Na desátého Kenta ztrácí v mistrovství světa třídy 125 ccm tucet bodů. A bezprostředně v zádech cítí útočný dech pronásledovatelů Martina a Oliviera. Dost důvodů k tomu, aby Jakub Kornfeil z italského týmu Ongetta – Centro Seta, očekával Grand Prix České republiky s oroseným čelem.

Osmnáctiletý závodník z Rohatce u Hodonína vyměnil stroj Aprilia RSW za živější model RSA a cítí, že jedenáctá pozice nemusí znamenat strop. „Přeju si boj o nejvyšší příčky,“ netroškaří Kornfeil, který sbíral energii v Chorvatsku.

Podařilo se vám při dovolené vyčistit hlavu od závodění?
V Chorvatsku jsem si parádně odpočinul. Hlavně na motorovém prkně Jet Surf, které vyrábí můj kamarád Martin Sula. Byl to příjemně strávený týden a myslím, že po psychické stránce jsem na Brno dobře nachystaný.

Máte informace, zda v pauze mezi Sachsenringem a Brnem provedl tým na vašem stroji Aprilia RSA nějaké nové úpravy?
Myslím že ne, protože tahle motorka je už dostatečně vychytaná. Nejde v podstatě změnit nic, co by ji dovedlo k ještě větší dokonalosti.

S jakou strategií, počínaje tréninky, půjdete do brněnské Velké ceny?
Určitě už od prvního tréninku se vynasnažím o časy někde vpředu. Zejména tady v Brně to bude jak pro mě, tak pro tým i sponzory důležité.

Obligátní otázka: vyhovoval by vám víc mokrý nebo suchý povrch?
Se zřetelem na motorku, kterou mám k dispozici teď, mi to může být úplně jedno. Voda mi byla nápomocná, když jsem sedlal Aprilii RSW, což je teď už minulost.

Loni v Brně jste české fanoušky příjemně navnadil. Je reálné pomýšlet na takový výsledek i letos?
Je pravda, že jsem si loni laťku nasadil vysoko. Ale pokud se nám o víkendu podaří najít solidní nastavení motorky, je možné všechno.

Seděl jste v porotě vybírající hostesky pro Velkou cenu. Co jste si pomyslel, když jedna uchazečka na otázku odpověděla, že kolo Masarykova okruhu měří 50 kilometrů?
Byl jsem překvapený stejně, jako kdyby řekla, že hlavní město České republiky leží v Rusku. Slečnu asi otázka trochu zaskočila, a pak plácla blbost.