VYBERTE SI REGION

Epilog rozdá vytrvalostní tituly. Až za tmy

Brno /PROGRAM UVNITŘ/ - Zapadající slunce nad Masarykovým okruhem symbolicky uzavře i letošní motoristickou sezonu na jižní Moravě. V posledním závodě na brněnské trati dojedou účastníci dokonce tradičně až za tmy.

14.10.2011
SDÍLEJ:

Závod okruhové sezony Epilog.Foto: DENÍK/Attila Racek

Přitom celkem tři třídy automobilové divize 4 se ještě perou o body do vytrvalostního mistrovství České republiky a ani jedna dosud nezná svého letošního krále. Toho určí až sobotní Epilog, kterým na Masarykově okruhu vyvrcholí nejen domácí okruhový šampionát, ale i brněnská motoristická sezona. „Divácky jde o velmi atraktivní podívanou. Zejména při soumraku a za tmy je možné vidět nejlepší okruhová auta v zemi ve velmi netradičních podmínkách,“ řekl sportovní ředitel Automotodromu Brno Miroslav Bartoš.

Mezinárodní závod s letmým startem dvě hodiny po poledni je tradičně vypsaný na šest hodin, přičemž o konečné podobě českého vytrvalostního seriálu rozhodne jeho úvodních 120 minut. Ani poté nečeká posádky setření potu, protože zbývající čtyřhodinová porce unikátního tuzemského klání mívá každoročně prestižní náboj. Závěrečnou fázi závodu navíc zdramatizuje večerní tma a rej kmitajících reflektorů, koncových světel a do ruda rozžhavených brzdových kotoučů.

I když termín přihlášek už skončil, pořadatelé nechávají opozdilcům nadále otevřená zadní vrátka. „Je nám jasné, že v závěru sezony už mnozí jedou z finančního pohledu nadoraz. Takže týmy, kterým akutně nejde o body do mistrovství republiky, nad složením posádek do poslední chvíle uvažují,“ vysvětlil Bartoš.

Nálepka favorita přísluší posádce Antonín Herbeck – Erik Janiš. Její italský vůz Pagani Zonda však trpí značnou nespolehlivostí. Kvůli technické závadě musela v dvouhodinovce Podzimní ceny opustit vítěznou pozici.

Do houfu nápadníků trůnu třídy do 3500 ccm patří i Brňané Robert Šenkýř a Marek Fried, kteří s vozem BMW M3 GTR mají v kapse už středoevropský a slovenský titul. „Slavit budeme až po skončení sezony,“ přiblížil šéf týmu Šenkýř. „Svoje letošní prioritní šampionáty jsme už vyhráli. Budeme se samozřejmě snažit uspět i ve vytrvalostním mistrovství republiky, ale když to nevyjde, nic se nestane. Ostatní kandidáti mají víc odjetých závodů než my. K titulu nám pomůže pouze vítězství a zároveň vedoucí Petr Kačírek nesmí skončit lépe než třetí,“ dodal jezdec a manažer v jedné osobě.

Letošní Epilog bude mít i netradiční předehru. Na kilometrové trati u Stadionu se v sobotu od půl dvanácté dopoledne do jedné hodiny po poledni odehraje závěrečný podnik mistrovství České republiky v automobilovém driftingu.

„S českou špičkou se střetnou mistři smyků z Německa, Polska a Slovenska. Startují v něm speciály s výkonem motoru až 500 koní,“ popsal organizátor akce Aleš Síla sport, který má kořeny v Japonsku.

PROGRAM

* pátek
9.30 – 13.25 volný trénink
14.30 – 20.15 kvalifikační trénink

* sobota
9.00 – 10.30 kvalifikace MČR v driftingu
11.00 – 11.20 warm up
11.30 – 13.00 závod MČR v driftingu – úsek tratě u tribuny C (Stadion)
14.00 – 20.00 závod Invicta Epilog (6 hodin)

VSTUPNÉ

* paddock + přírodní tribuna C (Stadion – dějiště závodu v driftingu) – 100 Kč

* sedadlové tribuny T3, T5 (naproti boxům) – zdarma

PARKOVÁNÍ

* zdarma za sedadlovými tribunami T3, T5 (naproti boxům) a T1 (Stadion)

HROMADNÁ DOPRAVA

* speciální bezplatná autobusová linka 400 (Mendlovo náměstí – Bosonohy – Popůvky – Masarykův okruh a zpět)

PROPOZICE EPILOGU

* výsledky prvních dvou hodin závodu se zahrnou do klasifikace vytrvalostního mistrovství České republiky divize 4

*  v šestihodinovém závodě může být jezdec člen posádky maximálně dvou vozů, na jedno závodní auto musí připadat minimálně dva, maximálně tři jezdci

maximální souvislá doba, po kterou smí jezdec řídit vůz bez vystřídání, je 60% předepsané délky závodu, maximální doba jízdy jezdce s jedním či dvěma vozy nesmí překročit 70% předepsané délky závodu

závod zahájí letmý start (tzv. Indianapolis)

BODOVÉ STAVY

*  divize 4 – do 2000 ccm: 1.Valášek – Ch.Malchárek (ČR / SR, Renault Clio) 68.5, 3. M.Foukal – T.Foukal (ČR, Honda S2000) 60, 5.Hes (ČR, Renault Clio) 57.5, 6. Barčák (ČR, Renault Clio) 50.

* divize 4 – do 3500 ccm: 1. Kačírek 91, 2. Skalický – Firla 89, 4. Šenkýř – Fried 83, 5.Chlad 80, vš. ČR, BMW M3 GTR.

*  divize 4 – nad 3500 ccm: 1. Konopka – Myszkowski (SR / Polsko, Porsche 997 RS GT3) 86, 3. J. Malchárek – Vorba (SR / ČR, Ferrari 430) 76.5, 5. B.Waszek – D.Waszek (ČR, Ferrari F430 GT3) 70.

DRIFTAŘI NA OKRUHU

Přibližně kilometr dlouhou trať na automobilový drifting pořadatelé vytyčili v prostorách přírodní tribuny C (Stadion). Skupina PRO pojede po kvalifikaci tandémový závod šestnácti nejlepších jezdců. Pořadí skupiny STREET určí výsledky kvalifikace. Driftérské závodní speciály, které se na brněnské trati ukážou poprvé v historii, mají výkon motoru až 500 koní. Akce startuje v sobotu od půl dvanácté dopoledne.

AMOS KREJČÍ
TOMÁŠ VALAŠKOVČÁK

14.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies