Jachtař klubu TJ Lodní sporty Brno v úterý odpoledne držel celkové 22. místo a čtvrté mezi nováčky s asi šestnáctikilometrovou ztrátou na první loď. Do cíle první etapy v Gijónu se měl dostat v noci na středu. Úvod těžké zkoušky poznamenal silný vítr. „Foukalo až sto kilometrů v hodině. Hodně závodníků zaznamenalo velké ztráty na vybavení lodi, trhaly se hlavně plachty. Spát se vůbec nedalo a hlavní úkol představovalo řídit loď v rozbouřeném moři,“ uvedl jeho tým na facebookovém profilu.
Do La Solitaire URGO Le Figaro odstartovalo 43 jachtařů. „Do cíle připlouváme na hranici úplného vyčerpání. Ti nejlepší mají mnoho ročníků závodu za sebou. Na startu jsou i tací, kteří jedou svůj patnáctý ročník. To je mimořádná porce zkušeností a ty se počítají,“ zmínil Koláček.
I když jachtaři při jednotlivých etapách zdolají skoro tisíc kilometrů, rozdíly v cíli bývají minimální. „Rozhodují detaily. Jeden méně povedený obrat, pozdější výměna plachet, méně riskantní plavba mělkými vodami v místech, kde jsou nepříznivé proudy,“ jmenoval Koláček, který se připravuje na sólo nonstop závod kolem světa Vendée Globe v roce 2020.
MILAN KOLÁČEK
Zanedlouho osmatřicetiletý nejlepší český sólový jachtař z Brna, který patří do světové špičky. Stále závodí pod hlavičkou klubu TJ Lodní sporty Brno, kvůli moři však bydlí ve Francii. Má za sebou řadu úspěchů v největších námořních sólo závodech světa. Aktuálně jako první český jachtař bojuje na regatě La Solitaire URGO Le Figaro v okolí Francie.
LA SOLITAIRE URGO LE FIGARO
Čtyřetapový, třítýdenní závod v okolí Francie. Každá etapa měří zhruba 900 kilometrů, mezi nimi je dva až tři dny pauza.