VYBERTE SI REGION

Král pádů Abraham v MotoGP plánuje reparát

Brno /INFOGRAFIKA UVNITŘ/ – Desetitisíce kilometrů, čtyři kontinenty, čtrnáct zemí, osmnáct okruhů a miliony fanoušků po celém světě. Tak nevypadá deník nejznámějšího cestovatele, ale vyhlídky motocyklových jezdců.

6.4.2012
SDÍLEJ:

Karel Abraham při Velké ceně České republiky.Foto: Deník/Martin Divíšek

Elitě závodů na dvou kolech o víkendu v Kataru začíná už 64. sezona mistrovství světa silničních motocyklů, která je protáhne téměř po celém světě včetně České republiky. Osmiměsíční závodní kolotoč se koncem srpna zastaví i v Brně.

Po boku hvězd motocyklového sportu jako Valentino Rossi, Casey Stoner nebo Jorge Lorenzo se letos opět představí i dva Jihomoravané. Rohateckého Jakuba Kornfeila ve třídě Moto3, která nově nahradila stopětadvacítky, doplní v královské kubatuře MotoGP Brňan Karel Abraham. „Loni jsem byl obrovsky nervózní. Vůbec jsem nevěděl, co a jak bude. Když už tuším, co mě čeká, cítím se daleko lépe,“ povídal dvaadvacetiletý jezdec před svou druhou sezonou v nejvyšší třídě.

V premiérovém ročníku si závodník Cardion AB Motoracing připsal 64 bodů, skončil čtrnáctý a nejlepšími výsledky byla sedmá místa ze španělské Grand Prix a Velké Británie. „Konkrétní plány si letos nedávám. Hlavně chci zapracovat na pravidelném sbírání bodů,“ narážel Abraham, který ve čtvrtečních trénincích zajel jedenáctý čas, na časté pády.

Nejvíc pádů v sezoně

V součtů všech testů, tréninků, kvalifikací i závodů otestoval asfalt ve 22 případech, což bylo nejvíce ze všech jezdců MotoGP. „Za některé ani nemohl, ale pokud se chce posunout dál, musí toto číslo snížit. V nováčkovské sezoně neměl co ztratit. Teď už ale každý čeká, že minimálně obhájí loňské pozice,“ upozornil motokrosař Petr Kuchař, který závody MotoGP dlouhodobě sleduje.

Královská kubatura vyjede do nové sezony na strojích s novým silnějším litrovým motorem. „Při testování jsme se dostali i do slepé uličky. Jsem realista a vím, že ze začátku budeme asi oproti konkurenci pozadu,“ uvedl devítinásobný mistr Rossi, který sedlá stejně jako Abraham motorku Ducati.

Titul obhajuje Casey Stoner na hondě. „Těším se na souboje s více soupeři,“ sdělil Australan, který kvituje rozšíření startovního pole na jedenadvacet pilotů.

Nejpočetnější skupina jezdců bude tradičně ve třídě Moto3, kde pojede už třetí kompletní sezonu Kornfeil. Naopak z účasti další české naděje Miroslava Popova kvůli nedostatku peněz před měsícem sešlo. Další trikolóru tak ponese ve startovním poli alespoň česká motorka FGR.

Šampionát nabídne celkem osmnáct závodů. Začíná o víkendu v Kataru a skončí 11. listopadu ve Valencii. Vrcholnou akcí pro české fanoušky bude domácí Grand Prix v Brně, která se letos jede 26. srpna.

INFOGRAFIKA ZDE

Autor: Tomáš Valaškovčák

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Na dálnici nacouval do jiného auta. Agresivního řidiče dopadli policisté

Ilustrační foto.
9 5

Na Kamechy může vést lanovka. Stavbu tramvajové tratě totiž komplikuje podloží

Jih Moravy je nejchladnější v republice. Silničáři doporučují opatrnou jízdu

Jižní Morava - Hlavní silniční tahy na jižní Moravě jsou v pondělí ráno sjízdné bez komplikací, ovšem na vedlejších cestách doporučují silničáři zvýšenou opatrnost. Na takzvaných inertních úsecích, které se neudržují chemicky, leží ujetý sníh krytý posypem.

Situaci v tabulce nevidím tak černě, hlásil po porážce s Olomoucí kapitán Čermák

Brno – Kapitán svým spoluhráčům nic nevyčítal. Leoš Čermák a jeho parťáci doma v neděli nestačili na Olomouc a v 39. kole extraligy prohráli 1:3. Na slovenského brankáře Branislava Konráda vyslali 33 střel, z nichž se však hokejistům Komety ujala pouze jedna.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies