v Monze. Tam jsem se také poprvé probojovala do první desítky a dosáhla své nejvyšší rychlosti 318 kilometrů v hodině," říká sympatická černovláska, která v novinářské anketě Zlatý volant obdržela dvě ocenění. Kromě Speed Award také Cenu Elišky Junkové určenou nejlepší ženě.

Jaké to je být nejrychlejší ženou v Česku a jednou z nejrychlejších v Evropě?

Tak není to špatný pocit (úsměv). Ne, vážně. Je to něco úžasného, co jsem si nikdy ani ve snu nepředstavovala. Moc mě těší, že mám to štěstí závodit v tak rychlé formuli jako je GP2. Jsem opravdu moc vděčná a děkuji za to Bohu.

Jezdíte svižně i v běžném provozu?

Moc ne. Člověk se vyjezdí na závodech a je pak klidnější, ale když někdo na silnici provokuje, tak proč ne (úsměv).

Jak jste se vůbec dostala k závodění? Domnívám se, že u toho byl nějaký chlap…

Přesně tak, za vším je chlap (úsměv). Jednou jsem zkusila závodní speciál do vrchu na performance testu a hned jsem chtěla závodit. Jsem první, kdo v naší rodině závodí. Nikdo to ode mě nečekal, ani já ne (smích).

Co vás na závodění láká? Vždyť pro spoustu lidí je poměrně nebezpečné…

Je to tak, ale adrenalin přebije prostě vše. A také atmosféra, fanoušci, prohry, výhry. To všechno k závodění prostě patří a člověk, co miluje motorsport, to vyhledává a potřebuje.

Máte za sebou sezonu ve velmi rychlých formulích. Jak ji hodnotíte?

Byl to pro mě úplně první rok ve formuli a ještě k tomu GP2, která je po F1 druhá nejrychlejší. Jsem velmi spokojená s tím, že jsem dokončila všechny závody a projela cílem celá.

Na kterých okruzích jste vloni závodila? Kde se vám nejvíce líbilo?

Závodili jsme po celé Evropě. Byla jsem v Hockenheimu, Assenu, Paul Ricardu, Zolderu, Dijonu či Brně ale nejvíce mě nadchnul okruh 
v Monze. Tam jsem se také poprvé probojovala do první desítky a dosáhla své nejvyšší rychlosti 318 kilometrů 
v hodině.

Kde jste dosáhla na nejlepší výsledek?

V nizozemském Assenu. Tam jsem skončila čtvrtá.

BOSS GP race 2016
15. – 17. dubna: Hockenheim (Německo)
13. – 15. května: 
Red Bull Ring (Rakousko)
17. – 19. června: Nürburgring (Německo)
3. července: Monza (Itálie)
7. srpna: Assen (Nizozemsko)
11. září: Brno (Česko)
9. října: Imola (Itálie)

V loni jste obdržela dvě významná ocenění v rámci novinářské ankety Zlatý volant. Co tomu říkáte?

Ocenění mě opravdu velmi potěšila. Cením si jich o to víc, že jsem byla první ženou, která byla v kategorii Speed Award odměněna. Ceny Elišky Junkové si taky moc vážím, byla to úžasná závodnice, která má můj velký respekt.

Předtím jste jezdila závody do vrchu, nyní se proháníte pouze po okruzích. V čem je pro piloty největší rozdíl?

Nerada srovnávám závody do vrchu a na okruzích, protože jsou úplně jiné, ale vrchy jsou určitě více nebezpečné. Piloti mají méně najetých kilometrů a člověk je na trati úplně sám a závodí jen proti času, kdežto na okruzích je větší rychlost, více aut na trati a také se najede za víkend mnohem více kilometrů.

Takže už jsou vaší volbou jenom okruhy?

Bohužel na obojí nemám čas, takže tento rok pojedu jen okruhy. Ale snad ještě na nějaký vrch vyjedu (úsměv).

Pár s rychlostí v krvi

Vaším současným přítelem je závodník, takže u vás doma se všechno motá kolem závodění?

Je to tak, máme společnou vášeň, takže ji můžeme sdílet. Trénujeme spolu, analyzujeme onboardy a tratě, pomáháme si a vzájemně se podporujeme.

Vím, že máte také formuli jedna. Jaká je šance, že budete první Češkou v F1?

Je to tak, jednu Super Aguri F1 jsme koupili. Vše je teprve v přípravě a formule se staví, takže to nějakou dobu potrvá, než vyjede na okruh.

Bude to jenom na zkoušku, nebo i třeba na opravdové závodění?

První ji budeme testovat a když všechno bude v pořádku, tak se určitě fanoušci mohou těšit, že ji uvidí i na závodech.

Už jste ve formuli jedna seděla?

Jen seděla, bohužel ještě nejezdila, ale doufám, že se mi splní sen a na nějakém tréninku si pár kol vyzkouším.

Pocházíte z Kostelce u Kyjova, ale v současnosti žijete v zahraničí. Cítíte se pořád Češkou?

Jasně že ano, jsem Moravačka tělem i duší (smích).

Jak trávíte volný čas mimo závodní sezonu?

Po posledních závodech jsme přes zimu odpočívali a věnovali se naplno práci. Na konci loňského roku jsme také byli na dovolené. Na Bali jsme také začali s tréninkem.

Jak náročná je fyzická příprava pilota ve formuli?

Na dovolené jsme pár dní relaxovali a po Vánocích jsme začali usilovně trénovat, abychom zpět získali fyzickou kondici. Zaměřili jsme se především na svaly, hlavně na krční, které při jízdě ve formuli hodně zatěžujeme. V tréninku pokračujeme i doma. Běhám, jezdím na kole, lyžuji, chodím po horách nebo trénuji fitness.

Jaké máte plány na letošní sezonu?

Pojedeme s rakouským týmem Top Speed opět celou sezonu v seriálu BOSS GP. Chci v každém závodě projet cílem a skončit na lepším místě než před rokem.

PAVEL JELÍNEK
MotorMIX

Autor: Libor Kopl

17.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2

Stavbě nové autobusové zastávky Tichého brání zaparkovaná auta s přívěsy

Kanadský trenér, expert na techniku bruslení, Shawn Allard.
EXKLUZIVNĚ

Unikátní jako Pavel Bure, říká expert na bruslení Allard o Martinu Eratovi

Výročí povodní. Podělte se s námi o vzpomínky!

Jižní Morava – V roce 1997 i pět let nato zasáhly jižní Moravu ničivé povodně. Stoletá voda na mnoha místech v kraji napáchala stamilionové škody a zabíjela. Podělte se s námi o své vzpomínky. Redakce jihomoravských Deníků Rovnost hledá fotografie a svědectví z letních povodní v letech 1997 a 2002.

Říkají mi děda. Pozvání na pivo ale odmítám, povídá výčepní z otevřené garáže

Brno - Za dědou do garáže na jedno, říkají stálí hosté, kteří už bezmála dvacet let chodí do brněnské kníničské Rekreační ulice za dobrým pivem. V otevřeném garážovém výčepu je tam téměř každý letní večer přivítá František Tesař. „Dopoledne vyrábím zmrzlinu. Odpoledne se potom věnuji hostům a načepuji jim pivo podle jejich přání," říká pětaosmdesátiletý výčepní Tesař.

OBRAZEM: Poslední ohňostroj ukázal Nebe na Zemi. V jazzovém rytmu

Brno /VIDEO, ANKETA/ – Nebem tancují miliony pestrobarevných jisker. Vlní se vesele do jazzového rytmu, rozsvítí se a zase mizí. Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.

Parní vlak na šestiproudé silnici? Dopravní nostalgie připomíná historické linky

Brno /VIDEO, REPORTÁŽ/ – Nádražím v Králově Poli se v sobotu linou oblaka husté tmavé páry. K plným vagónům přibíhají poslední opozdilci. Průvodčí pronikavě zapíská, poté se zvolna zesiluje skřípot kolejí. „Už jede!" křičí děti a utíkají k oknům. Historický vlak, který je součástí akce Dopravní nostalgie, se právě rozjíždí. Cílová stanice? Brněnské Výstaviště.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies