VYBERTE SI REGION

Brankářův recept: bodovat doma

Brno – O víkendu sebou statečně mlátil o zem, po každém úspěšném zákroku jeho pěsti vždy emotivně vyletěly k stropu. Brankář královopolských házenkářů Ondřej Zapletal byl jedním z hlavních strůjců důležitého vítězství v boji o udržení extraligy nad Přerovem.

12.4.2011
SDÍLEJ:

Házenkáři KP Brno (ve žlutém) - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Po zápase seděl na lavici náhradníků a rozhodně nevypadal klidně. I když byl šťastný, ještě se mu třásly ruce. „Nervy to byly pořádné, hlavně na konci zápasu. Ten byl jednoduše infarktový,“ připomíná Zapletal posledních pár sekund druhého duelu skupiny o záchranu.

Přerov nejprve neuspěl se svou střelou z rychlého útoku a tak se pár vteřin před koncem radoval šestigólový střelec Zima. Tak těžce se rodila první brněnská výhra od konce loňského října.

Dva důležité body znamenaly pořádný důvod k oslavě. Žádná velká party se ale nekonala. „Jako po každém zápase jsme si spolu šli sednout. Po výhře jsme byli rozjařenější, i když oslavy byly jen decentní. Poplácali jsme se po ramenou. Důležité je, že jsme nezapomněli vyhrávat,“ usmívá se odchovanec Újezdu u Brna.

Letos jedenadvacetiletý gólman chytil v posledních zápasech dobrou formu. Kouč Missbach s ním byl spokojený už v předešlém zápase v Jičíně, i když Jihomoravané prohráli. „Mám radost, že mě trenér chválí. Od začátku jarní části soutěže cítím, že se mi daří. Snad nás výhra nad Přerovem pomůže,“ doufá.

Teď čeká hráče Králova Pole zápas ve Frýdku–Místku. Ten si minule vyšlápl na silný Jičín. „Před sezonou jsme si mysleli, že Frýdek bude nejslabší. Pod vedením trenéra Kekrta jdou ale s výkony nahoru. Jsou výborně fyzicky připravení,“ upozorňuje na příštího soupeře svého klubu.

Zapletal věří, klíčem k záchraně jsou zápasy na domácí palubovce. „Doma už nikomu darovat body nemůžeme. Ale zbytek týmů to vidí stejně. Ostatní výsledky minulého kola nám navíc moc nenahrály,“ upozorňuje. Týmy na úplném chvostu extraligy, Kopřivnice i Frýdek, své zápasy totiž vyhrály. Náskok Brňanů se tak nesnížil. „I když sestup nikomu nepřeju, vychází mi, že spadne Kopřivnice,“ přemýšlí.

Autor: Michal Čejka

12.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies