Souboji s bráchou jsem se chtěl vyhnout, říká Koutný před semifinálovou řeží

Brno – Před sezonou se vzájemné konfrontaci v play off se svým bratrem chtěl vyhnout, teď mu nic jiného nezbývá. Florbalový odchovanec brněnských Buldoků Martin Koutný se postaví v dresu Chodova v semifinále play off Superligy proti svému bratrovi Jiřímu, který je stále věrný jihomoravskému týmu. „Popravdě jsem si před sezonou tohle moc nepřál. Vyřazovací část ligy je vypjatá a může se stát cokoli," povídá devětadvacetiletý útočník.

26.3.2016

Florbalista Martin Koutný na archivním snímku ještě v dresu Bulldogs Brno. Nyní hraje za Chodov.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Oba bratři patří mezi lídry svých celků. Brněnský Jiří svou formu načasoval na správnou chvíli a veze se na vlně výborných výkonů celé první lajny Buldoků. V play off je s patnácti body nejproduktivnější hráč. Starší Martin ve vyřazovacích bojích zaznamenal zatím v šesti duelech pět branek. „Bráchovi se daří, což mi dělá velkou radost. Po mém odchodu z Brna se mu trochu uvolnil prostor. Hrajeme podobným stylem. Patří mezi nejkvalitnější florbalisty Superligy," chválí svou krev Martin Koutný, který se na Jižní Město přesunul před letošní sezonou.

V sérii na čtyři vítězná utkání, která startuje v neděli od 12.40 hodin v Praze, se dá čekat, že na sebe bratři Koutní často narazí. „Právě z toho mám trochu obavy, aby se zbytečně něco nevyhrotilo. Ale oba jsme profesionálové a každý se musí hlídat. Předchozí dvě vzájemná střetnutí v základní části dopadla bez problémů, ale o hraní proti bratrovi moc nestojím," netají zkušený florbalista, který si z Brna odskočil na dvě sezony do švýcarského Zugu.

Odchodu od Buldoků nelituje. Naopak, v Chodově i v pokročilejším florbalovém věku pookřál a dostal novou chuť do svého sportu. „Jsem v Praze moc spokojený. Osvěžil jsem si kariéru a dostal znovu motivaci," pochvaluje si Martin Koutný, který byl loni v dresu Buldoků při cestě za čtvrtým místem jejich nejproduktivněj­ší hráč.

Autor: Jan Pařík