VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kornfeil: Měl jsem možná na barcelonské trati přitvrdit

Brno, Barcelona /ROZHOVOR/ - Ještě pár minut před startem Velké ceny Katalánska bral Jakub Kornfeil umístění v nejlepší desítce jako vzdálený sen. Když nakonec projel cílem závodu třídy 125 ccm jako desátý, napadlo ho, že mohl mít i víc než šest bodů. I tak odjížděl osmnáctiletý motocyklistka z Barcelony spokojený.

7.6.2011
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Jakub Kornfeil.Foto: Deník/Tomáš Škoda

„Změny v nastavení motorce sedly,“ říká rohatecký závodník, který se už přesunul do anglického Silverstonu, kde mistrovství světa silničních motocyklů pokračuje o víkendu šestým podnikem.

Všichni se v Barceloně před závodem báli, že bude pršet.

Ranní rozehřívací kolo proběhlo na mokré trati. Těsně před startem stopětadvacítek nebylo jasné, za jakých podmínek se pojede. Nakonec ředitelství vyhlásilo závod jako suchý, což bylo správné rozhodnutí. Spousta z nás totiž měla pochybnosti, jaké pneumatiky obout.


Po startu nebyla trať suchá. Jak se vám na začátku vedlo?
Mohu říct, že start se mi dost povedl. Minimálně o řadu jsem se posunul dopředu. Úvodní dvě kola dala neskutečně zabrat, protože vyjetá stopa byla asi jen metr široká. Jakékoliv vybočení hrozilo pádem.

Bylo těžké udržet se v první linii?
Ve druhém kole jsem se na chvíli ocitnul na sedmé pozici. Jenže o několik zatáček dál jsem při pokusech o předjíždění ztratil, když se přede mne nešetrně natlačil Fin Ajo. Úvod závodu byl hektický. Lituji, že jsem nebyl tvrdší, protože jsem jezdil stejné časy jako první pětka.

Vaše Aprilia fungovala tentokrát bezchybně?
Tým chválím za přínosnou poradu před závodem. Po konzultaci udělal šéfmechanik drobné změny v nastavení, které možná byly trochu mišmaš, ale sedly motorce dobře. Na výkon motoru ani na pneumatiky si nestěžuju. Dával jsem jen pozor na mokré obrubníky a louže na trati.

Kdy jste získal jistotu desátého místa?
Zhruba deset kol před koncem se mi za záda přiřítil Angličan Kent. Po dvou kolech mě předjel. Jeho jízda byla rozháraná, a když jsem se pokusil ho předjet zpátky, vytlačil mě. Málem jsme se na zemi váleli oba. Chtěl jsem Kenta porazit. Navíc měl v tabulce o nějaký bod víc než já. Cítil jsem možnost, jak odstup snížit.

Což se podařilo.
To jo. Myslel jsem, že se mi předjetí v závěrečném kole pokusí vrátit. Náš rozestup byl zřejmě větší, než jsem se domníval. Díky desátému místu jsem z Barcelony odjel s hřejivým pocitem.

AMOS KREJČÍ

7.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies