VYBERTE SI REGION

Buldoky na cestách do 'Kanady' baví slovní fotbal

Brno – Představte si, že byste museli jet z Brna do Kanady autobusem. Nemožné? Právě takovou vzdálenost, téměř 4 800 kilometrů, urazí brněnští florbalisté v letošní sezoně na extraligové zápasy.

11.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Petr Šimr

„Cestovat po České republice? Z mého pohledu jde o nutné zlo,“ říká většinový názor kabiny nejzkušenější hráč Libor Schneider.

Nejdelší letošní „zájezd“, celkem šest set kilometrů, čeká Buldoky v neděli při utkání v Liberci. „Jenom tam jedeme téměř čtyři hodiny, zpátky to stejné. Po cestě musíme udělat pár přestávek. Nemůžeme přijet na zápas ztuhlí ze stálého sezení,“ vysvětluje útočník Martin Koutný.

V tomto případě Buldoci proklínají, že hrají právě za Brno. „Jeho geografická poloha je opravdu nevýhodná. Máme to všude daleko,“ vzdychne si spoluhráč Ondřej Fabián.

Na většinu z jedenácti venkovních utkání jezdí Brňané pronajatým autobusem. „Dříve jsme využívali velkého, ale nyní už jen mikrobusu. Máme sice méně místa, ale zase jsme všichni blíž k sobě a lépe se vytváří týmová atmosféra,“ přiznává Koutný.

Družstvo zažilo i několik cest vlakem. Naposledy do Ostravy. „Bylo to lepší, alespoň jsme se mohli trochu protáhnout,“ říká Fabián. „Pokud jsou vozy čisté, tak s tím nemám problém. Často tomu bývá ale právě naopak,“ pokyvuje hlavou Schneider.

Často i několikahodinové putování vyplňují hráči odlišně. „U každého je to individuální. Někteří spoluhráči z lajn probírají taktiku před utkáním, jiní dělají věci do školy nebo do práce,“ popisuje čtvrtý nejproduktivnější brněnský florbalista Koutný. Ke krácení času jim přispívá i slovní fotbálek.

V něm je suverenně nejlepší obránce Petr Jeski. „Na tu jeho ostravskou slovní zásobu a koncovky nikdo nemá. Těžko na to vymýšlíme slova,“ směje se čtyřiadvacetiletý Fabián.

Do cíle přijíždí Buldoci zpravidla pár hodin před začátkem utkání, aby se stihli převléknout do dresů a důkladně rozcvičit. Už se ale stalo, že ze dvou hodin bylo třeba jen několik desítek minut. „Naposledy, když jsme hráli Pohár ve Vítkovicích. Občas jsme se kvůli zácpě na dálnici zpozdili, nikdy jsme ale ještě nepřijeli pozdě nebo po začátku zápasu,“ ubezpečuje bývalý kapitán Schneider.

Při návratu zpátky do Brna záleží atmosféra na úspěchu či neúspěchu v utkání. „Když se prohraje, nikomu není moc do mluvení. Ale v případě vítězství vládne super zábava. Pustíme si třeba nějaký komediální film a to se pak směje celý autobus,“ těší Koutného podobné návraty, při kterých hráči přijíždí domů často až v pozdních nočních hodinách.

Popíjení alkoholických nápojů je ale po cestě tam i zpět zakázané. „Výjimečně, pokud se vracíme s nějakým úspěchem jako například z finále Poháru, nám trenéři povolí dát si třeba jedno pivo. Nikdy se to ale nezvrtne v nevázané popíjení nebo překročení únosné míry,“ upozorňuje zkušený útočník.

Několikahodinové cestování se podle hráčů podepisuje i na jejich výkonech. „Je to poznat. Zejména při zápasech v pracovním týdnu mají hostující celky velkou nevýhodu,“ přiznává Koutný.

Nedělní duel Buldoků v Liberci zajistí hostům definitivní účast v play off v případě, že neprohrají.

KOLIK SE NACESTUJÍ
Výjezdy florbalistů Bulldogs Brno v letošní extraligové sezoně (včetně dosud neodehraného utkání v Praze proti SSK Future):
kam (cca vzdálenost tam)⋌celkem
1× Liberec (300 km) ⋌600 km
1× Ml. Boleslav (260 km)⋌ 520 km
1× Kladno (240 km)⋌480 km
5× Praha (205 km)⋌410 km
1× Ostrava (175 km)⋌350 km
1× Vítkovice (170 km)⋌340 km
1× Pardubice (140 km) ⋌280 km
1× Svitavy – přeložené domácí utkání (70 km)⋌140 km
(počítána je nejrychlejší cesta)
Dohromady za extraligovou
sezonu 2010/2011:⋌4 760 km
Pro srovnání: taková je vzdálenost vzdušnou čarou z Brna k nejvýchodnějšímu cípu severoamerického kontinentu.

Autor: Tomáš Valaškovčák

11.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies