VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kornfeil o přestupu k elitě: Mistr světa? Zatím přehnaná představa

Motegi, Brno /ROZHOVOR/ - Jihomoravský závodník mistrovství světa Jakub Kornfeil podepsal smlouvu s elitním týmem třídy Moto3.

19.10.2012
SDÍLEJ:

Jakub Kornfeil.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Jako pro fotbalistu přesun z druhé ligy mezi domácí elitu. Na takovém přestupu se minulý týden dohodl jihomoravský motocyklový jezdec Jakub Kornfeil. Devatenáctiletý závodník mistrovství světa vymění od příští sezony dosavadní „druholigový" italský tým Ongetta Centro Seta za elitu třídy Moto3 RW Racing. „Pracuje v něm spousta lidí od gumaře přes techniky až po telemetriky," říká závodník z Rohatce na Hodonínsku, kterého o víkendu čeká Velká cena v Malajsii.

Přesednete na motorku, se kterou letos jezdí třetí jezdec Moto3 Luis Salom. Znamená to, že budete útočit na titul?

Je to můj sen, který bych si chtěl jednou splnit. Příští rok mi ale bude stačit, když výsledky budou mít vzestupnou tendenci a podaří se mi dojíždět na bedně. Pomýšlet na titul mistra světa je zatím trochu přehnaná představa.

Očekáváte tedy zlomovou sezonu? Vašim nejlepším dosavadním výsledek je páté místo.

Zlomová klidně může být. Příkladem je právě Salom.

Nizozemský tým RW Racing patří podle odborníků k elitě nejslabší kubatury. Proč?

Pracuje v něm spousta lidí od gumaře přes techniky až po telemetriky. Měl bych mít přístup k lepší technice.

Od kdy jste s týmem jednali?

Už od poloviny sezony. Chtěl jsem změnu k lepšímu a věřím, že se mi podařilo dohodnout s pravým týmem. Definitivně jsme se domluvili minulý týden, smlouva byla hotová takřka okamžitě. Zájem byl oboustranný. Chtěl jsem do lepšího týmu a oni zase hledali pilota. Měli na výběr z několika jezdců, ale nakonec se rozhodli pro mě.

Berete to jako ocenění svých dosavadních výkonů?

Přesně tak. Nové angažmá pro mě znamená neskutečnou výzvu, kterou si snad zasloužím. Kdybych jezdil na pětadvacátém místě, asi by si mě nevybrali. Nabídek jsem měl dost, ale s penězi je to horší.

Jak to myslíte?

Na kolik vyjde sezona se mění každý rok. Cena se vyvíjí od výsledků až po používanou techniku. Například letošek byl extrémně drahý. Veškerý materiál jsme museli nakoupit úplně nový, a tudíž vyšel hodně draze. I přes to, že se náklady měly snížit a výsledkově jsem na tom byl taky slušně. To ovšem neznamená, že příští sezona bude automaticky levnější, když máme nakoupenou techniku. Rozhoduje totiž spousta vedlejších aspektů.

Snem motocyklového jezdce mistrovství světa je postup do MotoGP. K elitní kategorii jste zatím udělal první krok. Pomůže přestup k RW Racing udělat další, tedy posunout se časem o stupeň výš do Moto2?

Vybral jsem si cestu, která by měla být méně klikatá než dosavadní. Jinak bych ani nepřestupoval. Prioritou v každém šampionátu, kde jsem jezdil, bylo dosáhnout výsledkové špičky a pak se posunout vzhůru.

V letošním roce jste zatím patnáctý. V posledním závodě v Japonsku vám naději na zlepšení postavení zhatila dramatická kolize s jedním ze soupeřů, který na vás spadl. Jak se to mohlo stát?

Na konci čtvrtého kola přišlo něco, k čemu moc často nedochází. Pilot jedoucí přede mnou nezvládl motorku, která ho vymrštila tak vysoko, že dopadl přímo na mě. Na stroji mi pozohýbal co se dalo, ale naštěstí jsem incident ustál.

V rychlém sledu vás nyní čekají další dva závody v Malajsii a Austrálii. Jak se dají zvládnout tři Velké ceny ve třech víkendech po sobě?

Určitě je to náročnější, ale jde to. Časové posuny mi nikdy nedělaly zle, ale tentokrát je to hrozné. Jako nějaký hendikep to přesto neberu. Naopak si myslím, že tolik závodů za sebou je dobře, protože nemusíme stále létat za moře. Nic proti tomu nemám.

Teď o víkendu čeká jezdce „oblíbená" Malajsie. Čím je tamní závod tak extrémně náročný?

Musíte být perfektně psychicky a hlavně fyzicky připravený, jinak nedojedete do cíle. Až tady se opravdu ukáže, kdo má jakou fyzičku. Spousta jezdců v minulosti po závodě a někdy už i při něm odpadla. Já se na tuto výzvu těším. (úsměv)

Autor: Tomáš Valaškovčák

19.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Medička pomáhala v uprchlickém táboře. Základem v práci je dobrý kolektiv, míní

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Brno – Bum! Rány se ozývaly každou chvíli brněnskými Kníničkami. Místní chasa totiž v sobotu odpoledne slavila masopust. Ulicemi procházel průvod v maskách. Lidé v ulicích potkali tradiční masky, které k fašanku patří, ale třeba i Čerta a Káču, nebo bandu pirátů i se střílející pirátskou lodí.

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies