VYBERTE SI REGION

Kornfeilovi chybí španělské teplo a řídítka

Brno /ROZHOVOR/ - Sedmnáctiletý Jihomoravan zůstává v sedle stroje Aprilia, německý tým však vyměnil za vstřícnější italské prostředí.

2.2.2011
SDÍLEJ:

Jakub Kornfeil.Foto: DENÍK/Attila Racek

Loni zazářil na Masarykově okruhu snovým pátým místem a v celkovém pořadí mistrovství světa stopětadvacítek obsadil sedmnáctou příčku. V jakých barvách bude prožívat letošní labutí píseň nejmenší objemové třídy, kterou v příštím roce nahradí čtyřtaktní stroje Moto3, se dozvěděl rohatecký motocyklový silničář Jakub Kornfeil teprve v minulých dnech. „Teď už můžu konečně v klidu usínat,“ usmívá se stále ještě sedmnáctiletý závodník.


Proč nebudete pokračovat v Racing Teamu Germany?
Jeho majitelé jednostranně změnili podmínky dvouleté smlouvy. Nové návrhy jsme nemohli akceptovat.

S týmem se rozloučil i váš loňský japonský kolega Tomoyoshi Koyama?
Nic o něm nevím, Koyama je dost uzavřený člověk.

Kolik týmů o vás zůstalo ve hře po vašem odchodu z Racing Teamu Germany?
Žádný, naším cílem bylo založit vlastní tým. Protože myšlenku se nám nepodařilo realizovat, kontaktovali jsme italský CBC Corse a téměř okamžitě jsme se dohodli. Smlouva platí jen pro letošní sezonu, protože stopětadvacítky končí a v roce 2012 bude všechno jinak.

Vzápětí po uzavření smlouvy se vyrojily spekulace, že vaším novým působištěm se stává tým Ongetta…
Rád bych to uvedl na pravou míru. FI Ongetta je jenom generálním sponzorem. S Ongettou, kterou známe z loňského roku, nemá vůbec nic společného. Můj tým se jmenuje Ongetta – Centro seta CBS Corse. Patří rodině Checcini, která tohoto sponzora přetáhla na svoji stranu.

Zůstaly ekonomické podmínky vašeho vstupu do italské stáje zhruba na stejné úrovni jako v případě loňského Germany Teamu?
Jsou přibližně stejné s tím rozdílem, že Italové se chovají mnohem vstřícněji.

Dříve či v docela nedávné minulosti si několik českých jezdců ve službách italských týmů takříkajíc popálilo ruce. Máte vše precizně smluvně ošetřené?
Ano, zastupuje nás jedna celorepublikově známá právnička, kterou nebudu jmenovat.

Jakým zázemím disponuje tým?
Sídlí nedaleko Misana a jeho zázemí je na velice solidní úrovni. Má i svoji vlastní motorovou brzdu. Sezonu pojedu na stroji Aprilia RSW. Tovární typ RSA to není, ale myslím, že tento model má stále svůj potenciál.

Vašim týmovým kolegou se stal Angličan Harry Stafford. Domníváte se, že partnerství bude klapat?
Harryho dobře znám, zejména z Red Bull Rookies Cupu. Je to můj velice dobrý kamarád a doufám, že vzájemná spolupráce nám bude vyhovovat.

Sezonu třídy 125 ccm zahájí tento týden testy ve Valencii. Jak vypadala vaše dosavadní zimní příprava?
Před pár dny jsem byl ve výcvikovém středisku Red Bullu v Salzburgu. Kemp víceméně zkontroloval, jak jsme se v průběhu zimy připravovali na sezonu. Absolvovali jsme tam i psychologické testy, které byly opravdu řádným oříškem.

Myslíte, že vás sezona zastihne dobře připraveného?

Pro svoji fyzičku dělám maximum, ale chybí mi to, co mají Španělé a my ne. To znamená teplé počasí a s tím související každodenní ježdění na závodní motorce.

AMOS KREJČÍ

2.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Měl podpírat německou dálnici. Místo mostu stojí u přehrady jen osamělé torzo

Brno – Zakázaná výzva lákala před lety horolezce u brněnské přehrady. Ještě v devadesátých letech minulého století mohli lézt na opuštěný pilíř Hitlerovy dálnice, dnes už zde ale platí zákaz. Právě pozůstatku po nikdy nedostavěné dálnici je věnován další díl pravidelného seriálu Brněnského deníku Rovnost Brněnské mosty.

Nové jízdní řády? Změny čekají cestující už od neděle. Přibude nová linka

Brno – Z bohunické nemocnice do Technologického parku za pětadvacet minut a bez přestupů. Od neděle platí nový jízdní řád brněnské hromadné dopravy. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, cestující v něm najdou i novou expresní linku E56, která propojí Univerzitní kampus a Technologický park.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies