VYBERTE SI REGION

Bárta z Tour de France: Hlavní priorita je König v první desítce

Carcassonne, Brno /ROZHOVOR/ – Má v nohách patnáct etap nejtěžšího cyklistického závodu na světě. Jan Bárta ze Sobůlek na Hodonínsku zažívá premiéru na slavné Tour de France. „Ještě se cítím docela dobře. Zatím závod docela zvládám," říká čtyřiasedmsátý muž průběžného pořadí, který v týmu NetApp Endura pomáhá krajanu Leopoldu Königovi.

22.7.2014
SDÍLEJ:

Jan Bárta (vlevo) v úniku ve 3. etapě Tour de France.Foto: ČTK/ZUMA/Andrew Parsons

Na Tour plníte roli Königova domestika. Je jeho současné místo i váš úspěch?

Pro tým zatím vypadá závod dobře. Když to tak zůstane, bude vedení spokojené s námi všemi.

Může váš lídr dojet do Francie mezi nejlepší deseti?

Určitě. Už za sebou máme Alpy, ve kterých se mu dařilo. Jestli zvládne i Pyreneje, může to vyjít.

Jak jste spokojený se svými výkony v prvních dvou týdnech Tour?

Je to docela dobré. Některé etapy mi vyloženě sedly, jindy jsem byl trochu zatuhlý. V nedělní etapě mě trochu chytla záda, takže mi přišlo vhod, že jsme v pondělí měli volný den. Dal jsem se dohromady.

Odpustil jste si kvůli zádům i projížďku na kole, kterou závodníci při volném dni zpravidla zařazují do programu?

Na kole jsem byl. Ale pak jsem šel asi na hodinu k fyzioterapeutce.

Volné dny jsou na letošní Tour dva. Jak je většina závodníku tráví?

Člověk si přispí, později se nasnídá. V našem týmu máme společný trénink v jedenáct dopoledne. Ve dvě se naobědváme a pak už jen odpočíváme.

Úterní etapa startuje v Carcassonne, kde je slavný hrad. Měl jste čas na jeho prohlídku?

Na to neměl čas určitě nikdo. (smích) Každý je rád, že si odpočine a nemá chuť chodit na nějaké výlety.

Zatím jste na sebe nejvíc upozornil dlouhým únikem ve třetí etapě. Považujete ji za nejpodařenější?

Těžko říct. Třeba v Alpách mi to taky jelo. Při etapě, ve které dojel Leo třetí, jsem byl poslední z týmu, kdo mu stačil. Až mě to překvapilo. (úsměv)

Díky úniku vás dlouho zabíraly televizní kamery. Máte informace o tom, jak sledují vaše závody v Sobůlkách, odkud pocházíte?

Nevím, jestli se třeba u nás v hospodě dívají štamgasti. Ale mám zprávy, že to hodně lidí u nás sleduje. Cítím podporu. Přímo do Francie za mnou přijela rodina. I to mi pomohlo.

Letošní Tour provází extrémní počasí. První týden propršel, druhý bylo velké teplo. Bere to hodně sil?

Je pravda, že při jedné alpské etapě už bylo skutečně moc vedro. Počasí se hodně střídá. Osobně je mi ale skoro jedno, jak zrovna je. Všechno má svoje klady i zápory.

Nyní vás čekají Pyreneje. V čem jsou jiné, než Alpy?

Jsou tam prudší kopce a užší silnice. Taky bude asi ještě větší teplo.

Úterní etapa je letos nejdelší. Měří přes 237 kilometrů. Co od ní čekáte?

Určitě se budeme snažit, aby Leo zůstal vepředu. Je dobré, že takhle dlouhá etapa je po dni volna. Na začátku je hodně kilometrů po rovině a můžeme chytit závodní tempo. Až na závěr nás čekají těžší kopce.

Před Tour jste plánoval, že jestli v kopcích neodpadnete, zkusíte se blýsknout v sobotní časovce. Jak to vidíte teď?

Platí, že se chci ukázat. Trochu unavený už jsem, ale pokusím se o co nejlepší výsledek. Hlavní priorita pro konec Tour ale je, aby na dobré pozici dojel Leo.

DAVID NEKVINDA

Autor: Redakce

22.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies