Jaké jsou vaše dojmy po první ostré superbikové prověrce?

Výsledek ze závodů v Austrálii není možná tak dobrý, jak někdo očekával, ale já jsem naprosto spokojený. Pro náš tým to znamenalo vlastně ještě velké testy. Moc jsme toho totiž na motorce před tím nenajezdili. Nejdřív nám testování komplikovalo počasí, poté jsem spadl a příliš kol jsme neodjeli ani poté. Věřím, že se postupně budeme posouvat výš a výš.

Jaká je úroveň závodů?

Jezdci v superbikách nejsou žádná ořezávátka. Jedou neskutečně rychle. Musím se do toho trochu víc dostat, abych jim mohl konkurovat. Pokud půjde vývoj podle našich představ, měli bychom se nejlepším snad brzy přiblížit.

Jak se vám líbí, že nejste na rozdíl od MotoGP tolik na očích?

MotoGP je samozřejmě sledovanější a prestižnější šampionát. Neřekl bych však, že budu víc v ústraní. Pokud se mi bude dařit v superbikách, budu víc na očích, než když jsem jezdil mezi posledními v mistrovství světa. O tohle mi však moc nejde. Vždy jsem jezdil, protože mě to hrozně baví. V posledních sezonách nebyly mé výsledky dobré a s tím šlo ruku v ruce i to, že mě to už nebavilo jako dřív. Budoucnost nebyla růžová, kdežto teď od prvního závodu vidím, že možnost zlepšení je velká. Jsem mnohem víc motivovaný.

Karel Abraham navštívil brněnský Motosalon.Jaký rozdíl při jízdě na superbiku cítíte oproti motorce pro MotoGP?

Překvapivě větší než jsem si myslel. Motorka je sice výkonově podobná té z mistrovství světa, akorát má výkon jiný nástup. Stroj se chová jinak v zatáčkách, což je způsobené jinými brzdami, elektronikou i pneumatikami. Musel jsem pozměnit styl jízdy. Nájezd a výjezd do zatáček je odlišný.

Je superbike o dost pomalejší než motorka ze světového šampionátu?

Když se srovnají časy, velký rozdíl tam není.

Jaké je v superbikách atmosféra ve srovnání s MotoGP?

Přijde mi to tam trochu víc v pohodě. Šrumec není tak velký a panuje tam víc kamarádská nálada. Uvidíme však po evropských závodech, to bude zase něco jiného.