VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhař Ptáčník bojuje o udržení šance na olympiádu v Riu v betonovém městě

Hongkong, Brno – Do jedné z nejhustěji osídlených oblastí světa se dostal poprvé. Jenže dráhový cyklista brněnské Dukly Adam Ptáčník nezavítal do Hongkongu na poznávací výlet. Ve třetím a posledním dílu Světového poháru se pokusí upevnit pozici pro účast na olympijských hrách v Riu de Janeiro. „Přes svátky jsme dost trénovali a doufám, že to zde prodám," vzkazuje český reprezentant.

15.1.2016
SDÍLEJ:

Dráhař Adam Ptáčník.Foto: Swiss Cycling/Ulf Schiller

Město a stejnojmenný region, který nese označení Zvláštní správní oblast Čínské lidové republiky, zatím poznal jen zběžně. „Hongkong ne mě působí jako přelidněné betonové město, kde nejnižší budova je jako naše brněnská AZ Tower, střetává se tady chudoba s totálním luxusem," popisuje Ptáčník.

Přestože hustota zalidnění činí víc než šest tisíc obyvatel na kilometr čtvereční, zatím se dostal do kontaktu spíš se závodníky. „Jde o malý region, který má vlastní velodrom, takže předpokládám, že místní lidé budou vědět, o čem dráha je. Přece jen mají mistra světa," připomíná třicetiletý český závodník světového šampiona ve scratchi jménem Wong Kam-po.

Po kolumbijském Cali a novozélandském Cambridge zavedl Světový pohár brněnskou dvojici Ptáčník a Pavel Kelemen opět do vzdálené destinace. „Mám už hodně nalétáno a cesta byla standardní, hlavně všechny věci dorazily. S aklimatizací je to o něco horší, v Hongkongu máme plus sedm hodin, takže se moc spát nechce a musíme to podporovat prášky," povídá.

Zatím čeká na pořádný výsledek. Na podzim obsadil ve sprintu patnáctou pozici na mistrovství Evropy, sedmnácté místo v Cali a až jedenatřicáté v Cambridge. „Rozhodně chci začít rok 2016 pěkným výsledkem a polepšit se oproti poslednímu svěťáku," hlásí Ptáčník, jehož sprint čeká v Hongkongu v neděli.

Ve sprintu momentálně drží postupové místo na březnový světový šampionát do Londýna i brazilské Rio, v olympijském žebříčku mu patří osmá pozice. „Pro obě akce je stěžejní zajet co nejlepší kvalifikační čas na dvě stě metrů, dostat se minimálně do prvních čtyřiadvaceti, kteří postupují do vyřazovacích bojů sprintu. Čím rychlejší čas, tím schůdnější soupeř, i když v současné vyrovnanosti startovního pole je to ošemetné, protože rozhoduji setinky," dodává Ptáčník.

Autor: Jaroslav Kára

15.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies