VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budoucnost MotoGP ztratila tři vteřiny

Brno - Brněnské testy po Velké ceně České republiky potvrdily zatím propastnou ztrátu CRT strojů na tovární motorky.

27.8.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
27 fotografií

Tradiční testy týmů nejprestižnější kategorie MotoGP na Masarykově okruhu v Brně.Foto: DENÍK/Attila Racek

Zkoušení technických novinek, honění desetinek vteřiny. Ale i příprava na novou sezonu. Den po Velké ceně České republiky silničních motocyklů patřil Masarykův okruh tradičním testům týmů nejprestižnější kategorie MotoGP včetně strojů CRT.

Na trať vyjely i největší hvězdy královské kubatury – vedoucí muž šampionátu Jorge Lorenzo či vítěz víkendového brněnského klání Dani Pedrosa. Brňan Karel Abraham ale scházel. „Testovat nebudu. Čekají mě nějaké zkoušky," uvedl před víkendem dvaadvacetile­tý Brňan.

Drtivá většina jeho soupeřů vylepšovala současné stroje. Lorenzo ale vyjel na okruh i s černou „zbraní" určenou pro příští sezonu. „Testovali jsme první prototyp motorky pro příští rok," sdělil ředitel stáje Yamaha Massimo Meregalli.

Nejrychlejšího času dosáhl Brit Cal Crutchlow na yamaze. Propastné přes tři sekundy ztratila nejrychlejší motorka kategorie CRT.

Ty se účastní mistrovství světa od letošní sezony. Jedná se o stroje, jejichž speciálně upravené závodní motory vycházejí ze sériové výroby a měly by se stát budoucností prestižního šampionátu. „MotoGP mělo zůstat elitní kategorií. Jezdci mají dostat do rukou to nejlepší, co nikde nejezdí," kritizoval pravidla Abraham sedlající výrobek italské továrny Ducati, se kterým jezdí i devítinásobný mistr světa Valentino Rossi.

Kromě Ducati připravují tovární stroje ještě Yamaha a Honda, jejichž jezdci suverénně dominují startovnímu poli, když si připsali až na jednu všechny dosavadní příčky na stupních vítězů.

A právě zatím obrovský výkonnostní rozdíl mezi „opravdovými" stroji MotoGP a CRT jsou největším trnem v oku kritikům. I kvůli dvoukolejnosti letošních pravidel se rozhodl po sezoně ukončit kariéru Australan Casey Stoner. „MotoGP má být jeden kompaktní šampionát," uvedl.

Takové přání se ale brzy jen tak nevyplní. Až do roku 2015 se řády nebudou výrazněji měnit, až poté by měla přijít revoluce v pravidlech.

Přesto i letošní novinka už někdy srovnává krok. Třeba při víkendovém klání v Brně ztratil Abraham na nejrychlejšího „céertéčkaře" v cíli dokonce čtyři vteřiny. „Štve mě to, ale jejich vývoj udělal pár kroků dopředu. Bohužel naše ducati je letos něco mezi MotoGP a CRT," smutnil první český jezdec v prestižním šampionátu. I kvůli slabému výkonu své ducati zvažuje jeho tým Cardion AB Motoracing další kroky pro nový ročník. „Tuto dobu jsme už vždy měli jasno, ale zatím není. Je to trochu alarmující," dodal Abraham. Jestli zvažuje změnu značky ale neprozradil. „Ducati, Yamaha ani Honda nepřipustí, abychom odkoupili licenci. Když odejdeme od Ducati, budeme se hodně těžko vracet. Žádné přechodné řešení nemá smysl," vysvětlil brněnský rodák.

FAKTA O STROJI CRT

Novinka letošní sezony kubatury MotoGP zavedená pro snížení nákladů a rozšíření startovního pole. Jedná se o stroj používající unikátní rám a speciálně závodnicky upravený motor vycházející ze sériové výroby, který ale na rovinkách dosahuje rychlosti i o víc než o dvacet kilometrů v hodině menší než tovární motorka. Oproti nim používají závodníci s CRT při závodech například mnohem méně elektroniky. Má se jednat o budoucnost nejprestižnější třídy mistrovství světa.

Autor: Tomáš Valaškovčák

27.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šéfkuchař David Viktorin z brněnské restaurace Rynk.

Od sporáku chystá hokejový turnaj. Jednou ho chce pořádat i na náměstí Svobody

Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Brno - Zlepšení životních podmínek starších lidí slibují brněnští radní. Letos proto rozšíří Seniorbus, spustí službu Tísňové volání nebo proškolí praktické lékaře. V budoucnu navýší kapacity domovů důchodců o dvě stě míst. Shodli se na tom v úterý.

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies