VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kdo po Engem? Charouz je z Čechů nejblíže F1

Brno – Tomáš Enge, a pak už nikdo… Posledního závodníka v nejprestižnější motoristické kategorii formuli 1 měla Česká republika naposledy v roce 2001. Před devíti lety.

4.6.2010
SDÍLEJ:

Jezdec světové serie Renault Jan Charouz.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Jediným na obzoru, kdo by mohl starty českých pilotů v královně motorsportu rozšířit, je dvaadvacetiletý Jan Charouz. „Doufám, že jednou se mi to povede,“ zasní se při otázce jezdec, který je od letošní sezony testovacím pilotem stáje Renault F1. To mu zaručuje minimálně jeden testovací den. Pražský rodák je kromě toho stálým jezdcem v šampionátu Světové série Renault, která se o víkendu jede na Kývalce. „Strašně moc se těším na závody. Trať považuji za svou domácí. Masarykův okruh patří navíc k jedné z mých nejoblíbenějších tratí na světě,“ svěřuje se Charouz.

Kolikrát na ní jel? To ani nedokáže spočítat. „Každý rok tak aspoň jednou nebo dvakrát,“ vypočítává a přidává. „Je fajn závodit před domácím publikem, protože se to často nedaří v našich kategoriích. Proto jsem moc rád, že se to tentokrát povedlo,“ dodává. A má proč se těšit. Pořadatelé už rozdali více než sto tisíc volných vstupenek a další si zájemci mohou stáhnout na internetu. „V zahraničí přijde běžně kolem sta tisíc diváků. Tady v České republice trend chození na motoristické závody není tak velký jako v ostatních zemích. I přesto doufám, že zaplní tribuny a přijde jich velký počet,“ přeje si.

Přitáhnout na brněnský okruh je chce i představením síly loňského monopostu formule 1, se kterým se čtyřikrát prožene po trati. „Je to neuvěřitelný zážitek. Ve všem je o level dál. Brzdí víc, jede víc, drží víc v zatáčkách. A dělá větší randál,“ porovnává ho s monopostem Světové série Renault, se kterým se o víkendu bude bít o další body do seriálu.

Úspěch bude potřebovat, neboť po pěti letošních závodech u jeho jména svítí stále jen pět bodů. A to je pro jezdce, který má ambice dostat se do šampionátu vedle Michaela Schumachera nebo Fernanda Alonsa, málo. „Cílem jsou stupně vítězů. Jestli je to reálné, to ještě nevím. Vědět budu spíš až po volných trénincích a kvalifikacích,“ vysvětluje.

Do pátečních tréninků vstoupil nad očekávání dobře, když zajel v jednom z nich nejrychlejší čas. „Mám velkou radost. Začali jsme opravdu dobře a uděláme teď maximum, abychom se na špičce pohybovali i přes víkend. Doufám, že na nás nezapomenou ani fanoušci a přijdou v co nejhojnějším počtu,“ povídá Charouz.

Formulové závody Světové série jsou jednou ze vstupních bran do formule 1. „Chci se v Renaultech naučit pracovat s technikou a sbírat zkušenosti s formulema. Předchozí tři roky jsem totiž jezdil jen s automobilovými prototypy,“ vysvětluje. Tam zaznamenal v loňské sezoně také dosud svůj největší motoristický úspěch v kariéře. Celkové vítězství v prestižní Le Mans Series, kde jezdil spolu s… Engem.

Autor: Tomáš Valaškovčák

4.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies