VYBERTE SI REGION

Jarní cenu okoření formulové závody a Enge

Brno /TÉMA, UVNITŘ ROZHOVOR, PROGRAM/ - Úvodní letošní mistrovský podnik na Masarykově okruhu nabídne čtyři bitvy monopostů. Pojede i dosud jediný český pilot ve formuli 1.

23.4.2010
SDÍLEJ:

Jezdec Tomáš Mičánek na Nürburgringu.Foto: Mičánek Motorsport

Po nekonečné zimě strádání českých automobilových fanoušků definitivně končí. Nyní je na oplátku čekají na brněnském Masarykově okruhu pořádné hody.

Víkendová Jarní cena Masarykova okruhu zahájí seriál mezinárodního mistrovství České republiky okruhových automobilů, přidá atraktivní závody historických vozů a díky dvoulitrové formuli Renault a sérii AutoGP potěší vyznavače formulových monopostů.

Třída 3500 ccm v divizi 4 bude i letos naleštěnou parketou Brňanů, pilotujících s výjimkou bratrů Mičánkových (Porsche) a Dana Michla (Opel Michl) vozy BMW. „Naše nové auto jsme představili už loni na podzim, ale bylo ještě hodně syrové. Přes zimu jsme na voze zapracovali a věřím, že se nebude opakovat loňská Jarní cena, kdy naše auto skončilo v půlce prvního kola,“ klepe na dřevo vrchařský exmistr Evropy Robert Šenkýř.

Do třetice Pláteník

Vedle Jiřího Mičánka (vytrvalostní závody) a Dana Michla (sprint) obhajuje loňský titul i další brněnský jezdec Robert Pláteník. „Zůstávám u vozu Škoda Fabia Sedan Evo. Letos jsme se zaměřili hlavně na zlepšení jízdních vlastností. Prvenství ve dvoulitrové třídě bych rád obhájil. Zatím však nevím, s čím vyjede konkurence,“ zůstává Pláteník opatrný. Ve vytrvalostních kláních stejné třídy obhajuje první pozici brněnská dvojice Vladimír Hladík a Zdeněk Duda.

Kromě bitev českého mistrovství se diváci mohou těšit na čtyři závody, jaké jihomoravská metropole ještě neměla šanci zhlédnout. V případě seriálu AutoGP půjde dokonce o premiéru světovou, protože zbrusu nový šampionát ukrojí svůj první díl právě na Masarykově okruhu. Až po Brně se dostanou ke slovu tratě v Imole, Spa-Francorchamps, Magny Cours, Navarre a Monze.

Program jarní ceny

Pátek
8.30–18.40 tréninky a kvalifikace

Sobota
8.00 1. závod Histo Cup
8.55 1. závod Young Timer
9.50 1. závod Formula Historic
10.45 1. závod divize 3
11.40 Kvalifikace formule Renault
12.20 Warm up Divize 4
12.40 2. závod Histo Cup
13.55 2. závod Young Timer
14.30 2. závod Formula Historic
15.30 Kvalifikace AutoGP
16.10 tříhod. závod divize 4

Neděle
9.00 Warm up
10.00 1. závod formule Renault
11.00 1. závod AutoGP
12.05 Sprint divize 4 do 2000 ccm
13.05 Sprint divize 4 nad 2000 ccm
14.05 2. závod formule Renault
15.05 Závod divize 3
16.00 2. závod AutoGP

Horkým českým želízkem v bitvě monopostů s motory o objemu 3,4 litru bude Jan Charouz, který si o minulém víkendu ve španělském Aragonu vedl výborně v klání šampionátu třiapůllitrové formule Renault.

Na Kývalce nebude chybět ani jeho kolega z vítězného stupínku loňské evropské Le Mans série Tomáš Enge. Jeho letošní prioritou se stalo mistrovství světa Grand Tourismo, a tak nedělní tříhodinovku divize 4 za volantem vozu Mercedes Benz bude určitě brát jako příhodnou šanci potrénovat si před gétéčkovými závody.

Ve sprinterském souboji divize 4 nastoupí proti mercedesům trio vozů Audi A4 rovněž specifikace DTM. Novinkou letošního mezinárodního mistrovství republiky je divize 5, v níž by se měly objevovat pohárové verze vozů Lamborghini, Maserati, Ferrari nebo Porsche. Jarní cena na Masarykově okruhu startuje už v sobotu kvalifikacemi. Vstup na celý víkend je zdarma.

AMOS KREJČÍ

AutoGP útočí na rekord okruhu

Brno – Fanoušci bleskurychlých automobilů jsou před víkendovými závody ve střehu. Snad jen nepřízeň počasí může totiž zabránit vzniku nového oficiálního rekordu Masarykova okruhu. Frontální útok na výkon malajského expilota formule 1 Alexe Yoonga, který před čtyřmi lety v závodě vozů A1 prolétl brněnskou dráhou v čase 1:47,296, hlásí Jarní cena Masarykova okruhu.

Nabroušení jsou konkrétně jezdci nového seriálu AutoGP, v němž startují formulové monoposty poháněné motory Zytec o objemu 3400 ccm a výkonu 550 koní. Identické vozy Lola B05/52 šokovaly už v předsezonních testech v portugalském Portimau, kde byly o více než půl druhé vteřiny rychlejší než třiapůllitrové monoposty světové série formule Renault, která zavítá na Masarykův okruh premiérově letos v červnu. Ještě drtivěji však trumfli jezdci monopostů AutoGP vozy formule 2, jimž nadělili šest vteřin.

Určitým vodítkem k nedělním prognózám mohou být časy na úrovni jedné minuty a devětatřiceti vteřin, údajně dosahované při nedávných brněnských testech zmíněné formule Renault. Pokud vozy AutoGP své pověsti dostojí, mohou se dokonce přiblížit časům dosažených na Masarykově okruhu monoposty formule 1.

Připomeňme: David Coulthard zajel na mclarenu v roce 2002 kolo za 1:36,77, loni Marc Gené v kokpitu rudého ferrari kontroval v Brně zatím absolutně nejrychlejším časem 1:35,974 vteřiny. A Jan Charouz, který o víkendu jeden z vozů AutoGP bude pilotovat, zdolal Masarykův okruh za volantem sportovního prototypu LMP1 Aston Martin zhruba o osm vteřin pomaleji než Gené.

Brněnský rekord nicméně nadále drží zmíněný Yoong, soupeřící svého času v efjedničkách i s dosud jediným českým zástupcem v nejprestižnějším seriálu Tomášem Engem. Oficiální punc traťového rekordu mají totiž pouze časy dosažené v regulérním závodě.

AMOS KREJČÍ
Obhájce sprinterského triumfu Brňan Dan Michl říká o autě vlastní konstrukce: Nízká váha je jeho silnou stránkou

Brno /ROZHOVOR/ – Jeho závodní speciál vytáčí soupeře stejně jako býka rudá barva v ruce toreadora. Rozčiluje je nízká váha vozu Opel Michl, který je konstruktérským dílem brněnských inženýrů Michlových. Dan Michl vyrazí při Jarní ceně k prvnímu pokusu o obhajobu loňského triumfu ve sprintérských kláních mezinárodního mistrovství České republiky divize 4 třídy do 3500 ccm.

Co byste prozradil o vašem autě?
Auto jsme stavěli na míru novým předpisům s důrazem na nově vypsané hmotnostní limity. Mezi prvním nápadem a funkčním vozidlem uplynuly dva roky.

Vaši rivalové namítají, že na našich okruzích platí nevhodné váhové limity. Co vy na to?
Naše auto se platným hmotnostním předpisům blíží. Je pravda, že stanovené limity leží hodně nízko. Auto jsme skutečně stavěli tak, aby bylo s ohledem na dané předpisy lehké. Váha je prostě jeho silnou stránkou.

Divizi 4 tvoří směsice vozů různých konstrukcí. Přál byste si třídu, v níž by startovalo třeba deset vozů s parametry shodnými s vašim autem?
Předpokládám, že určité omezení předpisů by ke zvýšení konkurence mohlo vést.

Neuvažujete o produkci závodních vozů na zakázku a pak třeba vypsat Opel Michl Cup?
Na takový nápad je republika příliš malá. (usmívá se)

Co vás baví víc: závodění, nebo vývoj nového vozu?
Pro mě jsou to neoddělitelné věci. Je ale pravda, že někdy se zamýšlím nad tím, jaké by to bylo závodit jen tak pro radost s nějakým „hotovým“ autem.

A co jako jezdec očekáváte od nadcházející Jarní ceny Masarykova okruhu?
Nevím, s čím kdo vyjede, ale určitě se budu snažit udržet vydobyté pozice z loňska. Taky věřím, že si pěkně a férově zazávodíme.

AMOS KREJČÍ
23.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Nový Moravák svlaží vodotrysky. Vítězný návrh počítá v zimě i s kluzištěm

Brno /VIZUALIZACE/ – Ochlazení v horké letní dny nebo jízdu na bruslích v zimě nabídne po rekonstrukci Moravské náměstí v Brně. Radnice Brna-středu chce vytvořit prostor s vodní plochou a kavárnou, který lidi naláká k odpočinku. V pátek oznámila výsledky architektonické soutěže na podobu náměstí. Z dvaceti návrhů zvítězil v soutěži projekt kanceláře Consequence forma.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies