VYBERTE SI REGION

Hanika: Při závodění se dotýkáme lokty i motorkami

Brno /ROZHOVOR/ – Brňan Karel Hanika letos závodí v Red Bull MotoGP Rookies Cupu určeném pro motocyklové naděje.

15.6.2012
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklový silničář Karel Hanika.Foto: Josef Fait

Po čtyřech závodech mu patří výborná třetí příčka. O další body se šestnáctiletý brněnský motocyklový talent Karel Hanika pokusí o víkendu v anglickém Silverstone, kde seriál Red Bull MotoGP Rookies Cup pokračuje při světovém šampionátu silničních motocyklů. „Tamní trať vůbec neznám. Ale simuloval jsem si ji na playstationu, tak alespoň vím, kudy vede," směje se.

Jak na vás coby nováčka zapůsobily úvodní podniky seriálu, považovaného za juniorské mistrovství světa?

Rozhodně splnily, co jsem očekával, všechno je naprosto profesionální. Promotéři jsou hrozně ochotní a milí, takže jsem si vše opravdu užil.

Seriál se vyznačuje obrovskou vyrovnaností. Vybočují souboje někdy z mantinelů fair play?

Závody jsou samozřejmě náročné, ale psychicky jsem na tom dobře a po jezdecké stránce mi radí taťka. Je dobré, že zatím ve všech závodech jsem jezdil vpředu, protože se jedná o dobrou reklamu a také je vidět, že na tuto třídu mám. Se závody Alpe Adria Championship nebo mezinárodního mistrovství Německa se Red Bully vůbec nedají srovnávat, je to něco úplně jiného. Často se jezdí tak, že se navzájem dotýkáme lokty a motorkami. Všichni se snažíme bojovat co nejvíc fair play, ale kontakty k tomu patří.

Existuje v nekončících bitvách prostor pro nějaké větší taktizování?

Mojí taktikou je jezdit hlavně v prvních kolech vpředu a nenechat si nikoho ujet. V dalších částech závodu se už pak situace na trati vyvíjí pořád jinak.

Pád a penalizace v Jerezu, potom dvakrát třetí místo v Estorilu. Jak jste vstřebával mix nezdaru a radosti?

Závod ve Španělsku mi přinesl ponaučení, i když v tom bylo také dost smůly. Poté v Portugalsku jsem už byl pod velkým tlakem. Věděl jsem, že nutně potřebuji dojet a bodovat. Od začátku víkendu jsem jezdil vpředu a také ostatní kluci už o mně věděli. Měli ke mně určitý respekt, tak jako já k nim. Po sobotním závodě byly moje pocity úžasné, třetí místo mě ohromně nakoplo. O den později se mi výsledek podařilo zopakovat. Třetí jsem i teď v v průběžném pořadí.

S kým nejvíc soupeříte na trati?

Je vidět, kdo jezdí na předních pozicích, takže na tyto jezdce si musím dávat největší pozor. Myslím ale, že mým hlavním konkurentem je Němec Florian Alt. Jak v Jerezu, tak v Estorilu jsem s ním měl několik vyhrocených soubojů.

Nyní vás čeká Silverstone, kde jste zatím nikdy nestartoval…

To je pravda, tamní trať vůbec neznám. Ale simuloval jsem si ji na playstationu, tak alespoň vím, kudy vede. (úsměv) Doufám, že oba závody budou podobné těm v Estorilu. To znamená, že pojedu v první desítce a vytěžím co nejvíc bodů. Minimálně za třetí místo.

AMOS KREJČÍ

Autor: Redakce

15.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies