VYBERTE SI REGION

ETCC: na brněnském okruhu ožije zašlá závodní tradice

Brno - Závody na brněnském okruhu? Zatímco pro většinu fanoušků nyní znamenají jen motocyklovou Velkou cenu a pak dlouho nic, ještě před necelým čtvrtstoletím chodily desítky tisíc nadšenců pravidelně sledovat i další souboje.

27.9.2013
SDÍLEJ:

Brněnský Masarykův okruh - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

NOVINKY VÍKENDU
Co se bude prohánět od 4. do 6. října při Epilogu na brněnském Masarykově okruhu:

Evropský pohár cestovních vozůJedná se o šampionát, ve kterém závodí jezdci se dva roky starými auty z mistrovství světa cestovních vozů. Na trati se představí BMW, honda, seat, alfa romeo nebo ford.
AutoGPMonoposty vychází ze zaniklého šampionátu A1, který měl v polovině minulého desetiletí ambici konkurovat formuli 1.
Monoposty lola pohání motor Zytek o objemu 3,4 litru a výkonu 550 koní. Při hmotnosti jen 615 kilogramů je AutoGP tím nejrychlejším vozem, který lze na okruzích ve střední Evropě spatřit.

Od šedesátých až do konce osmdesátých let se tehdy ještě brněnskými ulicemi proháněla i silná závodní auta. Jejich následovníci v Evropském poháru cestovních vozů oživí přesně za týden na Masarykově okruhu zašlou tradici fanoušky oblíbených soubojů.

„Po motorkách šlo o druhý nejoblíbenější závod. Ten ale musel skončit kvůli tomu, že byl čím dál dražší a rozmělnil se do dalších šampionátů," přiblížil mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana.

Na souboje na čtyřech kolech si vzpomíná i Jiří Borůvka. „Třeba Farinova zatáčka byla obsypaná lidmi. Šlo o jedny z nejlepších závodů u nás," uvedl motoristický fanoušek, který v sedmdesátých letech pracoval v odtahové službě.

Tradiční závody se nyní vracejí zpátky. V podobě, kterou fanoušci znají z mistrovství světa cestovních vozů. Ty se na jihomoravské trati naposledy proháněly před dvěma lety. „A právě auta z této doby nyní v ETCC spolu soupeří. Klání nabídnou dva sprinty rychle po sobě, což nabízí velký prostor i k taktizování," upozornil na lákadla Smetana.

Navíc v Brně se rozhodne i o titulu v třaskavém česko-slovenském souboji mezi Petrem Fulínem a Maťo Homolou.

Třídenní program nenabídne pouze souboje evropského poháru, ale i další závody. Podobně jako v sedmdesátých a na konci osmdesátých let, kdy se v doprovodných kláních ve formuli 3 představili Niki Lauda a Michael Schumacher. „Tehdy to byli pouze neznámí mladí kluci," řekl Borůvka o budoucích hvězdách prestižní formule 1.

O druhém z nich se dokonce traduje i zajímavá historka. „Prý chodil v Brně po paddocku a prosil o rozhovor," usmál se mluvčí okruhu.

Letos se fanouškům místo šampionátu F3 představí jiné formule. Rychlé monoposty AutoGP, které dokonce drží oficiální rekord Masarykova okruhu. „Jedná se o monoposty, které svou rychlostí a řevem připomínají formuli 1," přiblížil Smetana.

Program od příštího pátku do neděle naplní i tradiční šestihodinový Epilog.

Autor: Tomáš Valaškovčák

27.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Zdrogovaný řidič ujížděl před policisty. Zastavila ho až betonová překážka

Brněnsko – Zběsilá jízda autem, honička pěšky a konec v poutech. Tak vypadal čtvrteční policejní zákrok vůči řidiči auta Ford Focus.

Brno láká na noc vědců. Vyškovský dinopark zase na ještěry pod rouškou tmy

Jižní Morava /TIPY NA VÍKEND/ – Na jednu noc se stát vědcem a objevovat. Třeba se ponořit do tajů šifrování textů nebo se zorientovat při živelné pohromě. To lidem nabídne letošní Noc vědců. Program připravilo několik institucí.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies