VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jarní cenu okoření formulové závody a Enge

Brno /TÉMA, UVNITŘ ROZHOVOR, PROGRAM/ - Úvodní letošní mistrovský podnik na Masarykově okruhu nabídne čtyři bitvy monopostů. Pojede i dosud jediný český pilot ve formuli 1.

23.4.2010
SDÍLEJ:

Jezdec Tomáš Mičánek na Nürburgringu.Foto: Mičánek Motorsport

Po nekonečné zimě strádání českých automobilových fanoušků definitivně končí. Nyní je na oplátku čekají na brněnském Masarykově okruhu pořádné hody.

Víkendová Jarní cena Masarykova okruhu zahájí seriál mezinárodního mistrovství České republiky okruhových automobilů, přidá atraktivní závody historických vozů a díky dvoulitrové formuli Renault a sérii AutoGP potěší vyznavače formulových monopostů.

Třída 3500 ccm v divizi 4 bude i letos naleštěnou parketou Brňanů, pilotujících s výjimkou bratrů Mičánkových (Porsche) a Dana Michla (Opel Michl) vozy BMW. „Naše nové auto jsme představili už loni na podzim, ale bylo ještě hodně syrové. Přes zimu jsme na voze zapracovali a věřím, že se nebude opakovat loňská Jarní cena, kdy naše auto skončilo v půlce prvního kola,“ klepe na dřevo vrchařský exmistr Evropy Robert Šenkýř.

Do třetice Pláteník

Vedle Jiřího Mičánka (vytrvalostní závody) a Dana Michla (sprint) obhajuje loňský titul i další brněnský jezdec Robert Pláteník. „Zůstávám u vozu Škoda Fabia Sedan Evo. Letos jsme se zaměřili hlavně na zlepšení jízdních vlastností. Prvenství ve dvoulitrové třídě bych rád obhájil. Zatím však nevím, s čím vyjede konkurence,“ zůstává Pláteník opatrný. Ve vytrvalostních kláních stejné třídy obhajuje první pozici brněnská dvojice Vladimír Hladík a Zdeněk Duda.

Kromě bitev českého mistrovství se diváci mohou těšit na čtyři závody, jaké jihomoravská metropole ještě neměla šanci zhlédnout. V případě seriálu AutoGP půjde dokonce o premiéru světovou, protože zbrusu nový šampionát ukrojí svůj první díl právě na Masarykově okruhu. Až po Brně se dostanou ke slovu tratě v Imole, Spa-Francorchamps, Magny Cours, Navarre a Monze.

Program jarní ceny

Pátek
8.30–18.40 tréninky a kvalifikace

Sobota
8.00 1. závod Histo Cup
8.55 1. závod Young Timer
9.50 1. závod Formula Historic
10.45 1. závod divize 3
11.40 Kvalifikace formule Renault
12.20 Warm up Divize 4
12.40 2. závod Histo Cup
13.55 2. závod Young Timer
14.30 2. závod Formula Historic
15.30 Kvalifikace AutoGP
16.10 tříhod. závod divize 4

Neděle
9.00 Warm up
10.00 1. závod formule Renault
11.00 1. závod AutoGP
12.05 Sprint divize 4 do 2000 ccm
13.05 Sprint divize 4 nad 2000 ccm
14.05 2. závod formule Renault
15.05 Závod divize 3
16.00 2. závod AutoGP

Horkým českým želízkem v bitvě monopostů s motory o objemu 3,4 litru bude Jan Charouz, který si o minulém víkendu ve španělském Aragonu vedl výborně v klání šampionátu třiapůllitrové formule Renault.

Na Kývalce nebude chybět ani jeho kolega z vítězného stupínku loňské evropské Le Mans série Tomáš Enge. Jeho letošní prioritou se stalo mistrovství světa Grand Tourismo, a tak nedělní tříhodinovku divize 4 za volantem vozu Mercedes Benz bude určitě brát jako příhodnou šanci potrénovat si před gétéčkovými závody.

Ve sprinterském souboji divize 4 nastoupí proti mercedesům trio vozů Audi A4 rovněž specifikace DTM. Novinkou letošního mezinárodního mistrovství republiky je divize 5, v níž by se měly objevovat pohárové verze vozů Lamborghini, Maserati, Ferrari nebo Porsche. Jarní cena na Masarykově okruhu startuje už v sobotu kvalifikacemi. Vstup na celý víkend je zdarma.

AMOS KREJČÍ

AutoGP útočí na rekord okruhu

Brno – Fanoušci bleskurychlých automobilů jsou před víkendovými závody ve střehu. Snad jen nepřízeň počasí může totiž zabránit vzniku nového oficiálního rekordu Masarykova okruhu. Frontální útok na výkon malajského expilota formule 1 Alexe Yoonga, který před čtyřmi lety v závodě vozů A1 prolétl brněnskou dráhou v čase 1:47,296, hlásí Jarní cena Masarykova okruhu.

Nabroušení jsou konkrétně jezdci nového seriálu AutoGP, v němž startují formulové monoposty poháněné motory Zytec o objemu 3400 ccm a výkonu 550 koní. Identické vozy Lola B05/52 šokovaly už v předsezonních testech v portugalském Portimau, kde byly o více než půl druhé vteřiny rychlejší než třiapůllitrové monoposty světové série formule Renault, která zavítá na Masarykův okruh premiérově letos v červnu. Ještě drtivěji však trumfli jezdci monopostů AutoGP vozy formule 2, jimž nadělili šest vteřin.

Určitým vodítkem k nedělním prognózám mohou být časy na úrovni jedné minuty a devětatřiceti vteřin, údajně dosahované při nedávných brněnských testech zmíněné formule Renault. Pokud vozy AutoGP své pověsti dostojí, mohou se dokonce přiblížit časům dosažených na Masarykově okruhu monoposty formule 1.

Připomeňme: David Coulthard zajel na mclarenu v roce 2002 kolo za 1:36,77, loni Marc Gené v kokpitu rudého ferrari kontroval v Brně zatím absolutně nejrychlejším časem 1:35,974 vteřiny. A Jan Charouz, který o víkendu jeden z vozů AutoGP bude pilotovat, zdolal Masarykův okruh za volantem sportovního prototypu LMP1 Aston Martin zhruba o osm vteřin pomaleji než Gené.

Brněnský rekord nicméně nadále drží zmíněný Yoong, soupeřící svého času v efjedničkách i s dosud jediným českým zástupcem v nejprestižnějším seriálu Tomášem Engem. Oficiální punc traťového rekordu mají totiž pouze časy dosažené v regulérním závodě.

AMOS KREJČÍ
Obhájce sprinterského triumfu Brňan Dan Michl říká o autě vlastní konstrukce: Nízká váha je jeho silnou stránkou

Brno /ROZHOVOR/ – Jeho závodní speciál vytáčí soupeře stejně jako býka rudá barva v ruce toreadora. Rozčiluje je nízká váha vozu Opel Michl, který je konstruktérským dílem brněnských inženýrů Michlových. Dan Michl vyrazí při Jarní ceně k prvnímu pokusu o obhajobu loňského triumfu ve sprintérských kláních mezinárodního mistrovství České republiky divize 4 třídy do 3500 ccm.

Co byste prozradil o vašem autě?
Auto jsme stavěli na míru novým předpisům s důrazem na nově vypsané hmotnostní limity. Mezi prvním nápadem a funkčním vozidlem uplynuly dva roky.

Vaši rivalové namítají, že na našich okruzích platí nevhodné váhové limity. Co vy na to?
Naše auto se platným hmotnostním předpisům blíží. Je pravda, že stanovené limity leží hodně nízko. Auto jsme skutečně stavěli tak, aby bylo s ohledem na dané předpisy lehké. Váha je prostě jeho silnou stránkou.

Divizi 4 tvoří směsice vozů různých konstrukcí. Přál byste si třídu, v níž by startovalo třeba deset vozů s parametry shodnými s vašim autem?
Předpokládám, že určité omezení předpisů by ke zvýšení konkurence mohlo vést.

Neuvažujete o produkci závodních vozů na zakázku a pak třeba vypsat Opel Michl Cup?
Na takový nápad je republika příliš malá. (usmívá se)

Co vás baví víc: závodění, nebo vývoj nového vozu?
Pro mě jsou to neoddělitelné věci. Je ale pravda, že někdy se zamýšlím nad tím, jaké by to bylo závodit jen tak pro radost s nějakým „hotovým“ autem.

A co jako jezdec očekáváte od nadcházející Jarní ceny Masarykova okruhu?
Nevím, s čím kdo vyjede, ale určitě se budu snažit udržet vydobyté pozice z loňska. Taky věřím, že si pěkně a férově zazávodíme.

AMOS KREJČÍ
23.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Ilustrační foto.
2

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Kvůli horku v kraji lekly tisíce ryb

Jižní Morava - Nekvalitní voda a tisíce uhynulých ryb. To je bilance letošního léta v rybnících nejen na Brněnsku. Kromě extrémních veder a nedostatku vody bojovali rybáři se zamořením nádrží sinicemi.

AKTUALIZOVÁNO

Tři obdržené góly za šest minut. Zbrojovku stáhl výprask na dno tabulky

Olomouc, Brno /ANKETA/ – Už po čtrnácti minutách se pro fotbalisty Zbrojovky stala vidina bodového zisku na stadionu Olomouce prakticky utopickou záležitostí. Právě po tomto časovém úseku totiž Brňané prohrávali na hřišti prvoligového nováčka 0:3. Se stavem do konce utkání nepohnuli a po čtvrtém kole soutěže zůstávají na zisku jediného bodu.

V ulicích se objeví další básně o Brně. Nejsložitější je umísťování v centru

Brno – Co mají společného Cejl, Petrov, Obilní trh a hlavní nádraží? Všechna tato místa inspirovala básníky. Brněnské lokality opředené verši mapuje webový projekt Brno poetické. Do konce prázdnin přibude osm básní přímo v ulicích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení