VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kornfeil před domácí Grand Prix: Naučil jsem se nedávat si do závodu cíle

Brno – V mistrovství světa kroutí už sedmou sezonu, až loňská však pro něj znamenala průlom. Motocyklový jezdec Jakub Kornfeil se konečně probojoval na stupně vítězů, po čemž se mu ulevilo. „Už se tolik nebojím ostatních kluků, vím, že na ně mám," říká třiadvacetiletý závodník z Rohatce na Hodonínsku.

18.8.2016 1
SDÍLEJ:

Jakub KornfeilFoto: čtk

O tom může domácí fanoušky přesvědčit už od pátku, kdy volnými tréninky startuje brněnská Grand Prix České republiky.

Už na vás dýchla atmosféra domácího závodu?

Jasně. Už v úterý ráno jsme měli akci na velodromu, kde jsme si zajezdili s dráhaři brněnské Dukly. Ve středu jsem pak vzal nějaké kluky na jetsurfy (motorové surfy – pozn. red.). Ve Valticích máme na to vyhrazený rybník a tam závodíme.

V mistrovství světa jste ze stálých českých závodníků zbyl jediný. Vnímáte, že je na vás před brněnskou Velkou cenou větší tlak?

Jsem rád, že nakonec dostal divokou kartu Kája Hanika, a na věci okolo jsem tak nezbyl sám. Pozornost není upřená pouze na mě. Podobné věci si však užívám. Spousta jezdců doprovodné akce nemusí, já však ano. Potkáme se s lidmi a na závod je můžeme nalákat. Vždycky se na Brno těším, až povím něco českým novinářům. Přes rok o nás jinde ve světě takový zájem není.

Už jste si zvykl, že v seriálu jste zbyl z Čechů sám?

Pro mě se toho moc nezměnilo. Jen jsem zodpověděl pár dotazů ohledně konce Káji v MotoGP.

Naruší vám náročný program soustředění před závodem?

Naštěstí to pro nás končí ve čtvrtek odpoledne a pak už máme klid na závody.

V celkovém pořadí kategorie Moto3 vám po deseti dílech mistrovství světa patří desáté místo. Jak se pro vás sezona vyvíjí?

Všelijak. V polovině sezony jsem ještě nikdy neměl tolik bodů (58 – pozn. red.), takže z toho pohledu je to pozitivní. Na druhou stranu jsme před startem sezony měli za cíl vyjet nějaká pódia, k čemuž máme zatím daleko. Závodů, kde jsme jezdili navrchu, bylo málo. Pořád se pereme s motorkou. Loňská KTM mi seděla mnohem víc než letošní honda a to je škoda.

Minulý rok jste šel do brněnského podniku bez pódiového umístění. Pak jste získal druhou a třetí pozici. Jak se za ten rok změnil Jakub Kornfeil?

Už se nebojím ostatních kluků. Vím, že na nejvyšší příčky mám i já. Letos už jedu sedmou sezonu a bylo pro mě těžké, že ostatní stanuli na stupních vítězů klidně v premiérovém roce. Po Silverstonu, kde jsem skončil druhý, mi spadl velký kámen ze srdce.

Před časem jste říkal, že prio-rita je sbírat body. To se vám daří, jenže bedna nepřichází. Pozměníte nyní taktiku, aby se to změnilo?

Z prvních devíti závodů jsem dojel osmkrát na bodech, což je dobré. V druhé půlce sezony však už musíme útočit na přední pozice.

Takže atak na první trojku přijde už v neděli v Brně?

Uvidíme po pátečních trénincích, kde budu. Podle toho se to vyvine. Jestli zajedu časy v první desítce, tak o víkendu můžu atakovat první pětku. Pokud budu v pořadí dál, cíl představuje zisk bodů.

V minulých letech jste před brněnskou Grand Prix prohlašoval, že chcete skončit na špici. Teď se zdáte být opatrnější…

Musím oponovat. Nikdy jsem neburcoval lidi, že pojedu o pódium. To většinou udělala média. Naučil jsem se nedávat si cíle do závodu. Zjistil jsem, že je to na škodu. V životě ne, ale v závodě ano. Při něm musíte vyhodnotit vzniklou situaci, adekvátně zareagovat a poté z ní vytěžit maximum.

V celkovém pořadí zatím držíte desátou pozici. Je priorita se v ní udržet?

Ano, ještě nikdy jsem na konci sezony do desítky neskončil.

Jak daleko máte k vítězství v jednom ze závodů?

Při každém dílu mistrovství světa je to odlišné. Někde jsem byl hrozně blízko, jinde daleko. Třeba letos v Le Mans jsem v trénincích a pak i v kvalifikaci a závodě jel výborně. Neskutečně mi to sedlo. Motorka šlapala a přišlo mi, že ostatní kluci stojí. I když to nakonec nedopadlo, mohl jsem vyhrát.

Na mokru zajíždíte dobré výsledky. Přejete si v neděli déšť?

Na předpověď počasí jsme se dívali už i s Kájou Hanikou. V pátek a sobotu má být hezky, v neděli možná zaprší. To by mi vůbec nevadilo.

Jaký je rozdíl jet na Masarykově okruhu na vodě a na suchu?

Diametrální. Přirovnal bych to k tomu, když se kloužete na ledě a pak jdete v tretrách na tartan. Na vodě si musíte dávat na vše neustále majzla, hlavně na brzdy a na plyn.

Autor: Jan Pařík

18.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies