Konec dohadů a nejistoty. Kuřimský motocyklový závodník Ondřej Ježek absolvuje letošní sezónu za řídítky italského litrového stroje Aprilia RSV4 Facory.

Nedávný podpis smlouvy tak vystavil definitivní stop spekulacím, že v loňském Superstock 1000 FIM Cupu celkově sedmý Jihomoravan zůstane i nadále věrný japonské značce Honda. „Důvodem změny byla možnost přímé spolupráce s továrnou,“ přiznal důvody změny majitel týmu MS Racing Martin Smrž.

Složení české stáje prošlo přes zimu obměnou. Vedle Ježka zasáhne do bojů týmový nováček Michal Salač. Zatímco Brazilec Philippe Braga Thiriet a Slovák Tomáš Svitok přecházejí do spřízněné stáje SMS Racing.

Ambiciózního Ježka, který aprilii testoval už na sklonku minulého roku ve Valencii, uzavření kontraktu potěšilo. „Jsem rád, že se tým rozhodl spolupracovat s Aprilií. S novou technikou nás čeká v předsezonních testech hodně práce. Věřím, že vše zvládneme,“ řekl student brněnské Mendelovy univerzity.

Stejné priority

Také letos zůstávají prvořadou prioritou českého motocyklového týmu MS Racing starty v šampionátu Superstock 1000 FIM Cupu, desetidílném světovém poháru litrových superstocků.

V polovině května pojedou svěřenci otce bratrů Jakuba a Matěje Smržových brněnský Memoriál Františka Šťastného, který jim poslouží hlavně jako příprava před závodem světového seriálu na Masarykově okruhu. „Letos bych chtěl do boje o nejvyšší příčky promluvit výrazněji. Rozhodně chci vybojovat více pódiových umístění,“ vysvětlil Ježek, jehož zatím nejlepším výsledkem v seriálu Superstock 1000 FIM Cupu byla loňská třetí příčka na brněnské trati.

Vrcholný seriál superstocků zaduní letos na Masarykově okruhu tradičně společně s mistrovstvím světa superbiků a supersportů o víkendu devátého až jedenáctého července.

AMOS KREJČÍ