VYBERTE SI REGION

Kadlec: Ještě dvě sezony vydržím, strop je olympiáda

Kodaň /EXKLUZIVNĚ/ - Pětatřicetiletý cyklista pražské Dukly Milan Kadlec získal první velkou medaili. Na mistrovství světě dráhařů v dánské Kodani skončil třetí v bodovacím závodě na čtyřicet kilometrů.

25.3.2010
SDÍLEJ:

Milan Kadlec. Foto: www.duklabrnosprint.cz

Kodaň – Šedý vlk. Tak komunita dráhových cyklistů s oblibou přezdívá Milanu Kadlecovi. Pětatřicetiletému borci, který po jedenadvaceti letech získal pro Česko medaili z mistrovství světa v bodovacím závodě na čtyřicet kilometrů. V roce 1989 vybojoval první a do středy poslední profesionální kov v prestižní dráhářské disciplíně Martin Penc.

Rodák z Uherského Hradiště zopakoval jeho bronz a v dánské Kodani se dočkal první velké medaile. „Nějaké roky jsem tomu věnoval a třetí místo je pro mě zadostiučinění,“ pousmál se Kadlec, který se na mistrovství světa poprvé představil už v roce 1993.

Jaký je to pocit probudit se konečně s medailí ze světového šampionátu?
Docela fajn, hrozně příjemně se mi usínalo. I ta medaile se mi celkem líbí. (úsměv)

Na cenný kov z bodovacího závodu čekala Česká republika jedenadvacet let…
Jde o disciplínu, která se vyvíjela iks let. Poprvé jsem ji jako bažant jel v mužích v roce 1993 v Hamaru. Dřív byla bodovačka spíš doplňkem stíhačů, což několik let neplatí. Je to hodně tvrdá sólo disciplína, v níž se míchají silničáři s dráhaři. Její úroveň i v Kodani byla obrovská, závodíte tři čtvrtě hodiny, potřebujete ohromnou fyzickou připravenost. Nejezdí žádní zelenáči.

Spíše vám vyhovují bodovačky, které se jedou od začátku naplno. Splnila to ta v Kodani?
Tentokrát jsem chtěl jet trochu jinak, vzít odpovědnost na sebe a vyprovokovat rozhodující atak. Nemělo smysl od začátku bezhlavě nastupovat, protože každý nevyužitý únik je potrestaný. Chtěl jsem si počkat do půlky a zlomit výsledek výkonností. Po mém úniku se sjela silná skupina, což rozhodlo.

Váš plán před závodem zněl bod v prvních osmi spurtech, povedlo se to právě až v osmém.
Několikrát se mi stalo, že jsem prohrál na body, i když jsem měl plný počet kol, proto jsem skončil pátý na olympiádě. Bylo důležité vzít nějaký bodík, protože v závěru se všichni hlídají.

Ještě přinejmenším ve dvou sprintech jste vyšel bodově naprázdno. Byl to problém?
Několikrát jsem prohrál souboj o bod na pásce. Každý špurt se jede stejně, a když skončí za nula, energie vyjde vniveč. Když bych získal pár bodů ze začátku, mohlo se mi jet víc v pohodě.

Několikrát vám sebral body Andreas Müller z Rakouska, který nebojoval o přední příčky. Vyčinil jste mu?
Také šesté místo z mistrovství světa je cenné a mnohdy rozhoduje o dotacích a penězích. Boj tedy nemůžu nikomu zazlívat, vždyť na mém třetí místu mají zásluhu lidi, kteří šli do závěrečného špurtu a nedovolili bodovat mým rivalům.

S impozantním náskokem sedmatřiceti bodů zvítězil Australan Cameron Meyer. Byl skutečně nad síly všech?
Obhajoval titul a podle jeho počínání v závodě jsme věděli, že ten den má na víc než my všichni. Jsem dost zkušení, nemělo smysl ho dojíždět, nesnažili jsme se mu závod komplikovat. Svedli jsme jen taktický boj o druhé až čtvrté místo.

Máte ve sbírce páté místo z olympijských her v Aténách 2004, ale bronz z Kodaně je vaší první velkou medailí. Oddechl jste si?
Je to pro mě zadostiučiněním, protože jsem nějaké roky cyklistice věnoval. Dalo se pomýšlet i na stříbro, nechybělo mi zase tolik (6 bodu na Petera Schepa – pozn. red.), přesto jsem velmi spokojený.

Nehodláte s bronzem ze světového šampionátu končit s kariérou?
Chci závodit ještě tak dvě sezony, protože se mi jezdí dobře, nemám žádné zdravotní problémy a stále dosahuju na absolutní špičku. Nebudu ovšem nic přehánět, strop si dávám do olympiády, ačkoliv je v mém případě ztracená, protože z ní zmizela bodovačka. Podle nových kritérií postupuje jen šest týmů z Evropy do stíhacího závodu, na což nemáme jezdce.

Proč samostatný bodovací závod zmizel z programu olympijských her?
Nechápu rozhodnutí zařadit jej jakou součást omnia (dráhový víceboj – pozn. red.), bodovačka vždycky byla samostatná a na olympiádě měla svoje místo. Je to škoda pro dráhovou cyklistiku, protože jde o atraktivní diváckou show. Jak může UCI (Mezinárodní cyklistická unie – pozn. red.) náš sport tak znehodnotit… (tázavě)

Autor: Jaroslav Kára

25.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Rezidentní parkování v Brně se odkládá. Město nestihlo přípravy

Brno – Několik desítek minut objíždí každý večer Petr Bednář okolí svého bydliště v brněnské Grohově ulici, když hledá parkovací místo. Už v dubnu příštího roku mu mělo pomoci rezidentní parkování. Představitelé města jeho start ale odkládají až na září.

Průměrná mzda na jihu Moravy vzrostla o pět procent na 26 413 korun

Brno - Průměrná mzda v Jihomoravském kraji vzrostla ve 3. čtvrtletí meziročně o pět procent na 26.413 korun. Zaměstnanci si tak v průměru polepšili o 1261 korun. Reálný růst mezd s ohledem na inflaci dosáhl 4,5 procenta. Vyplývá to z informací, které v pondělí zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

AKTUALIZOVÁNO

Zátah revizorů v rozjezdech: Pozvracím vás, hrozil černý pasažér

Brno /REPORTÁŽ/ – Téměř prázdnými ulicemi nočního Brna se řítí potemnělý autobus. Navzdory tomu, že v něm sedí devět revizorů a osm strážníků, světla v kabině jsou zhasnutá. „Je to proto, aby působil nenápadně," vysvětluje mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem. Autobus totiž jede na další ze zátahů revizorů v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. O víkendu při něm zkontrolovali dvanáct autobusů, chytli téměř sto černých pasažérů. Za jedinou noc revizoři dokáží zkontrolovat až devět set cestujících.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies