VYBERTE SI REGION

Dráhovým cyklistům chybí hala. Brňané makají v mrazu

Cali, Brno – Dlouhé nohavice a rukávy vyměnili za krátké dresy. Z chladu pod bodem mrazu se dráhoví cyklisté brněnské Dukly přesunuli do prosluněné Kolumbie, kde je přivítala teplota vysoko přes třicet stupňů Celsia. „Je to super změna pro svaly, náladu, když svítí slunko, ale teď tady zrovna prší, prý po dvou měsících," hlásil ve čtvrtek Pavel Kelemen z Cali.

16.1.2015
SDÍLEJ:

Dráhovým cyklistům chybí hala. Brňané makají v mrazu.Foto: www.duklabrnosprint.cz

Tam v pátek startuje poslední díl Světového poháru, který uzavře nominaci na mistrovství světa v Paříži. Brněnský tandem Kelemen a Adam Ptáčník usiluje o potvrzení dvou míst ve sprintu a jednoho v keirinu i o další body do olympijské kvalifikace.

Zima představuje pro dráhové cyklisty nejdůležitější část sezony, protože absolvují tři díly Světového poháru i mistrovství světa. Jenže místo zakryté 250 metrů dlouhé dřevěné dráhy, na které se velké akce jezdí, trénují na otevřeném 400 metrů dlouhém betonovém oválu brněnské velodromu. „Moc mě to nebaví, ale nic jiného nám nezbývá," pronesl Kelemen.

Adekvátní hala totiž v České republice není. „V zimě náš problém s velodromem narůstá desetkrát. Vše se dnes vyrovnává. Rozdíl mezi prvním a posledním postupujícím na Světovém poháru z dvoustovky jsou dvě desetiny, dříve to bylo i půl vteřiny. Musíme maximálně vychytávat mouchy, na to potřebujeme mnoho hodin strávených na dráze. Stejně jako plavec po pár dnech bez vody ztrácí cit, i my musíme mít dřevo stále v živé paměti," srovnával reprezentační kouč sprinterů i brněnské Dukly Petr Klimeš.

Místo trenažérů sprinteři dřou na brněnském velodromu. „Bez tréninku na dráze se absolutně neobejdeme, proto jsme se vydali trnitější cestou. Úseky se tam dají jezdit zhruba do minus tří stupňů," popsal Klimeš. „Základ je se dobře obléct, i tak zima hodně vyčerpává a svaly bolí mnohem víc," dodal Ptáčník.

Zdravotní rizika trénink v mrazu nemá, ale nedostatky skrývá. „V zimním oblečení a se stále ztuhlýma nohama se pracuje o dost hůř, protože náš trénink se zakládá na intenzitách při maximálním úsilí," poznamenal trenér.

Také při výjezdech na silnici se dráhoví cyklisté potýkají s netradičními potížemi. „Pády jsou rozhodně častější, přece jen na sníh a led nejsme tolik zvyklí," usmál se Ptáčník. „Nejvíc mi vadí chlad a vítr. Když celou dobu fouká proti nám, rád si s větrem povídám," ušklíbl se Kelemen.

Aspoň před závody jezdí sprinteři na dva dny do haly ve Vídni, jenže i tam se podřizují ostatním. „Někdy nám vyjde trénink do veřejných jízd, které tam bývají. Občas je to na dráze hodně divoké," uvedl Ptáčník.

Brněnští dráhaři už si na těžké podmínky zvykli a dál bojují o účast v Rio de Janeiru. „Nemůžeme si věčně stěžovat a vymlouvat se. Olympijská kvalifikace běží, musíme tvrdě makat. Těžko se nám ale na facebooku sledují fotky Němců z Jižní Afriky nebo Rusů z Ameriky," pokrčil rameny Klimeš.

V Cali o světový šampionát
Sprint: Pavel Kelemen drží v žebříčku 13. a Adam Ptáčník 22. ze 30 míst pro mistrovství světa, na Světovém poháru v Cali musejí postup jen potvrdit
Keirin: Kelemen je na 19. postupovém místě a čeká ho ještě boj, šampionátu se účastní pouze 21 jezdců
Týmový sprint: Dukla Brno už se nemůže na mistrovství světa kvalifikovat, od postupového 12. místa ji dělí tři příčky a příliš bodů

Autor: Jaroslav Kára

16.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Sjezdovka u přehrady: pozemek stále chybí

Brno - Lyžařská sjezdovka snadno dostupná z Brna a sportovní vyžití pro děti a mládež versus snaha zachovat lesní porost v už tak přetížené rekreační oblasti v době boje se suchem. Podnikatel Pavel Trčala plánující vybudovat lyžařský areál na kopci Chochola nad Roklí u Brněnské přehrady a majitel pozemku Lesy České republiky ani více než rok od představení záměru nenašli společnou řeč. Brňané se tak sjezdovky u přehrady zatím nedočkají. Trčala se snaží získat podporu Brna i kraje.

Řidiči budou muset přibrzdit. Do dvou let v Brně přibudou radary

Brno – Nohu z plynového pedálu budou muset už možná v příštím roce sundat řidiči v Brně. Ani ne měsíc po odstranění radarů z opravovaného úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou se už diskutuje o novém úsekovém měření přímo v Brně. „Nechali jsme si zpracovat průzkum z testovacího měření v několika lokalitách ve městě. Obecně z deseti řidičů tři neví, co jsou pravidla silničního provozu, nebo je nehodlají respektovat," popsal důvody, proč o úsekovém měření město uvažuje, vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko.

Místo oříšků dovážel muž do obchodů jen krabice. Aby si udržel přítelkyni

Brno – Majitel si objednal dodávku oříšků, tvrdil prodavačům podvodník. Místo nich však dovážel do cukráren a jiných obchodů v Brně a dalších městech jen prázdné krabice. Pětačtyřicetiletého muže, který byl dříve již několikrát trestaný, zadrželi brněnští policisté.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies