VYBERTE SI REGION

Ahrens skončil se závoděním i kvůli brněnskému okruhu

Brno – Čas od času to na tribunách Masarykova okruhu zašumí. Stačí, když se ve startovní listině zjeví známé motoristické jméno. Tak jako nyní při víkendové Podzimní ceně Masarykova okruhu.

26.9.2011
SDÍLEJ:

Jezdec Ahrens.Foto: Josef Fait

V závodě Renault Clio Cupu bylo ostře sledované startovní číslo 30 obsazené německým jezdcem Ahrensem. Že však Podzimní cenu pojede jedenasedmdesá­tiletý Kurt nečekal vůbec nikdo.

Rodák z Braunschweigu, v roce 1962 vítěz brněnského závodu formule Junior, jezdec továrního týmu Porsche ve vytrvalostních závodech, aktér efjedničkové Velké ceny Německa 1968, jen sledoval výkony svého syna.

Dříve platily vozy formule Junior za jediný předstupeň formule 1. „Trať v Brně byla hrozná, ve vesnicích hrbolatá dlažba, o kterou naše nízké monoposty drhly spodkem. Tehdejší závod v roce 1962 jsem vyhrál po velkém boji. Ještě dnes mi při vzpomínkách naskakuje husí kůže. Sentimentem,“ svěřuje se Ahrens.

Sezonou 1964 vznikla z juniorů formule 3 a Ahrens i v těchto vozech zůstával německou jedničkou. Zanedlouho pak ve službách Porsche jezdil slavné závody mistrovství světa prototypů, úspěšný byl ve formuli 2 a na Nürburgringu okusil kokpit formule 1.

V roce 1971 k velkému překvapení českých fanoušků nastoupil v továrním týmu Ford Capri do brněnského závodu evropského šampionátu cestovních vozů. „Jezdil jsem za Porsche, ale když Rolf Stommelen kvůli závodům v Americe nemohl přijet, nabídku Fordu na start v Brně jsem přijal. Mělo to i jiné než závodnické důvody. Rodiče manželky žili v Drážďanech a Brno bylo jediné místo, kde jsme se jako západní a východní Němci mohli volně setkat,“ přiznává Ahrens.

Jenže po závodě v Brně v něm uzrálo rozhodnutí dát závodění vale. Přestože mu bylo teprve 31 let. „Oproti mému prvnímu startu už byl brněnský okruh zkrácený a dostal jednotný asfalt. I tak tam zůstalo hodně nebezpečných úseků, kde šlo o krk. Říkal jsem si: Mám tohle zapotřebí? Odpověď rozumu byla jasná a Brno tak zůstalo mým posledním závodem v životě,“ dodává Ahrens a ukazuje fotografii, na které popijí čaj s dvojnásobným mistrem světa formule 1 Jimem Clarkem.

„Takhle nás vyfotili v dubnu 1968 na Hockenheimu. A za dvě hodiny už byl mrtvý,“ připomíná Ahrens na nikdy ne stoprocentně vysvětlenou tragédii legendárního „létajícího Skota“ v závodě formule 2.

Ahrens má dva syny, Alf závodí s vozem Renault Clio a druhý potomek jezdí německý Chevrolet Cup. Díky tomu poznává i nově vybudované závodní tratě. „Brněnský okruh je nyní opravdu nádherný. Velká cena motocyklů musí být tady úžasná, vidím v televizi, jaké masy diváků sem chodí. Motorkám fandím, hlavně Rossimu a Stonerovi,“ dokazuje Ahrens, že jeho srdce nadále zůstává pro motoristický sport otevřené dokořán.

AMOS KREJČÍ

26.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ženy i muži se chodí už více než století stříhat do kadeřnictví v Údolní ulici. Nejstarší brněnský salón majitel zrekonstruuje.
20

Stříhají v něm lidi přes sto let. Nejstarší brněnské kadeřnictví zrekonstruují

Ilustrační foto.

Židenický místostarosta Kunc byl podle inspekce hrubý na zaměstnance radnice

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Pokud jste někdy nasazovali klasické sněhové řetězy, určitě vás napadlo, že by jejich montáž mohla být o trochu snadnější a rychlejší. Nový český vynález naštěstí splňuje obojí zmíněné.

Kamechy a Žebětín spojí chodník a cyklostezka. Cenu zvyšují výkupy pozemků

Brno – Chodník podél silnice ze sídliště Kamechy do Žebětína ocení matky s kočárky a další chodci, kteří kolem Žebětínského rybníka procházejí. Pokud se vše podaří, žebětínská radnice ho chce začít stavět příští rok.

AKTUALIZOVÁNO

Policejní akce odhalila šest opilých řidičů autobusů. V práci je čeká výpověď

Jižní Morava /FOTO/ – Usedli za volant, nastartovali autobusy a začali nabírat cestující. Šesti řidičům autobusů v Jihomoravském kraji v pondělí nevadilo, že byli opilí, do práce vyrazili i navzdory tomu. Policisté se na ně zaměřili při rozsáhlé akci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies