VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jezdec a hudebník Toseland málem přišel o ruku

Brno – Zatnuté prsty křečovitě svírají řídítka. Maximální soustředěnost ve více než dvousetkilometrové rychlosti. Ví, že každá chybička znamená pád. Britský motocyklový závodník James Toseland musí být při závodech superbiků, které se jedou o tomto víkendu v Brně, maximálně soustředěný.

9.7.2011
SDÍLEJ:

Max Biaggi a James Toseland v Brně.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Tlak před okruhy plnými desetitisíců diváků mu nedělá problém. Když ale vystoupí před svými fanoušky v koncertních halách, téměř se mu roztřepou nohy.

Třicetiletý jezdec totiž hraje skvěle i na klavír. „Když jedu při závodech závratnou rychlostí před svými fanoušky, mám nasazenou helmu a totálně se koncentruji jen na trať. Nezáleží, kdo mě pozoruje. Po příchodu na koncertní scénu před pár stovkami lidí, kteří ode mě očekávají zábavu, je to něco úplně jiného. Moc to nedávám,“ přiznává rodák z Doncasteru.

K netradičnímu koníčku motocyklových jezdců jej přivedla babička už v šesti letech. Mnohem dřív, než vůbec poprvé usedl na závodní stroj.

Čtyři roky chodil do umělecké školy. Až poté propadl také motocyklovému sportu, kde si připsal už dva superbikové tituly a dva roky závodil i mezi elitou světového šampionátu třídy MotoGP. „Hudba ale i tak nadále zůstává důležitou součástí mého života,“ ujišťuje Toseland.

Před čtvrt rokem se mu ale málem zbortil svět. Nehoda z testů ve španělském Aragonu znamenala podle doktorů pouze běžnou zlomeninu levého zápěstí. Místo několikatýdenní absence se ale z karambolu stal boj o „život“.

Jak o kariéru motocyklového jezdce, tak nadšeného klavíristy. „Podobných situací jsem zažil v kariéře hned několik, ale v tomto případě jsem cítil, že jde o něco jiného. Ruka strašně bolela,“ popisuje.

Kvůli zlomenině mu do ní totiž přestala proudit krev a málem o ni přišel. Toselanda zachránil až rychlý zásah jeho známého chirurga.

„Vzhledem k vážnému zranění jsou stížnosti na absenci při několika závodech maličkostí, ale už se těším, až se plnohodnotně vrátím na trať. Snad to vyjde,“ doufá Toseland, který letos absolvoval pouze tři klání.

Zpátky do kolotoče šampionátu se chce vrátit právě o tomto víkendu na Masarykově okruhu, kde se v neděli jede osmý díl světového šampionátu superbiků. „Uvidím, jak náročná bude zátěž pro ruku. Pokud budu mít dobré reakce a cítím, že je vše v pohodě, chtěl bych nastoupit na start. Zdejší trať se mi líbí,“ usmívá se.

Autor: Tomáš Valaškovčák

9.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies