VYBERTE SI REGION

Formulový jezdec Záruba dostal za stříbro výlet na Ibizu

Brno – V osmnácti letech absolvoval svou první závodní sezonu. O víkendu ji brněnský motoristický jezdec Josef Záruba zakončil v německém Nürburgringu svou premiérovou pole position na startu a poprvé v kariéře také stupni vítězů. V závěrečném závodě prestižního Severního Evropského poháru formule Renault 2000 skončil druhý.

24.9.2014
SDÍLEJ:

Brněnský motoristický jezdec Josef Záruba.Foto: Archiv Josefa Záruby

„Je to má první sezona ve formulích a mé první pódium, z čehož mám pochopitelně velkou radost," zářil Záruba. „Navíc jsem nevyhrál jen trofej, můj manažer mi za pódium slíbil výlet na Ibizu," culil se jediný český jezdec v šampionátu.Brněnský motoristický jezdec Josef Záruba.

Po Adamu Koutovi se stal teprve druhým českým závodníkem, který v evropské sérii vystoupal na stupně vítězů. „Na Nürburgring si Jožka věřil a všichni jsme doufali, že z toho bude i pódiové umístění. Potvrdil svůj velký talent, příští sezonu chceme v tomto seriálu pokračovat," prohlásil jezdcův manažer Jiří Mičánek junior.

Záruba přijel do Německa posílený o celkový triumf v ESET V4 Cupu, který potvrdil při závěrečném podniku šampionátu FIA CEZ na Masarykově okruhu. V kvalifikaci v Nürburgringu si brněnský pilot vyjel časem 1:57,297 minuty první místo na startu.

Rychlejší Švéd

Brněnský motoristický jezdec Josef Záruba (vepředu).Po něm před sebe pustil jen vítězného Gustava Malju ze Švédska, na něhož v cíli ztratil pouhých 1,491 sekundy. „Miki, manažer našeho týmu, mi před závodem řekl, ať se dívám dopředu a ne do zrcátek. Vzal jsem si jeho pokyny k srdci," povídal Záruba. „Měl jsem dobrý start, ale Gustav byl v nájezdu do první zatáčky zkrátka rychlejší a dostal se přede mě," popsal Záruba.

Jezdec španělské stáje AV Formula bodoval v jedenácti závodech sedmidílného seriálu a v konečném účtování obsadil šestnácté místo. Celkovým vítězem se stal sedmnáctiletý Brit Ben Barnicoat. „Byl to náročný rok, při němž jsme absolvovali tisíce ostrých kilometrů. Právě v závodech, kdy se patnáct nejlepších jezdců vejde do jediné vteřiny, jsou tyto kilometry a hodiny dřiny v posilovně základ úspěchu," dodal Mičánek junior.Brněnský motoristický jezdec Josef Záruba (vlevo).

Autor: Jaroslav Kára

24.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies