„Bylo to napínavé, až do posledního zamávání šachovnicovým praporem v sezoně," řekl závodník týmu DBRC Jaguar Racing. Se svým unikátním vozem Jaguar XJS byl v Rakousku pátý a třetí. „Šampionát je stále kvalitnější, velmi si letošního výsledku cením," měl radost Bečvář.

Zatímco jeho závodnická šelma byla nejen rychlá, ale díky precizní přípravě takzvaně po celý rok držela, soupeřům v Rakousku praskalo kdeco. Bečvářova největšího soka Rogera Bolligera ze Švýcarska dvakrát zklamal jeho hřmotný obr jménem Pontiac Firebird Trans Am. V sobotu mu upadlo kolo a v neděli se zakouřilo z motoru o síle kolem 700 koní tak silně, že to znamenalo jeho konec.

Závodiště v podhůří Štýrských Alp už zase nabídlo pozoruhodné startovní pole. Bečvářův Jaguar XJS je odkazem na Brita Toma Walknshawa, jenž v Brně v osmdesátých letech s podobným autem dosáhl jedinečného hattricku. Švýcar Jürg Dürig bojoval s unikátním BMW 635 CSi, se kterým na Masarykově okruhu v roce 1981 jela dvojice Helmut Kelleners, Umberto Grano a nejzářivějším šperkem byl vůz Ford Capri Turbo vítěze obou závodů Petera Mückeho.

V kulise nádherného počasí a velkého diváckého zájmu to byla kouzelná tečka za sezonou. „A teď už pracujeme na novém autě. Z celého světa nám chodí díly pro stavbu ještě silnějšího speciálu, s nímž vyjedeme do příští sezony. Jde o Jaguar Group 44 Trans Am. Nemůžu se dočkat! Samozřejmě nejvíce na domácí závod, který je na programu Masarykova okruhu v květnu 2017," připomněl Bečvář.

MARTIN STRAKA