VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ježek: Umístění v desítce se nevzdáváme

Brno, Kuřim /ROZHOVOR/ – Jedno jedenácté a dvě dvanáctá místa, v nizozemském Assenu technický výpadek. Dosavadní osobní bilance v letošním Superstock 1000 FIM Cupu rozhodně nevyvolává v nitru kuřimského jezdce Ondřeje Ježka erupce nadšení.

25.6.2010
SDÍLEJ:

Kuřimský motocyklový závodník Ondřej Ježek.Foto: Vladimír Rejda

Loni sedmý nejlepší muž seriálu v úvodu sezóny zápasil s nedostatečným výkonem motoru Aprilia, takže dlouhá pauza po závodě v italské Monze přišla jako na zavolanou. „V přestávce stihl Ondra udělat zkoušky na vysoké a jezdil na kole. A tým usilovně připravoval motory,“ říká jezdcův otec Jaroslav Ježek, jinak sportovní manažer českého týmu MS Racing.

Jak se vydařila oživovací kúra motorů Aprilia?
Naše problémy spočívaly ve sladění jednotlivých válců motoru, a tak jsme se u nás i v Itálii snažili vyladit na motorové brzdě palivovou mapu.

Váš syn si stěžoval na výkon motoru, který byl menší než Aprilia slibovala.
Šlo o rozdíl zhruba deseti koní. Přitom motor byl připravovaný přímo v továrně. Teď by měl mít už výkon 190 koní. To nedokázali Italové, ale čeští mechanici.

Minulý týden jste testovali v italském Misanu, kde o tomto víkendu Superstock 1000 FIM Cup společně s mistrovstvím světa superbiků pokračuje. Jak při testech vaše motocykly vypadaly?
Zvýšení výkonu se potvrdilo i na závodní dráze. Nicméně zbývá nám ještě dost práce v oblasti nižších otáček motoru. Ty rozhodují o rychlosti výjezdu ze zatáček.

Zajímaly vás vůbec dosahované časy?
Povětrnostní podmínky v Misanu nebyly natolik stabilní, abychom se na ně soustředili. Spíš jsme kladli důraz na sbírání dat. Zabývali jsme se pochopitelně i nastavením podvozku, které je hodně důležité.

Syn Ondřej si před startem seriálu přál výsledky v první desítce. Redukovali jste kvůli potížím s motorem předsezónní prognózy?
Do desítky bychom každopádně dojíždět chtěli, z toho neslevujeme.

Po Misanu následuje akce na Masarykově okruhu…
Brno znamená pro náš tým nejdůležitější závod sezóny. Jezdci chtějí na domácí dráze předvést svoje maximum a před českými diváky se vytáhnout. Kdyby Ondra zopakoval loňské třetí místo, bylo by to skvělé. Jenomže konkurence je velká a nárok na bednu si dělá hodně jezdců. A hlavně v tomto sportu hraje velkou roli technika, která bývá často nevyzpytatelná.

AMOS KREJČÍ

25.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies