VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Japonci vybrali Špičku do hazardu

Manchester, Brno – Sázení na psí závody, kohoutí zápasy, na dostihy. Nebo na dráhové cyklisty. Přesně tak, v Japonsku se stala oblíbeným hazardem i olympijská disciplína. A o velké peníze pojede v nedělní show také sprinter brněnské Dukly Denis Špička.

16.2.2011
SDÍLEJ:

Denis Špička.Foto: Lenka Valová

Dvaadvacetiletého českého reprezentanta si vybrali pořadatelé závodu Japan Keirin International mezi dvanáctku jezdců, kteří se postaví osmi japonským profesionálům tradičně v závěrečném dnu posledního dílu Světového poháru v anglickém Manchesteru. „Jde o velké peníze v řádech tisíců euro. O pozvání musí závodníci žádat, poslat životopis a do čtrnácti dnů dostanou odpověď. S Denisovými dosavadními výsledky bych byl překvapený, kdyby ho Japonci nevybrali,“ podotýká hlavní kouč brněnské Dukly Svatopluk Buchta.

Proti japonské keirinové elitě se představí elita světových dráhařů. špička si připisuje už čtvrtou účast, nováčky nejsou ani jeho oddílové kolegové Tomáš Bábek s Adamem Ptáčníkem, kteří jsou na seznamu vedení coby druhý, respektive čtvrtý náhradník. „Japonci celý sázkařský hazard vlastní a cyklisty zvou i k nim. Vybírají si podle toho, jestli jde o showmana, vytrvalce nebo dráhaře s nejlepšími výsledky. Českým průkopníkem byl Pavel Buráň, který do hlediště rád posílal polibky,“ popisuje Buchta.

Ačkoliv se program japonského keirinu neliší od mezinárodního, nasazení do rozjížděk ani dalších jízd neurčují výkony. „Na stole jsou karty se jmény závodníků a činovníci je do jednotlivých jízd losují. Když někdo postoupí z rozjížděk, nedostane automaticky těžší protivníky,“ vysvětluje Buchta.

Japonští profesionálové podle něj nedosahují kvalit mezinárodní špičky. „Jsou postavou takoví špalci. Nikdy ani netrénovali na klasickém dřevěném oválu, jezdí na betonu a pouze tamní závody. I japonští reprezentanti bývají lepší,“ dodává Buchta.

Světový pohár v Manchesteru bude posledním testem před březnovým mistrovstvím světa v Nizozemsku. Už v pátek se představí brněnské trio v týmovém sprintu, na Ptáčníka pak čeká keirin a na Bábka sprint jednotlivců.

Z vytrvalců závodí v Anglii brněnský odchovanec Alois Kaňkovský a Jarmila Machačová, kteří pojedou vícebojařské omnium.

Autor: Jaroslav Kára

16.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies