VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čeští jezdci bojují v motocyklovém MS o stupně vítězů. Po půl století

Jižní Morava - František Štastný a Gustav Havel spolu bojují v mistrovství světa o „bednu". Hodně zaprášená vzpomínka na legendární českou motocyklovou dvojici, která v šedesátých letech opanovala nejprestižnější závody, opět ožije v letošní sezoně.

21.3.2014
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: DENÍK

Osmnáctidílný světový šampionát, který startuje už o tomto víkendu v Kataru, nabídne domácím fanouškům lákavou podívanou. „Poprvé v novodobé historii spolu mohou čeští jezdci bojovat o stupně vítězů. To bude unikátní podívaná," láká na souboje rohateckého Jakuba Kornfeila a Brňana Karla Haniky ve třídě Moto3 komentátor televize Nova Václav Svoboda.

Jihomoravskou dvojici doplní v elitní třídě šampionátu MotoGP další brněnský jezdec Karel Abraham.

Zatímco tři čeští jezdci na startovních roštech nebo jeden z nich usilující o pódiová umístění není pro šampionát v posledních letech netradiční obrázek. Tentokrát ale budou rovnou dva z nich patřit do úzkého okruhu favoritů.

Kornfeil s Hanikou zajížděli v testech i časy mezi nejlepší trojicí. „Chci vybojovat aspoň jedno pódium. A kdyby to vyšlo, rovnou i nejvyšší stupínek. To by bylo senzační. Pokud mi vydrží rychlost, jsem schopný to dokázat," věří už pěti sezonami v mistrovství světa protřelý Kornfeil, pro kterého může jít o přelomovou sezonu kariéry. Přes léto nabíral fyzičku s profesionálními cyklisty a shodil několik kilogramů.

Zkrocený Hanika?

Na paty mu kromě zahraničních soupeřů bude hodně šlapat i krajan Hanika. Vítěz šampionátu Red Bull Rookies Cup vstupuje do nováčkovské sezony v roli obrovské naděje. „V týmu zatím po mně chtějí, abych se krotil a lepšil se postupně. Snažím se poslouchat, ale někdy mi to nedá. Asi budu jezdit na hranici svých možností," slibuje sedmnáctiletý Hanika.

A právě příliš velkých ambicí obou jezdců se obává Svoboda. „Znají se, budou se navzájem kontrolovat a porovnávat. Jen aby jejich vzájemné souboje nešly až za hranici, což je oba může poškodit," upozorňuje.

S mnohem skromnějšími cíli vstoupí v Kataru do sezony Abraham. V pauze přesedlal na kvalitnější produkční hondu, takže motorka jej brzdit nebude. Ale zdraví ano.

Po operaci není jeho ruka stále stoprocentně připravená na zátěž. „Zranění kloubu je pro jezdce nejhorší, neboť dostává hodně zabrat při zrychlování i brzdění. Asi jej to bude brzdit celou sezonu," uvažuje televizní expert.

V pátek a v sobotu čekají jezdce tréninky a kvalifikace na nedělní noční závod v Kataru.

Jihomoravané na motocyklovém mistrovství světa.

Autor: Tomáš Valaškovčák

21.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení