VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ježek: Umístění v desítce se nevzdáváme

Brno, Kuřim /ROZHOVOR/ – Jedno jedenácté a dvě dvanáctá místa, v nizozemském Assenu technický výpadek. Dosavadní osobní bilance v letošním Superstock 1000 FIM Cupu rozhodně nevyvolává v nitru kuřimského jezdce Ondřeje Ježka erupce nadšení.

25.6.2010
SDÍLEJ:

Kuřimský motocyklový závodník Ondřej Ježek.Foto: Vladimír Rejda

Loni sedmý nejlepší muž seriálu v úvodu sezóny zápasil s nedostatečným výkonem motoru Aprilia, takže dlouhá pauza po závodě v italské Monze přišla jako na zavolanou. „V přestávce stihl Ondra udělat zkoušky na vysoké a jezdil na kole. A tým usilovně připravoval motory,“ říká jezdcův otec Jaroslav Ježek, jinak sportovní manažer českého týmu MS Racing.

Jak se vydařila oživovací kúra motorů Aprilia?
Naše problémy spočívaly ve sladění jednotlivých válců motoru, a tak jsme se u nás i v Itálii snažili vyladit na motorové brzdě palivovou mapu.

Váš syn si stěžoval na výkon motoru, který byl menší než Aprilia slibovala.
Šlo o rozdíl zhruba deseti koní. Přitom motor byl připravovaný přímo v továrně. Teď by měl mít už výkon 190 koní. To nedokázali Italové, ale čeští mechanici.

Minulý týden jste testovali v italském Misanu, kde o tomto víkendu Superstock 1000 FIM Cup společně s mistrovstvím světa superbiků pokračuje. Jak při testech vaše motocykly vypadaly?
Zvýšení výkonu se potvrdilo i na závodní dráze. Nicméně zbývá nám ještě dost práce v oblasti nižších otáček motoru. Ty rozhodují o rychlosti výjezdu ze zatáček.

Zajímaly vás vůbec dosahované časy?
Povětrnostní podmínky v Misanu nebyly natolik stabilní, abychom se na ně soustředili. Spíš jsme kladli důraz na sbírání dat. Zabývali jsme se pochopitelně i nastavením podvozku, které je hodně důležité.

Syn Ondřej si před startem seriálu přál výsledky v první desítce. Redukovali jste kvůli potížím s motorem předsezónní prognózy?
Do desítky bychom každopádně dojíždět chtěli, z toho neslevujeme.

Po Misanu následuje akce na Masarykově okruhu…
Brno znamená pro náš tým nejdůležitější závod sezóny. Jezdci chtějí na domácí dráze předvést svoje maximum a před českými diváky se vytáhnout. Kdyby Ondra zopakoval loňské třetí místo, bylo by to skvělé. Jenomže konkurence je velká a nárok na bednu si dělá hodně jezdců. A hlavně v tomto sportu hraje velkou roli technika, která bývá často nevyzpytatelná.

AMOS KREJČÍ

25.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Tvrdost, důraz. Zbrojovka čelí záchranářskému střetu na hřišti poslední Jihlavy

Motoráček zvaný Hurvínek.

Historický vlak Hurvínek se v pondělí vrátí zpátky na koleje

Soutěžilo muzeum i studio televize. Kraj rozdával ceny za stavby

Jižní Morava – Jihomoravané se ve čtvrtek dozvěděli, kdo z nich postavil nejlepší a nejužitečnější stavbu.

Přišel o nohu a nechtěl, aby ho zachránili. Svůj příběh říká začínajícím řidičům

Brno - Přestože při dopravní nehodě před třemi lety přišel o pravou nohu, třiačtyřicetiletý Aleš Eger se své lásky k motorkám nevzdal a jezdí dál. Vozí s sebou batoh, který měl při nehodě. „Je to takový můj talisman. Připomíná mi, že už se nemusím vrátit domů," říká Eger. Ve čtvrtek o svých zkušenostech vyprávěl na Integrované střední škole automobilové v Brně na akci pro nezkušené a začínající řidiče Jezdím cool.

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

Brno - Po stížnosti rodičů na učitelku základní školy Labská se Brněnskému deníku Rovnost ozvali jiní, kteří ji naopak hájí. Pochybení odmítá i dotyčná vyučující.

Videokouči Komety přijde zlatá medaile poštou. Při předávání na něj nezbyla

Brno – Motto, kterého se snaží držet, se mu vymstilo. Na videokouče hokejové Komety Jiřího Horáčka totiž nezbyla zlatá medaile pro vítěze extraligy. „Razím heslo, že je lepší makat, než se někam cpát. Při předávání medailí jsem tak šel na led až poslední a už na mě žádná nezbyla. Musím si na ni počkat, doobjednávala se a dorazí poštou," usmívá se devětadvacetiletý Horáček, další část skládačky, která brněnský tým dovedla k vytouženému titulu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies