VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečí? Předpisy stanovují i velikost kamínků

Brno /REPORTÁŽ, FOTOGALERIE/ - Prázdné tribuny Masarykova okruhu o víkendu zaplní statisíce příznivců závodů. Chystání Velké ceny mistrovství světa silničních motocyklů zaberou zaměstnancům Automotodromu Brno celý tento týden.

9.8.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií

Redaktor Deníku Rovnost Tomáš Valaškovčák si každý den vyzkouší jednu práci, která je nutná k bezproblémovému fungování podniku na brněnské trati. Foto: DENÍK/Attila Racek

Mám jedinečnou možnost jim s přípravami pomoci. Každý den až do víkendu si vyzkouším jinou práci.
Je pondělí, deset hodin dopoledne. Mírný déšť dopadá na trať, ze které se za pár dní má stát bezpečné útočiště jezdců při nebezpečných závodech.

Připojuji se ke skupině asi osmi mužů, kteří mají za úkol přistavět k bariérám ochranné pytle. Bariéry jsou sešroubované z pneumatik, kterých je po celém okruhu kolem padesáti tisíc.

Pytle jsou měkké skoro jako peřina a používají se pouze při závodech motorek. Překvapuje mě, že jsou navzdory svým rozměrům docela lehké. „Je v nich něco jako skelná vata, aby jezdci nenaletěli přímo do bariéry. Pro auta se ale nepoužívají,“ vysvětlují mi moji dočasní kolegové.

Rozmístění pytlů přísně vymezuje plán. Je v něm i hloubka kačírků, tedy vysypávaných povrchů podél trati. A také rozměrů kamínků. „Nesmějí mít ostré hrany a být příliš velké,“ říká vedoucí závodní dráhy Josef Kylar.

Na výrazně nebezpečná místa trati instaluje specializovaná firma místo pytlů vzduchové vaky. „Používají se i při sjezdovém lyžování,“ dodává Kylar.
Definitivní posvěcení bezpečnosti ale okruh čeká až ve čtvrtek, kdy vše detailně zkontroluje kontrolní komisaři promotéra šampionátu. „Prohlídka zabere i několik hodin,“ říká mi jeden ze spolupracovníků.

MINISERIÁL
Na Masarykově okruhu se o víkendu jede Velká cena silničních motocyklů. Jak se připravuje okruh i závodní týmy na vrchol sezony? Redaktor Deníku Rovnost Tomáš Valaškovčák si každý den vyzkouší jednu práci, která je nutná k bezproblémovému fungování podniku na brněnské trati.

Od přípravy ochranných bariér podél trati přes montování týmového zázemí v paddocku až po stavění závodního stroje. Jeho postřehy najdete každý den na stránkách Deníku Rovnost.

Autor: Tomáš Valaškovčák

9.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies