VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Adrenalin přebije prostě vše, říká pilotka formule Cichá

Hodonínsko /ROZHOVOR/ – Na okruzích po celé Evropě je nepřehlédnutelná. S růžovou bestií Dallara GP2 loni sbírala zkušenosti i úspěchy. Osmadvacetiletá automobilová závodnice Veronika Cichá si zajezdila 
v Hockenheimu, Zolderu, Dijonu či Brně. Rodačka z Kostelce u Kyjova na Hodonínsku, která závodní kombinézu obléká už pět let a s přítelem momentálně žije 
v zahraničí, vyměnila závody do vrchu za formuli v sérii Boss GP.

17.2.2016
SDÍLEJ:

Osmadvacetiletá jezdkyně Veronika Cichá v roce 2015 vyměnila závody do vrchu za formuli v sérii Boss GP.Foto: www.motormix.cz

Nejlepšího výsledku dosáhla v nizozemském Assenu, kde skončila čtvrtá. „Nejvíce mě ale nadchnul okruh v Monze. Tam jsem se také poprvé probojovala do první desítky a dosáhla své nejvyšší rychlosti 318 kilometrů v hodině," říká sympatická černovláska, která v novinářské anketě Zlatý volant obdržela dvě ocenění. Kromě Speed Award také Cenu Elišky Junkové určenou nejlepší ženě.

Jaké to je být nejrychlejší ženou v Česku a jednou z nejrychlejších v Evropě?

Tak není to špatný pocit (úsměv). Ne, vážně. Je to něco úžasného, co jsem si nikdy ani ve snu nepředstavovala. Moc mě těší, že mám to štěstí závodit v tak rychlé formuli jako je GP2. Jsem opravdu moc vděčná a děkuji za to Bohu.

Jezdíte svižně i v běžném provozu?

Moc ne. Člověk se vyjezdí na závodech a je pak klidnější, ale když někdo na silnici provokuje, tak proč ne (úsměv).

Jak jste se vůbec dostala k závodění? Domnívám se, že u toho byl nějaký chlap…

Přesně tak, za vším je chlap (úsměv). Jednou jsem zkusila závodní speciál do vrchu na performance testu a hned jsem chtěla závodit. Jsem první, kdo v naší rodině závodí. Nikdo to ode mě nečekal, ani já ne (smích).

Co vás na závodění láká? Vždyť pro spoustu lidí je poměrně nebezpečné…

Je to tak, ale adrenalin přebije prostě vše. A také atmosféra, fanoušci, prohry, výhry. To všechno k závodění prostě patří a člověk, co miluje motorsport, to vyhledává a potřebuje.

Máte za sebou sezonu ve velmi rychlých formulích. Jak ji hodnotíte?

Byl to pro mě úplně první rok ve formuli a ještě k tomu GP2, která je po F1 druhá nejrychlejší. Jsem velmi spokojená s tím, že jsem dokončila všechny závody a projela cílem celá.

Na kterých okruzích jste vloni závodila? Kde se vám nejvíce líbilo?

Závodili jsme po celé Evropě. Byla jsem v Hockenheimu, Assenu, Paul Ricardu, Zolderu, Dijonu či Brně ale nejvíce mě nadchnul okruh 
v Monze. Tam jsem se také poprvé probojovala do první desítky a dosáhla své nejvyšší rychlosti 318 kilometrů 
v hodině.

Kde jste dosáhla na nejlepší výsledek?

V nizozemském Assenu. Tam jsem skončila čtvrtá.

BOSS GP race 2016
15. – 17. dubna: Hockenheim (Německo)
13. – 15. května: 
Red Bull Ring (Rakousko)
17. – 19. června: Nürburgring (Německo)
3. července: Monza (Itálie)
7. srpna: Assen (Nizozemsko)
11. září: Brno (Česko)
9. října: Imola (Itálie)

V loni jste obdržela dvě významná ocenění v rámci novinářské ankety Zlatý volant. Co tomu říkáte?

Ocenění mě opravdu velmi potěšila. Cením si jich o to víc, že jsem byla první ženou, která byla v kategorii Speed Award odměněna. Ceny Elišky Junkové si taky moc vážím, byla to úžasná závodnice, která má můj velký respekt.

Předtím jste jezdila závody do vrchu, nyní se proháníte pouze po okruzích. V čem je pro piloty největší rozdíl?

Nerada srovnávám závody do vrchu a na okruzích, protože jsou úplně jiné, ale vrchy jsou určitě více nebezpečné. Piloti mají méně najetých kilometrů a člověk je na trati úplně sám a závodí jen proti času, kdežto na okruzích je větší rychlost, více aut na trati a také se najede za víkend mnohem více kilometrů.

Takže už jsou vaší volbou jenom okruhy?

Bohužel na obojí nemám čas, takže tento rok pojedu jen okruhy. Ale snad ještě na nějaký vrch vyjedu (úsměv).

Pár s rychlostí v krvi

Vaším současným přítelem je závodník, takže u vás doma se všechno motá kolem závodění?

Je to tak, máme společnou vášeň, takže ji můžeme sdílet. Trénujeme spolu, analyzujeme onboardy a tratě, pomáháme si a vzájemně se podporujeme.

Vím, že máte také formuli jedna. Jaká je šance, že budete první Češkou v F1?

Je to tak, jednu Super Aguri F1 jsme koupili. Vše je teprve v přípravě a formule se staví, takže to nějakou dobu potrvá, než vyjede na okruh.

Bude to jenom na zkoušku, nebo i třeba na opravdové závodění?

První ji budeme testovat a když všechno bude v pořádku, tak se určitě fanoušci mohou těšit, že ji uvidí i na závodech.

Už jste ve formuli jedna seděla?

Jen seděla, bohužel ještě nejezdila, ale doufám, že se mi splní sen a na nějakém tréninku si pár kol vyzkouším.

Pocházíte z Kostelce u Kyjova, ale v současnosti žijete v zahraničí. Cítíte se pořád Češkou?

Jasně že ano, jsem Moravačka tělem i duší (smích).

Jak trávíte volný čas mimo závodní sezonu?

Po posledních závodech jsme přes zimu odpočívali a věnovali se naplno práci. Na konci loňského roku jsme také byli na dovolené. Na Bali jsme také začali s tréninkem.

Jak náročná je fyzická příprava pilota ve formuli?

Na dovolené jsme pár dní relaxovali a po Vánocích jsme začali usilovně trénovat, abychom zpět získali fyzickou kondici. Zaměřili jsme se především na svaly, hlavně na krční, které při jízdě ve formuli hodně zatěžujeme. V tréninku pokračujeme i doma. Běhám, jezdím na kole, lyžuji, chodím po horách nebo trénuji fitness.

Jaké máte plány na letošní sezonu?

Pojedeme s rakouským týmem Top Speed opět celou sezonu v seriálu BOSS GP. Chci v každém závodě projet cílem a skončit na lepším místě než před rokem.

PAVEL JELÍNEK
MotorMIX

Autor: Libor Kopl

17.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Vandalství, nebo klukovina? Děti skákaly po hrobech

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Brno – Zbrusu nových prostor se dočkali pacienti Masarykova onkologického ústavu v Brně. Ústav před pár dny slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení. Přestavbu dokončil loni v prosinci.

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies