VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kornfeil o přestupu k elitě: Mistr světa? Zatím přehnaná představa

Motegi, Brno /ROZHOVOR/ - Jihomoravský závodník mistrovství světa Jakub Kornfeil podepsal smlouvu s elitním týmem třídy Moto3.

19.10.2012
SDÍLEJ:

Jakub Kornfeil.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Jako pro fotbalistu přesun z druhé ligy mezi domácí elitu. Na takovém přestupu se minulý týden dohodl jihomoravský motocyklový jezdec Jakub Kornfeil. Devatenáctiletý závodník mistrovství světa vymění od příští sezony dosavadní „druholigový" italský tým Ongetta Centro Seta za elitu třídy Moto3 RW Racing. „Pracuje v něm spousta lidí od gumaře přes techniky až po telemetriky," říká závodník z Rohatce na Hodonínsku, kterého o víkendu čeká Velká cena v Malajsii.

Přesednete na motorku, se kterou letos jezdí třetí jezdec Moto3 Luis Salom. Znamená to, že budete útočit na titul?

Je to můj sen, který bych si chtěl jednou splnit. Příští rok mi ale bude stačit, když výsledky budou mít vzestupnou tendenci a podaří se mi dojíždět na bedně. Pomýšlet na titul mistra světa je zatím trochu přehnaná představa.

Očekáváte tedy zlomovou sezonu? Vašim nejlepším dosavadním výsledek je páté místo.

Zlomová klidně může být. Příkladem je právě Salom.

Nizozemský tým RW Racing patří podle odborníků k elitě nejslabší kubatury. Proč?

Pracuje v něm spousta lidí od gumaře přes techniky až po telemetriky. Měl bych mít přístup k lepší technice.

Od kdy jste s týmem jednali?

Už od poloviny sezony. Chtěl jsem změnu k lepšímu a věřím, že se mi podařilo dohodnout s pravým týmem. Definitivně jsme se domluvili minulý týden, smlouva byla hotová takřka okamžitě. Zájem byl oboustranný. Chtěl jsem do lepšího týmu a oni zase hledali pilota. Měli na výběr z několika jezdců, ale nakonec se rozhodli pro mě.

Berete to jako ocenění svých dosavadních výkonů?

Přesně tak. Nové angažmá pro mě znamená neskutečnou výzvu, kterou si snad zasloužím. Kdybych jezdil na pětadvacátém místě, asi by si mě nevybrali. Nabídek jsem měl dost, ale s penězi je to horší.

Jak to myslíte?

Na kolik vyjde sezona se mění každý rok. Cena se vyvíjí od výsledků až po používanou techniku. Například letošek byl extrémně drahý. Veškerý materiál jsme museli nakoupit úplně nový, a tudíž vyšel hodně draze. I přes to, že se náklady měly snížit a výsledkově jsem na tom byl taky slušně. To ovšem neznamená, že příští sezona bude automaticky levnější, když máme nakoupenou techniku. Rozhoduje totiž spousta vedlejších aspektů.

Snem motocyklového jezdce mistrovství světa je postup do MotoGP. K elitní kategorii jste zatím udělal první krok. Pomůže přestup k RW Racing udělat další, tedy posunout se časem o stupeň výš do Moto2?

Vybral jsem si cestu, která by měla být méně klikatá než dosavadní. Jinak bych ani nepřestupoval. Prioritou v každém šampionátu, kde jsem jezdil, bylo dosáhnout výsledkové špičky a pak se posunout vzhůru.

V letošním roce jste zatím patnáctý. V posledním závodě v Japonsku vám naději na zlepšení postavení zhatila dramatická kolize s jedním ze soupeřů, který na vás spadl. Jak se to mohlo stát?

Na konci čtvrtého kola přišlo něco, k čemu moc často nedochází. Pilot jedoucí přede mnou nezvládl motorku, která ho vymrštila tak vysoko, že dopadl přímo na mě. Na stroji mi pozohýbal co se dalo, ale naštěstí jsem incident ustál.

V rychlém sledu vás nyní čekají další dva závody v Malajsii a Austrálii. Jak se dají zvládnout tři Velké ceny ve třech víkendech po sobě?

Určitě je to náročnější, ale jde to. Časové posuny mi nikdy nedělaly zle, ale tentokrát je to hrozné. Jako nějaký hendikep to přesto neberu. Naopak si myslím, že tolik závodů za sebou je dobře, protože nemusíme stále létat za moře. Nic proti tomu nemám.

Teď o víkendu čeká jezdce „oblíbená" Malajsie. Čím je tamní závod tak extrémně náročný?

Musíte být perfektně psychicky a hlavně fyzicky připravený, jinak nedojedete do cíle. Až tady se opravdu ukáže, kdo má jakou fyzičku. Spousta jezdců v minulosti po závodě a někdy už i při něm odpadla. Já se na tuto výzvu těším. (úsměv)

Autor: Tomáš Valaškovčák

19.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení