VYBERTE SI REGION

Ježek: Umístění v desítce se nevzdáváme

Brno, Kuřim /ROZHOVOR/ – Jedno jedenácté a dvě dvanáctá místa, v nizozemském Assenu technický výpadek. Dosavadní osobní bilance v letošním Superstock 1000 FIM Cupu rozhodně nevyvolává v nitru kuřimského jezdce Ondřeje Ježka erupce nadšení.

25.6.2010
SDÍLEJ:

Kuřimský motocyklový závodník Ondřej Ježek.Foto: Vladimír Rejda

Loni sedmý nejlepší muž seriálu v úvodu sezóny zápasil s nedostatečným výkonem motoru Aprilia, takže dlouhá pauza po závodě v italské Monze přišla jako na zavolanou. „V přestávce stihl Ondra udělat zkoušky na vysoké a jezdil na kole. A tým usilovně připravoval motory,“ říká jezdcův otec Jaroslav Ježek, jinak sportovní manažer českého týmu MS Racing.

Jak se vydařila oživovací kúra motorů Aprilia?
Naše problémy spočívaly ve sladění jednotlivých válců motoru, a tak jsme se u nás i v Itálii snažili vyladit na motorové brzdě palivovou mapu.

Váš syn si stěžoval na výkon motoru, který byl menší než Aprilia slibovala.
Šlo o rozdíl zhruba deseti koní. Přitom motor byl připravovaný přímo v továrně. Teď by měl mít už výkon 190 koní. To nedokázali Italové, ale čeští mechanici.

Minulý týden jste testovali v italském Misanu, kde o tomto víkendu Superstock 1000 FIM Cup společně s mistrovstvím světa superbiků pokračuje. Jak při testech vaše motocykly vypadaly?
Zvýšení výkonu se potvrdilo i na závodní dráze. Nicméně zbývá nám ještě dost práce v oblasti nižších otáček motoru. Ty rozhodují o rychlosti výjezdu ze zatáček.

Zajímaly vás vůbec dosahované časy?
Povětrnostní podmínky v Misanu nebyly natolik stabilní, abychom se na ně soustředili. Spíš jsme kladli důraz na sbírání dat. Zabývali jsme se pochopitelně i nastavením podvozku, které je hodně důležité.

Syn Ondřej si před startem seriálu přál výsledky v první desítce. Redukovali jste kvůli potížím s motorem předsezónní prognózy?
Do desítky bychom každopádně dojíždět chtěli, z toho neslevujeme.

Po Misanu následuje akce na Masarykově okruhu…
Brno znamená pro náš tým nejdůležitější závod sezóny. Jezdci chtějí na domácí dráze předvést svoje maximum a před českými diváky se vytáhnout. Kdyby Ondra zopakoval loňské třetí místo, bylo by to skvělé. Jenomže konkurence je velká a nárok na bednu si dělá hodně jezdců. A hlavně v tomto sportu hraje velkou roli technika, která bývá často nevyzpytatelná.

AMOS KREJČÍ

25.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Kamery ve městech? Pozor na ztrátu soukromí, varuje expert

Jižní Morava - Pomáhají policistům v chytání zločinců, strážníkům v ochraně lidí před kapsáři a třeba i brněnskému dopravnímu podniku a Brněnským komunikacím při rychlém řešení kolapsů. Zároveň ale vyvolávají otázky ohledně možnosti jejich zneužití. Řeč je o kamerových systémech, které čeká modernizace ve většině velkých jihomoravských měst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies