VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Já a lídr týmu? Vše se teprve dozvíme, říká Bárta

Brno /ROZHOVOR/ – Pocit, který si prožil při posledním závodě sezony, jen dokládal, jak náročný rok profesionální silniční cyklista Jan Bárta zažil. Dlouhých 255 kilometrů hromadného závodu na mistrovství světa ve španělské Ponferradě dokončil zcela vyčerpaný na jednadevadesáté příčce. „Dojel jsem úplně popravený. Jelo se mi strašně špatně," přiznává v rozhovoru pro Deník Rovnost devětadvacetiletý kyjovský rodák, který žije v Sobůlkách na Hodonínsku. Letos při své premiéře na Tour de France obsadil třetí místo v časovce.

3.10.2014
SDÍLEJ:

Cyklista Jan Bárta.Foto: DENÍK/Attila Racek

V neděli skončil světový šampionát. Už odpočíváte po náročné sezoně?

Po mistrovství světa mám volno, tento a příští týden budu odpočívat, vyrazím někam na dovolenou. Říjen je takový odpočinkový měsíc. Až v listopadu začnu něco dělat.

Odpočinkový měsíce znamená, že ho trávíte bez kola?

Na začátku bude bez kola, po dovolené se možná trošku svezu a v listopadu už se pustím do tréninku.

Na mistrovství světa ve španělské Ponferradě jste v časovce obsadil deváté místo, přitom jste pomýšlel na vylepšení českého maxima, které jste vytvořil sedmým místem před dvěma lety. Co vám k němu chybělo?

Můj první cíl byl dostat se do desítky, což se mi podařilo, ale upřímně jsem od časovky čekal trošku víc. Podal jsem docela dobrý výkon a na víc to ten den nebylo. Nedá se nic dělat.

Na sedmačtyřicet kilometrů dlouhé trati vás čekalo převýšení 458 metrů, ztrátu jste nabral hlavně ve třetím úseku. Nevyhovoval vám?

Ta pasáž mi nesedla. Možná jsem měl začít pomaleji, ale to se těžko odhaduje. Na lepší, než deváté místo jsem prostě neměl.

Překvapilo vás, že čtvrtý titul mistra světa v řadě sebral Němci Tony Martinovi britský cyklista Bradley Wiggins, jenž vyhrál s náskokem šestadvacet sekund?

Celkem ano, překvapený jsem byl. Dalo se čekat, že v poslední pasáži bude rychlejší, ale myslel jsem si, že Tony Martin si v první půlce závodu vybuduje dostatečný náskok a vydrží mu do cíle. Jenže Wiggins zvítězil s jednoznačným náskokem.

V silničním závodě jste obsadil jednadevadesátou příčku, osm míst za českým lídrem Zdeňkem Štybarem. Co říkáte na výkon třetího českého jezdce na startu Petra Vakoče, jenž skončil na devětadvacáté pozici?

Vakoč měl ten den dobré nohy. Já už jsem na tom byl hodně zle, vůbec mi to nejelo, celý závod jsem se protrápil. Tak to někdy bývá, že se vám jede hůř a jindy zase lépe.

Zmohl vás profil čtrnácti okruhů v celkové délce téměř 255 kilometrů, nebo na vás dolehla únava z časovky?

Spíš na mě dolehla celková únava z konce sezony, která byla strašně těžká. Když to srovnám s jiným závody, tentokrát jsem dojel úplně popravený. Jelo se mi strašně špatně, ale nedá se nic dělat.

Váš dosavadní kolega a lídru týmu NetApp-Endura Leopold König přestoupil do elitní formace Sky. Tušil jste, kam po sezoně zamíří?

Bylo předem jasné, že odejde jinam, jen jsme čekali kam. Měl jsem několik tipů a jeden z nich byl Sky. Myslím si, že pro Lea je to výborná šance.

Zmínil se vám, že půjde zrovna do týmu Sky?

Závodník nemá předem nikomu říkat, kam přestoupí. Nikdy neví, jak to nakonec dopadne. Vždy je na týmu, aby oznámil, koho podepsal.

S druhodivizní německou NetApp-Endura, jež se od nové sezony přejmenuje na Bora, jste podepsal novou smlouvu na tři roky. To je v porovnání s běžnými kontrakty dlouhá doba…

Jeden rok je hodně krátký, člověk pak bývá nervózní, co bude. Chtěl jsem smlouvu minimálně na dva roky, případně na tři a když jsem takovou možnost dostal, hned jsem podepsal. Jsem tam spokojený a tři roky mi přijdou jako adekvátní doba.

Změní se vaše role v hierarchii týmu po odchodu Leopolda Königa?

Uvidíme, co se bez Lea změní. Teprve mi skončila sezona, hodně dlouhá a těžká, takže myslím hlavně na odpočinek. Na přemýšlení bude prostor od listopadu do ledna, kde se staví kalendář na další rok. Tam se dozvím, jaké závody pojedu a co ode mě tým očekává.

Přišli jste o lídra na závody Grand Tour. Může stáj svěřit roli vám?

Tým nabral spoustu nových závodníků, někteří z nich mohou Lea nahradit, i když to bude hodně těžké. Nepřemýšlím nad tím, jestli budu lídr třeba já. Vše se teprve uvidí.

Autor: Jaroslav Kára

3.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Regionální Den železnice v Zastávce na brněnsku.
28

Regionální den železnice v Zastávce začal příjezdem parní lokomotivy

Ilustrační foto.

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Brno - Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva objevil nejasnosti v pořádání letních akcí brněnského turistického centra. Problém je s maketou Německého domu i prodejní výstavou automobilů.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Brno - Mladá rodina z Brna se v přiotrávila plynem unikajícím z karmy v koupelně. V pátek po třetí hodině ráno k hlášení vyjela záchranná služba, ženu se přes všechnu jejich snahu nepodařilo zachránit. Muže a dvě děti převezli do nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení