VYBERTE SI REGION

Kornfeil překonal na testech v Jerezu rekord z minulého roku

Jerez, Rohatec – Jakub Kornfeil si může oddechnout. Rohatecký závodník vyzkoušel v úterý na okruhu ve španělském Jerezu nový podvozek FTR. Že šlo o správnou volbu, ukázal další den testování.

21.3.2012
SDÍLEJ:

Jakub Kornfeil, jezdec týmu Redox Ongetta Centro Seta, zvládl během úterý absolvovat ve Španělsku čtyřiašedesát kol.Foto: archiv Jakuba Kornfeila

„Hned po pár kolech bylo totiž poznat, že si s novým motocyklem bude Jakub rozumět. Už při prvním vyjetí se dokázal oproti nejlepšímu pondělnímu času zlepšit o tři desetiny vteřiny. Na konci druhého dne to pak byl čas o 1,4 vteřiny lepší,“ hlásil člen Kornfeilova týmu Martin Jančálek.

Po několika úpravách na přední části motocyklu se mohl osmnáctiletý závodník plně soustředit na zlepšování svých dosavadních časů. Největší progres přišel pak v samostatném tréninku třídy Moto3, kde stlačil svůj čas na hodnotu 1:49,4. „Tento čas je pro Kubu nejen osobním maximem na okruhu Jerez, ale také velkou psychickou vzpruhou pro další práci. Překonal svůj osobní rekord z minulého roku, jenž měl hodnotu 1:50,0,“ upozornil Jančálek.

Jezdec týmu Redox Ongetta Centro Seta zvládl během úterý absolvovat ve Španělsku čtyřiašedesát kol. „Motorky jsou naprosto rozdílné, rám FTR umožňuje jet mnohem rychleji v zatáčkách, drží výborně stopu a na výjezdu je pak možné dosáhnout potřebného zrychlení. Celkově rám snese mnohem více než Honda. A jak všichni předesílali, že FTR je skutečný závodní speciál, tak to můžu jen potvrdit. Jsem moc šťastný, že jsme se rozhodli pro tuhle změnu,“ uvedl Kornfeil.

Ten musel celé dopoledne řešit problémy s váhou na předním kole. „Nakonec se nám to do odpoledního tréninku podařilo odstranit,“ oddechl si.

Kornfeilovi, který dokázal zajet několik kol s časem 1:49 úplně sám, patří po úterý patnácté místo. „Abych řekl pravdu, moc se tím nezaobírám, protože je vidět, že se zlepšujeme. I přes velmi malé zkušenosti s novým rámem se přibližujeme top ten, na které nám chybí čtyři desetiny,“ pravil.

Rodáka z Rohatce čeká do konce týdne ještě spousta práce. „Ve středu bude ještě potřeba potvrdit a zlepšit čas. Máme nachystané další věci, které budeme testovat,“ řekl Kornfeil. „Vyzkoušíme novou antihoppingovou spojku, palivové mapy a pneumatiky. Sice už se čas nebude sundávat tak snadno, ale já doufám, že se nám podaří ještě nějaké ty desetinky urvat,“ dodal.

Autor: Libor Kopl

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Měl podpírat německou dálnici. Místo mostu stojí u přehrady jen osamělé torzo

Brno – Zakázaná výzva lákala před lety horolezce u brněnské přehrady. Ještě v devadesátých letech minulého století mohli lézt na opuštěný pilíř Hitlerovy dálnice, dnes už zde ale platí zákaz. Právě pozůstatku po nikdy nedostavěné dálnici je věnován další díl pravidelného seriálu Brněnského deníku Rovnost Brněnské mosty.

Nové jízdní řády? Změny čekají cestující už od neděle. Přibude nová linka

Brno – Z bohunické nemocnice do Technologického parku za pětadvacet minut a bez přestupů. Od neděle platí nový jízdní řád brněnské hromadné dopravy. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, cestující v něm najdou i novou expresní linku E56, která propojí Univerzitní kampus a Technologický park.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies