VYBERTE SI REGION

Automobilová Admiral rally Vyškov oslavila návrat

Komořany – Vydařený návrat na scénu. Chvála zajímavých tratě i solidní zázemí závodu od závodníků. A po výstraze z Rallye Bohemia naprosto hladký průběh závodu. To byl obrázek jubilující vyškovské automobilové soutěže Admiral rally.

9.9.2012
SDÍLEJ:

Automobilová Admiral rally ve Vyškově.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Na dvacátém ročníků byla pro 58 startujících posádek byla připravena trať se sedmi rychlostními testy o celkové délce 68 km. Největší porci z celkové kilometráže spolykaly tradiční erzety Podivická a nově zařazená Kuchlovská, která účastníky zavedla do končin, kde se naposledy závodilo na konci devadesátých let. Oba pěkné a technicky náročné úseky doplňoval „sponzorský" rychlostní test u Komořan, který se jako jediný se jel třikrát. Sice příliš nenadchl jezdce, zato však množstvím atraktivních pasáží dodal soutěži divácky přívětivou podobu.

Roli největšího favorita v úvodu potvrzoval 32letý Jaroslav Pešl s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Valašský pilot na úvodních dvou rychlostních testech nasadil nejvyšší tempo, na třetí zkoušce však musel vzdát kvůli následkům výletu mimo trať. Na vedoucí pozici jej vystřídal další host z republikového seriálu, Tomáš Kurka, rovněž na mitsubishi, který pak v čele výsledkové listiny setrval až do cíle. Na některých úsecích mu sice dokázal sekundovat Petr Leher se špičkovou Fabii S2000, jeho konto však tížila více než dvouminutová ztráta po defektu pneumatiky na Podivickérychlostní zkloušce. „Chtěli jsme se svézt, abychom najeli kilometry před blížící se Rally Jeseníky. Ve známém úseku na statku v Zelené Hoře jsme vykroužili hodiny, jinak se z našeho pohledu jednalo o bezproblémovou soutěž," zhodnotil soutěž vítězný pilot, který si sice z Komořan odvezl největší pohár, ale do žádného z vypsaných šampionátů nebodoval.

Vydařenou sobotu zažily domácí posádky. Luboš Brtníček a Jindřich Jalůvka s dvoulitrovým cliem si do cíle přijeli pro nečekané 14. místo absolutně a čtvrtou příčku v objemové třídě SA2. Ke stupňům vítězů přitom chyběla jen půlsekunda. „Rally byla nádherná. Do soutěže jsem nastupoval s obavami, ale ve druhé půli jsme se rozjeli. Na domácí půdě jsme se chtěli bavit, a proto jsme občas předvedli i nějaký ostřejší průjezd pro diváky. Z výsledku máme dobrý pocit," tvrdil před cílovou rampou pilot.

Přibrzdil je patník

S vozem zcela odlišné koncepce i kategorie (Škoda 1000 MB) dojeli zdárně na cílovou rampu také Ondřej Výmola se zkušeným Rudolfem Kouřilem, třebaže ani v jejich případě se letošní Admiral rally neobešla zcela bez problémů. „Na předposlední RZ jsme měli velkou krizi. Na trať se před nás vracela jedna posádka, která nás neviděla, a abychom se jí vyhnuli, museli jsme vyjet z trati. Chytli jsme spodkem zřejmě o patník a závěr soutěže už jsme museli dojíždět v klidu," shrnul patálie 42. muž výsledkové listiny.

Do cíle nakonec dojelo pětačtyřicet soutěžních dvojic. Pořadatele, diváky i soutěžící v okolí Vyškova potěšilo nejen krásné slunečné počasí, ale především fakt, že se soutěž obešla bez jakýchkoli mimořádných událostí či následků na zdraví posádek a diváků. „Diváci byli velmi ukáznění a my jsme se snažili udělat kvalitní soutěž, což se nám snad povedlo a možná nám to i pomůže při kandidatuře na pořádání závodu v rámci mistrovství ČR ve sprintrally v příštím roce," konstatoval ředitel soutěže Jaromír Palásek.

Absolutní výsledky:

1. Kurka Tomáš / Müller Jindřich, Mitsubishi Lancer Evo X R4 (vítěz Poháru sponzora), 2. Mulač Václav / Vágner Miloš, Subaru Impreza STI, 3. Kašpar Jiří / Kabourek Daniel, Škoda Octavia, 4. Myslivec Vladimír / Mandík Luděk, Mitsubishi Lancer Evo VIII, 5. Hendrich Jiří / Hendrich Daniel, Mitsubishi Lancer Evo VII, 6. Leher Petr / Dolínek Vladimír, Škoda Fabia S2000.

Pohár ČR v rally: 1. Kašpar Jiří / Kabourek Daniel, Škoda Octavia

2. Myslivec Vladimír / Mandík Luděk, Mitsubishi Lancer Evo VIII, 3. Hendrich Jiří / Hendrich Daniel, Mitsubishi Lancer Evo VII.

Mistrovství ČR historických automobilů: 1. Káňa Jiří / Kalistová Martina, Opel Ascona B, 2. Šmahel Zdeněk / Kroulík Petr, BMW 2002 TI, 3. Majšajdr Rostislav / Biederman Jiří, BMW 2002 TI.

Ředitel Admiral rally Vyškov Jaromír Palásek.Ředitel rally Palásek: Diváci byli výborní a zaslouží si vidět mistrovství republiky

Všechno kontrolovali mnohem víc než jim ukládají předpisy nebo propozice soutěže. To proto, aby jejich závod proběhl naprosto hladce a hlavně bezpečně. Takřka vše se pořadatelům Admiral rally vrátilo a povedlo, ale ředitel soutěže chválu jen na sebe a své lidi odmítá. „Hlavně musím moc poděkovat divákům. Byli výborní a ukáznění," zdůraznil Jaromír Palásek.S čím ještě kromě chování fanoušků jste nejvíc spokojený?

Že nedošlo k žádným zraněním a větší havárií. Byly to jen poruchy a drobně poškozené karosérie. Bezpečnosti jsme věnovali opravdu mimořádnou pozornost. Ještě ráno před startem proběhla důkladná bezpečnostní prověrka.

Jak jste spokojený se sportovními výsledky, měl jste třeba tajný tip na vítěze?

I náš klub samozřejmě měl v soutěži své zástupce, ale upřímně řečeno, tentokrát jsme kladli větší důraz na organizaci, než abych třeba já mohl podrobně sledovat soutěž samotnou. Chtěli jsme mít co nejvíc poznatků pro příští rok, kdy chceme opět jet sprintrally.

Tedy jako mistrovství republiky.

Určitě ano a děláme všechno proto, aby se sem vrátilo a mám dost důvodný pocit si myslet, že i závodníci, kteří tu letos závodili, nás podpoří. Výrazně negativní ohlasy jsme opravdu nezaznamenali.

Autor: Zdeněk Vlach

9.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Nový Moravák svlaží vodotrysky. Vítězný návrh počítá v zimě i s kluzištěm

Brno /VIZUALIZACE/ – Ochlazení v horké letní dny nebo jízdu na bruslích v zimě nabídne po rekonstrukci Moravské náměstí v Brně. Radnice Brna-středu chce vytvořit prostor s vodní plochou a kavárnou, který lidi naláká k odpočinku. V pátek oznámila výsledky architektonické soutěže na podobu náměstí. Z dvaceti návrhů zvítězil v soutěži projekt kanceláře Consequence forma.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies