VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Heindl: Proč dělám výšku? Kvůli své výšce

Brno /ROZHOVOR/ - Brněnský atlet Martin Heindl pokukuje po juniorském mistrovství světa. Nad laťku musí dostat 205 centimetrů.

25.2.2010
SDÍLEJ:

Výškař Martin Heindl.Foto: DENÍK/Attila Racek

Řady českých výškařů v poslední době znatelně prořídly. Skončil Tomáš Janků i Svatoslav Ton. Jaroslav Bába si tak ve výškařském sektoru připadá doslova jako poslední mohykán.

To už ale brzy nemusí být pravda. Českou jedničku může doplnit sedmnáctiletý brněnský skokan Martin Heindl. Na Brněnské laťce talentovaný atlet před čtrnácti dny skočil osobní rekord 215 centimetrů. O víkendu bral Heindl juniorský republikový titul za 212 centimetrů. „Jarda Bába skáče výborně. Mám rád i Sváťu Tona. Je z Brna, je vysoký a stejně hubený jako já. Nechci se ale s někým srovnávat. Budu skákat sám za sebe,“ říká 205 centimetrů vysoký mladík.


Před půl rokem jste měl osobní rekord 204 centimetrů. Kde se vzalo takové zlepšení?

Dělám atletiku asi deset let. K výšce mě přivedla moje vlastní výška. Už dřív jsem z této výhody hodně těžil. Kdybych byl menší, tak tolik neskočím. Teprve před půl rokem jsem dokázal poskládat techniku tak, abych přeskočil svoji vlastní výšku. Teď se už přeskakuju o deset centimetrů. Je to určitě hlavně zásluha mého trenéra. (Ctibora Nezdařila, pozn. red.)

Na Brněnské laťce jste se pokoušel i o 220 centimetrů.
Skákal jsem na takovém závodě poprvé a hned jsem dal osobák 215. Byl jsem maximálně spokojený, i když dalších pět centimetrů jsem už nepřidal. Letos bych ale tuhle metu mohl zvládnout. Doufám, že to bude brzo.

Pomohla vám k rekordu i bouřlivá atmosféra v brněnské hale?
Když cítím podporu publika, tak mi to hodně pomáhá. Důvěra diváků mě dokáže vyhecovat. Mám podobný rámus rád. Pro mě bylo taky dobře, že jsem skákal s výbornými atlety. Měl jsem sice trošku svůj závod, ale hnalo mě to dopředu.

Když skočíte stejnou výšku pod otevřeným nebem, pojedete na juniorské mistrovství světa. Věříte si?
To je pravda. Jistotu účasti na šampionátu zatím nemám, ale myslím si, že by to neměl být problém. Je to můj největší cíl pro tuto sezonu.

A jaký cíl byste měl na mistrovství?
Když už se na šampionát dostanu, tak se o moc víc chtít ani nedá, ale účast ve finále by nebyla vůbec špatná. (směje se)

Mezi juniory budete závodit i příští rok?
Jsem v této věkové kategorii první sezonu, ale teprve mi letos bude osmnáct, takže příští rok ještě můžu v klidu závodit jako junior a účastnit se mistrovství Evropy. To by pro mě měl být nejdůležitější závod v této kategorii.

Autor: Marek Těšík

25.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies