VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dřina v bahně láká. Skupina z Brna je největší

Brno - Běhají v mrazu, horku i dešti. Plazí se v blátě, zvedají pneumatiky, dřou do úmoru. To všechno dobrovolně, aby se co nejlíp připravili na fenomén posledních let Spartan Race extrémní překážkový závod, který vznikl v USA a v České republice se pořádá několikrát do roka. „Líbí se mi, že jde o neobvyklý druh pohybu. Mám ráda i komunitu lidí kolem," vypráví Eva Žáčková z Brna, jedna z organizátorek a vůdčích členů brněnské skupiny, která na populární závody pravidelně trénuje.

1.5.2015
SDÍLEJ:

Zástupci Spartan Race Training Group Brno se scházejí několikrát týdně. Někdy jich trénuje i čtyřicet.Foto: Archiv SRTG Brno

Spartan Training Group Brno založil Ondřej Chlup v létě minulého roku a mezi lidmi sdružení rychle získalo velkou popularitu. V České republice vzniklo jako první a na facebooku má nejvíc fanoušků. „Poslal jsem organizátorům závodů nějaký článek a je to zaujalo. Začali jsme spolupracovat a vyústilo to v založení skupiny. Pak vznikly jiné po celé republice," vykládá Chlup. „Extra velký zájem jsem nečekal, ale hned se to rozjelo. Asi na pátý trénink přišlo už kolem třiceti lidí," dodává.

Na řadě je Liberec

Už v sobotu slovenští organizátoři středoevropských závodů pořádají další díl série v Liberci. Chystá se na něj i početné zastoupení z Brna. „Poprvé jsem byl minulý rok a dost mě to chytlo. Na internetu jsem vyhledal brněnskou skupinu a začal trénovat. Teď už přípravu i vedu," přibližuje dvaadvacetiletý student Vysokého učení technického v Brně Filip Kajanovič.

Na severu Čech jeho i ostatní členy skupiny čeká závod kategorie Super, což je prostřední obtížnost. Soutěžící uběhnou nejmíň třináct kilometrů a v nich překonají minimálně 21 překážek. Předem přitom trať neznají. „Při jednom startu jsem doběhl do cíle, kde organizátoři předávají medaile. Zaraženě na mě zírali a já nevěděl proč. Pak jsem se koukl na svou nohu a došlo mi to. Měl jsem ji celou krvavou. Tržnou ránu mi doktoři zašili sedmi stehy," vzpomíná Kajanovič na silný zážitek.

Zástupci Spartan Race Training Group Brno se scházejí několikrát týdně. Někdy jich trénuje i čtyřicet.

Minulý a předminulý rok přivítaly obtížné klání i Bořetice na Břeclavsku. Na tamějším letišti zápolilo loni až deset tisíc tvrdých mužů i žen. „Objíždíme skoro všechna klání. Byli jsme na Slovensku, ve Varšavě i Budapešti, ale do Gdyně nepojedeme. To už je moc daleko," podotýká Žáčková.

Brněnské uskupení má za sebou už i slušné úspěchy. Petra Veselá skončila dvakrát třetí, a jednou dokonce druhá. Dobré výsledky má za sebou i Lenka Vejdělková. „Mezi holkama je o něco menší konkurence. Chlapi to mají těžší," osvětluje Žáčková. „Nejlíp jsem dokončil na dvaadvacátém místě, můj cíl je probojovat se jednou do elitní dvacítky," nastiňuje Kajanovič.

Zástupci Spartan Race Training Group Brno se scházejí několikrát týdně. Někdy jich trénuje i čtyřicet.

Zakladatel komunity má i do budoucna smělé plány. „Chceme získat vlastní ofi-ciální základnu s tréninkovými pomůckami, kde se můžeme připravovat. Vše by stále fungovalo zdarma a pro veřejnost. Jde o naše motto," zdůrazňuje Chlup.

spartan race
- Jde o extrémní překážkový závod, který se poprvé pořádal v roce 2010 v USA. Postupně se rozšířil do celého světa. V roce 2012 se uskutečnil poprvé na Slovensku, o rok později viděla prvního „sparťana" i Česká republika. Pro střední Evropu ho pořádá slovenská společnost.
- Každý rok je na programu několik závodů (na Slovensku, v České republice, Polsku a Maďarsku). Letos se z plánovaných čtrnácti uskutečnily už tři. Nejbližší bude v sobotu v Liberci, dva podniky hostí Kouty a jeden Litovel. Minulý a předminulý rok byl jeden ze Spartan Race i v jihomoravských Bořeticích. Přilákal až deset tisíc návštěvníků.
- Každý závod se skládá z běhu a několika překážek. Pokud někdo překážku nesplní, čeká ho třicet angličáků (stoj-dřep-klik-dřep-stoj).

Existuje několik typů trati:
- Spartan Sprint – minimálně 5 kilometrů běhu + minimálně 15 překážek
- Super Spartan – minimálně 13 km + minimálně 21 překážek
- Spartan Beast – minimálně 20 km + minimálně 26 překážek
- Death Race – nejvyšší úroveň, trvá 48 hodin, pořádá se v USA

srtg brno
Spartan Race Training Group Brno – brněnská tréninková skupina, ve které se lidé společně připravují na závody Spartan Race. Funguje od léta minulého roku a byla první oficiální v České republice. Několikrát týdně se na různých místech v Brně schází i čtyřicet lidí, které zdarma vede jeden z trenérů.

Autor: Jan Pařík

1.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies