VYBERTE SI REGION

Brněnská skifařka Knapková: Konkurence roste, ale nechci jezdit hůř

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Studené dny jsou zřejmě definitivně pryč, a tak si brněnská veslařka Mirka Knapková užívá sluneční paprsky i doma v České republice. „Už je mi líp," směje se olympijská šampionka z Londýna. V závěru dubna se musela vypořádat s mrazivým počasím, při kontrolních závodech na kanále v Račicích bylo jen něco kolem osmi stupňů Celsia. „V tu dobu jsem se vrátila z Austrálie, kde jsme měli 38 stupňů, zažila jsem teplotní šok," popisuje. O víkendu v Bělehradu obhajuje titul evropské šampionky.

28.5.2014 1
SDÍLEJ:

Olympijská vítězka Miroslava Knapková.Foto: Yan Renelt

Jaké bylo soustředění v Austrálii?

Super, byla jsem tam poprvé a jsem nadšená. Podmínky jsme měli skvělé. Pro nás je důležité počasí i teplota vody a tohle prostě bylo super. Trénovali jsme buď na řece, nebo na kanále, kde se jely i olympijské závody v Sydney.

Měla jste ale zdravotní potíže…

Je to tak. Přivezla jsem si do Austrálie bolavé achilovky a do toho se přidaly ještě problémy se zády. Jelikož jsem tam ale byla jako jeden z nejúspěšnějších veslařů, postarali se o mě místní Australané. Sice jsem měla s sebou fyzioterapeutku, jenže zrovna když odjela, začala mě bolet záda.

Veřejnost vás však vnímá jako tvrdou ženu, která vítězí na olympiádě i s natrženým mezižeberním svalem.

No právě, i trenér to tak má. Někdy mám pocit, že na to hřeší, protože říká: Ty to zvládneš. Asi mi musí upadnout noha, aby prohlásil: Jo, je to vážné. (smích) On ví, že se s tím vždycky nějak poperu.

Navzdory zdravotním trablům jste tam skončila čtvrtá. Takže spokojenost?

Ano. Navíc jsem seděla na vodě asi jen tři týdny. Absolvovali jsme přípravu na trenažérech, běhali jsme, půl roku jsem neseděla v lodi. Je to rozdíl oproti Novozélanďance a Australance, které měly za sebou spoustu závodů.

Na obhajobu evropského titulu jste si pořídila novou loď. Měla jste ji už u protinožců?

V Austrálii jsem si loď půjčila. Takovou dálku by totiž cestovala dva měsíce. Novou loď jsem si vyzkoušela v Račicích, je od stejného výrobce. Říkali, že mi ji udělali na míru. Je dobrá ale spíš to poznám až na světových soutěžích, kde se rozhoduje o vteřinách.

Co je na ní nového?

Materiál je asi stejný, spíš jde o tvar lodě. Vylepšují konstrukci, aby co nejlíp jela. Záleží ale také na osobním nastavení lodi. Máme pevně připevněná vesla a taky boty, stačí malinko jiné nastavení a už je to jinak. Většinou je měním podle závodů.

Co od sebe očekáváte na mistrovství Evropy?

Těžká otázka. Ptala jsem se trenéra a on řekl, ať jedu o trochu líp než v Sydney na prvním svěťáku. Těžko říct, protože příprava se nevyvíjela podle mých představ, ale i tak se cítím dobře. Vím, že tam bude spousta mladých závodnic s velkými ambicemi a já mívám na úvod rozpačité starty. Budu bojovat. (smích)

Konkurence narůstá?

Přijde mi, že ano. Možná tím, jak skončila nadvláda Bělorusky Karstenové, všechny si řekly, že mají šanci.

Jsou dravější?

Vnímám to tak, ale podle mě jsem byla úplně stejná. Když jsem přijela na svou první olympiádu, taky jsem chtěla jet co nejlíp a nebyla jsem od medailových pozic daleko. Respekt však mají. Na jedné besedě v zahraničí se nás děti ptaly, kdo je náš vzor, a moje mladší soupeřky říkaly: No Mirka, protože vyhrála všechno, co se dalo.

Máte ještě vůbec motivaci do závodů?

Někdy je to opravdu těžké. Teď jde spíš o to, že nechci jezdit hůř. Možná to je ta výzva. Chcete se na top úrovni držet delší dobu.

Podle čeho to posuzujete, rozhodují výsledky, nebo časy, které jezdíte?

Nejlíp jsem jezdila proti Bělorusce Karstenové, ale to jsem byla vždycky až druhá. (smích) Časy byly opravdu skvělé, jenže jsem měla smůlu, že jsem ve své sportovní kariéře potkala nejlepší veslařku všech dob. Samozřejmě člověk asi nejvíc posuzuje výsledky.

Autor: Markéta Kosová

28.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Měl podpírat německou dálnici. Místo mostu stojí u přehrady jen osamělé torzo

Brno – Zakázaná výzva lákala před lety horolezce u brněnské přehrady. Ještě v devadesátých letech minulého století mohli lézt na opuštěný pilíř Hitlerovy dálnice, dnes už zde ale platí zákaz. Právě pozůstatku po nikdy nedostavěné dálnici je věnován další díl pravidelného seriálu Brněnského deníku Rovnost Brněnské mosty.

Nové jízdní řády? Změny čekají cestující už od neděle. Přibude nová linka

Brno – Z bohunické nemocnice do Technologického parku za pětadvacet minut a bez přestupů. Od neděle platí nový jízdní řád brněnské hromadné dopravy. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, cestující v něm najdou i novou expresní linku E56, která propojí Univerzitní kampus a Technologický park.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies