VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kaláb přestupu nelituje

BRNO - V roli úřadujícího evropského vicemistra třídy 125 ccm začal letošní sezonu hodně netradičně.

30.8.2007
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Igor KalábFoto: Vladimír Novotný

Pod tlakem nově zavedeného věkového limitu dal brněnský motocyklový silničář Igor Kaláb stopětadvacítkám po dvanácti letech vale a přesunul se do sedla mohutnější čtyřtaktní Yamahy. S jedinou výjimkou mu dekorované stupínky zatím zůstávají zapovězené, navíc jeho levou nohu momentálně zdobí plastická sádra.

„Před čtrnácti dny jsem trénoval na Masarykově okruhu a v nájezdu do esíčka před cílovou rovinkou přestala fungovat brzda. V nemocnici zjistili, že mám prasklé pouzdro vnějšího kotníku, ale teď v pondělí mi už mají sádru sundat. Pokud noha nebude hodně bolet, poslední závod mistrovství republiky za týden v Brně určitě pojedu,“ uklidňuje v barvách německé stáje RZT Repsol Racing závodící Kaláb početné šiky svých příznivců.

Úvod sezony prožíval poněkud utajeně. „Na přání svého týmu jezdím mistrovství Německa supersportů. Kvůli nižším provozním nákladům jsou to vlastně sériovější superstocky. Ale jezdit s takovým hybridem ME opravdových supersportů se ukázalo jako úplný nesmysl,“ líčí Kaláb letošní počáteční technický rébus.

„Navíc nás trápí zásadní problémy s pneumatikami. Potřebujeme měkčí směs, a tu od Dunlopu nemáme,“ dodává.

Obrat v Rijece

Když Kalábův tým situaci konečně prokoukl a začal v evropském šampionátu nasazovat svého koně do třídy Superstock 600, karta se rázem pootočila k lepšímu. „Obrat nastal v Rijece. Zadní gumu jsme tam sice museli koupit od Radka Rouse, ale podařilo se mi dojet na devátém místě a pak v Mostě na osmém,“ pokračuje Brňan.

Skutečně ostré drápky tasil na Masarykově okruhu při Memoriálu Františka Šťastného, když cílem projel na třetí pozici jako první tuzemský jezdec a inkasoval plný počet bodů do českého šampionátu. „To jsem jel úplně poprvé na pirellkách. Chovají se jinak než dunlopy, ale během tréninků jsem si zvykl a nakonec jsem zajel svůj brněnský osobní rekord. Uznávám ovšem, že na čtyřtaktu se ještě pořád učím,“ ví Kaláb.

A aby rozkolísanosti Brňana nebylo málo, dodatek sportovních řádů UEM uvedl, že horní věková hranice pro mistrovství Evropy třídy 125 ccm se týká pouze nově příchozích jezdců, nikoliv těch, co seriál jezdili v posledních třech letech. Kaláb tedy mohl ve stopětadvacítkách klidně zůstat dál. „Vracet se ale určitě nebudu, v superstockách chci pokračovat. Je to třída, která mne nadchla,“ dodává Kaláb.

30.8.2007
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Maketa Německého domu na brněnském Moravském náměstí stojí načerno. Chybí ji stavební povolení.
4

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Vnitřek karmy. Ilustrační foto.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Žhář v noci prošel Brnem. Způsobil škodu za pětačtyřicet tisíc

Brno /FOTOGALERIE/ - Sobotní cesta žháře Brnem zaměstnala celkem šestkrát v brzkých ranních hodinách hasiče. Při cestě z Králova Pole do Žabovřesk zapaloval popelnice a kontejnery.

Účast v Miss nás naučila větší samostatnosti, říkají finalistky soutěže

Břeclav /ROZHOVOR/ – Jen dvanáct dívek se probojovalo do finále nejprestižnější soutěže krásy v České republice s mnohaletou tradicí Česká Miss. Mezi dvanáctkou jsou i dvě dívky z Břeclavi – jednadvacetiletá Silvie Hirtová a přesně v den finále pětadvacetiletá Monika Vrágová. „Finálový večer je v sobotu v DRFG Areně v Brně od osmi hodin,“ zvou Vrágová s Hirtovou.

Bazén na Riviéře vyloží nerezem, aby zabránili úniku vody. Přibyde tam i tobogán

Brno – Plážové osušky a plavčíky vystřídali v pátek dělníci se svými sbíječkami. Na brněnském koupališti Riviéra začala rekonstrukce. Opravovat se budou bazénové stěny, skrz které prosakovalo denně zhruba 200 tisíc litrů vody za přibližně čtrnáct tisíc korun. „Bazény vyložíme nerezem. Toho bude potřeba přes deset tisíc metrů čtverečních,” uvedl oblastní ředitel firmy Metrostav, která bude mít stavbu na starosti, Zdeněk Mička.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení