VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kaláb přestupu nelituje

BRNO - V roli úřadujícího evropského vicemistra třídy 125 ccm začal letošní sezonu hodně netradičně.

30.8.2007
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Igor KalábFoto: Vladimír Novotný

Pod tlakem nově zavedeného věkového limitu dal brněnský motocyklový silničář Igor Kaláb stopětadvacítkám po dvanácti letech vale a přesunul se do sedla mohutnější čtyřtaktní Yamahy. S jedinou výjimkou mu dekorované stupínky zatím zůstávají zapovězené, navíc jeho levou nohu momentálně zdobí plastická sádra.

„Před čtrnácti dny jsem trénoval na Masarykově okruhu a v nájezdu do esíčka před cílovou rovinkou přestala fungovat brzda. V nemocnici zjistili, že mám prasklé pouzdro vnějšího kotníku, ale teď v pondělí mi už mají sádru sundat. Pokud noha nebude hodně bolet, poslední závod mistrovství republiky za týden v Brně určitě pojedu,“ uklidňuje v barvách německé stáje RZT Repsol Racing závodící Kaláb početné šiky svých příznivců.

Úvod sezony prožíval poněkud utajeně. „Na přání svého týmu jezdím mistrovství Německa supersportů. Kvůli nižším provozním nákladům jsou to vlastně sériovější superstocky. Ale jezdit s takovým hybridem ME opravdových supersportů se ukázalo jako úplný nesmysl,“ líčí Kaláb letošní počáteční technický rébus.

„Navíc nás trápí zásadní problémy s pneumatikami. Potřebujeme měkčí směs, a tu od Dunlopu nemáme,“ dodává.

Obrat v Rijece

Když Kalábův tým situaci konečně prokoukl a začal v evropském šampionátu nasazovat svého koně do třídy Superstock 600, karta se rázem pootočila k lepšímu. „Obrat nastal v Rijece. Zadní gumu jsme tam sice museli koupit od Radka Rouse, ale podařilo se mi dojet na devátém místě a pak v Mostě na osmém,“ pokračuje Brňan.

Skutečně ostré drápky tasil na Masarykově okruhu při Memoriálu Františka Šťastného, když cílem projel na třetí pozici jako první tuzemský jezdec a inkasoval plný počet bodů do českého šampionátu. „To jsem jel úplně poprvé na pirellkách. Chovají se jinak než dunlopy, ale během tréninků jsem si zvykl a nakonec jsem zajel svůj brněnský osobní rekord. Uznávám ovšem, že na čtyřtaktu se ještě pořád učím,“ ví Kaláb.

A aby rozkolísanosti Brňana nebylo málo, dodatek sportovních řádů UEM uvedl, že horní věková hranice pro mistrovství Evropy třídy 125 ccm se týká pouze nově příchozích jezdců, nikoliv těch, co seriál jezdili v posledních třech letech. Kaláb tedy mohl ve stopětadvacítkách klidně zůstat dál. „Vracet se ale určitě nebudu, v superstockách chci pokračovat. Je to třída, která mne nadchla,“ dodává Kaláb.

30.8.2007
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies