VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jiří Hamza: Sníh v Novém Městě sleze až na přelomu května a června

Brno /ROZHOVOR/ – Předseda organizačního výboru biatlonového mistrovství světa a bývalý manažer basketbalistek brněnského Imosu Jiří Hamza se neobává ani oblevy.

17.1.2013
SDÍLEJ:

Předseda organizačního výboru Jiří Hamza (vlevo) představuje ministru školství Josefu Dobešovi logo mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě 2013. Ten se uskuteční 7. až 17. února.Foto: ČTK/ Luboš Pavlíček

Myšlenka přeměny areálu se zrodila před deseti lety při Zlaté lyži a za necelý měsíc hostí největší biatlonovou událost v České republice v historii. Nové Město na Moravě uvidí světový šampionát, který startuje 7. února. Jeho rozpočet se pohybuje mezi 180 až 210 miliony korun. „Už dolaďujeme jen detaily a věřím, že ke 30. lednu budeme kompletně připravení. Náš tým maká úplně neskutečným způsobem a věřím, že budou všichni mile překvapení, jak jsme arénu pro mistrovství přichystali," uvedl předseda organizačního výboru mistrovství světa v biatlonu Jiří Hamza.

Máte aktuální čísla o prodeji vstupenek?

Zájem je opravdu dost velký, středeční stav byl necelých 86 tisíc prodaných lístků. Zatím se vezeme na optimistické vlně. Na smíšenou štafetu, kterou ve čtvrtek šampionát začne, zbývá pouze patnáct set vstupenek v předprodeji. Přáli jsme si areál vyprodat a věřím, že náš sen se splní hned první den. A naši závodníci budou hned ve čtvrtek patřit mezi žhavá medailová želízka.

Se sháněním lístků na šampionát si tedy mají zájemci pospíšit?

Včetně trati dostaneme do areálu pětadvacet až šestadvacet tisíc lidí. Nemusí vznikat panika, že vstupenky nejsou, zatím se dostáváme pod tlak akorát první den. Lístky mizí a věříme, že bude mistrovství většinou vyprodané, o víkendu s tím počítáme.

Obáváte se návalu diváků před startem závodů?

Především návštěvníkům doporučuji, ať si koupí lístek v předprodeji a vyhrnou se tak frontám u pokladen. Nebude možné jako na Zlaté lyži dorazit hodinu předem a bez potíží se dostat kamkoli. V Ruhpoldingu přicházeli lidé čtyři až šest hodin před začátkem závodu. Český divák není zvyklý kupovat si lístky v předprodeji, ovšem výsledky reprezentace jsou v této sezoně mimořádné a lidi určitě přitáhnou. Až mě trochu mrazí, jaký bude tlak na sportovce.

Medaile, které se budou předávat na mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě.

Jakým přáním jej na reprezentanty vytvoříte vy?

Myslím si, že očekávání budou velká, ale bude složité je naplnit, protože mančafty půjdou nahoru. Moje přání je, abychom měli aspoň jednu až dvě medaile.

Obáváte se sněhových podmínek?

To ne. Oproti jiným letům i loňskému Světovému poháru problémy se sněhem odpadly. Vložili jsme hodně peněz do zasněžovacího zařízení, máme dvaadvacet kanónů a když přišly na počátku prosince mrazy, za deset dní jsme pokryli celou kapacitu areálu. Tedy sedmdesát tisíc kubíků sněhu. Jeho návaly už nám spíš ublíží. Po trati je pětasedmdesát až osmdesát centimetrů technického sněhu a v žádném případě nehrozí problémy. Ani při sebevětší oblevě. Počítám, že sníh sleze až na přelomu května a června. (úsměv)

Takže nemáte žádné starosti před začátkem mistrovství?

Problémy se sněhem neřešíme, což je obrovská úleva a má i ekonomické dopady. Pojištění šampionátu zlevní o deset milionů korun, které použijeme v jiných částech rozpočtu. I přes veškeré starosti byla příprava šampionátu radost, lidí se na něj těší a my jsme připravení. Jedině špatné počasí nás připraví o to, abychom si jej užili.

Co chystáte pro diváky?

Dohromady bude v areálu sedm velkých obrazovek, přímo na stadionu snad ta největší, která kdy v historii stála. Tři čtyři obrazovky budou přímo podél trati, aby diváci mohli online sledovat celý závod i střelnici, využijeme přenosy z televize. Vstupenky jsme udělali dostupné všem kategoriím populace podle jejich možností. Na trať stojí sto dvacet korun, což zvládne každý a i za tuto cenu uvidí všechno.

Kde jste sbíral v přípravě rady?

Hodně jsme jezdili do Oberhofu, se kterým máme nadstandardní kamarádské vztahy, a Rupholdingu. Dost jsme se radili i s Franzem Bergerem, který má na starosti svěťáky v Hochfilzenu. To, že se podařilo vystavět Vysočina Arénu, považuju za div světa a za to si zaslouží velký dík především kraj.

Autor: Jaroslav Kára

17.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Budovu kina Art v Cihlářské ulici čeká oprava.
8

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Fanoušci brněnské Komety slaví gól. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Semifinále v Hradci Králové: pro fanoušky Komety jsou místa pouze na stání

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Nový ředitel Povodí Moravy dřív vedl mlékárny a lihovar

Brno – Z mléka a alkoholu přesedlá na vodu nový ředitel Povodí Moravy. V Brně ho v pondělí představil zaměstnancům podniku ministr zemědělství Marian Jurečka. Václav Gargulák přejde na pozici generálního ředitele společnosti zvenčí a ujme se jí už v úterý.

AKTUALIZOVÁNO

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

Brno /ANKETA/ – Bureš, Andrej Bureš. Účtenky s takovýmto textem a podobiznou ministra financí Andreje Babiše stylizovaného do postavy Jamese Bonda dostávají už od prosince návštěvníci Pivní burzy v brněnské Veveří ulici. „Na účtence máme obrázek jen z recese a původně jsme ho chtěli po týdnu odstranit, ale lidem se líbí. Měli jsme jen jednu negativní reakci, lidé se spíš smějí," uvedl majitel restaurace Jakub Seďa.

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Brno – Cestu z ubytovny hledají jen těžko kvůli počtu dětí, romskému původu nebo tomu, že nemohou našetřit na kauci. Padesátka takových rodin hledá pomoc v brněnském projektu rychlého zabydlení. Poslední z nich se mají ubytovat ještě v tomto měsíci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies