VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Legendární kvadriatlonista Podborský získal třináctý titul. A opět se loučí

Brno – Běžně nezávodí, letos oslavil už šestačtyřicáté narozeniny. Ale na volání oblíbeného závodu v Sedlčanech slyšel. Po měsíční přípravě se tak brněnský kvadriatlonista Miroslav Podborský postavil na start mistrovství světa. A vyhrál. Jak taky jinak. Nejlepší na planetě je potřinácté.

16.8.2012
SDÍLEJ:

MS v kvadriatlonu: Miroslav Podborský.Foto: Petr Pilař

Tolikrát ovládl i sedlčanský podnik s názvem Czech Diamond Man. Trať středního kvadriatlonu nabídla 1500 metrů plavání, 7 kilometrů na kajaku, 40 kilometrů na kole a na závěr 10 kilometrů běhu. „Už loni jsem po Sedlčanech zopakoval, že závodit nebudu, ale po tři čtvrtě roce to ve mně zase uzrálo. Nikam jinam by se mi nechtělo, jenže k Sedlčanům mám vztah. Začínal jsem tam s kvadriatlonem a jelikož šlo o poslední ročník, chtěl jsem tam i skončit," vysvětluje šestačtyřicetiletá legenda světového kvadriatlonu, jíž živí práce v teplárnách.

Podborský se na šampionát moc dlouho nepřipravoval. „Na kole se udržuju pořád, ale ostatní disciplíny jsem pořádně zkoušel až poslední měsíc. Třeba kajak vyžaduje specifické podmínky k tréninku, které každý nemá, a proto není kvadriatlon tak populární," hlásí sportovec, který od dětství trvale žije v Brně.

Druhého Leoše Roušavého porazil s přehledem o víc než pět minut, do vedení se Podborský dostal už tradičně na kajaku. „Původně jsem byl kajakář, pak jsem se dal na triatlonu a když jsem se dozvěděl o kvadriatlonu, měl jsem sport šitý na míru," pokyvuje.

Na kajaku a na kole bývá bezkonkurenční. „Plavání vždy musím nějak přežít, v prostředních dvou disciplínách zaútočím a pak musím zase přežít běh. Nejhorší byly dlouhé kvadriatlony, kde jsem v běhu vždy umíral," líčí veterán, který před třemi lety obdržel Plaketu za zásluhy od Evropského hnutí fair play. Na mistrovství světa 2008 totiž počkal na britského soupeře, jenž vyběhl z depa špatným směrem. Podborský ztratil minutový náskok i titul.

V Sedlčanech patrně vyběhl do světového podniku naposledy. „Nikdy neříkej nikdy, ale už nemám zapotřebí si něco dokazovat. Navíc v Sedlčanech se už startovat nebude a cizina mě neláká. A ve svém věku už si taky něco vyslechnu od ženy, když jdu závodit," culí se Podborský.

Autor: Jaroslav Kára

16.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Finálový galavečer České Miss 2017 v brněnské DRFG aréně.
43

Titul České Miss 2017 získala Michaela Habáňová ze Zlína

Mladý útočník brněnské Komety Martin Nečas.

Musím si dovolit a hrát s pukem, ne ho jen odhazovat, říká Nečas

Skotské hry v Brně prověřily mužskou sílu i ješitnost

Brno /FOTOGALERIE/ – Vyzkoušet svoji sílu i obratnost přišli na Kraví Horu v Brně muži v kiltech. Druhý ročník Skotských her Zahájil výstřel z děla. Pořadatelé si pochvalovali tradiční skotské počasí a lákali diváky k účasti na hrách. Sobotním cílem nebylo vítězství v samotných hrách, ale především představení skotské kultury a jejích specifických her.

Regionální den železnice v Zastávce začal příjezdem parní lokomotivy

Zastávka /VIDEO, FOTOGALERIE/ - Vlakové nádraží v Zastávce zaplavily davy nadšených lidí. Jako každoročně čekali na příjezd parní lokomotivy z Brna, která s sebou přivezla historické vagóny plné cestujících. „Přijeli jsme vlakem z Brna, jsme tu poprvé. Nejvíc se s dětmi těšíme na guláš,“ řekl Jiří Horák z Brna.

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Brno – Mluví o tom sice před každým utkáním téměř od počátku sezony, ale brněnští fotbalisté i trenéři si uvědomují, že v neděli nadchází klíčový duel sezony. Zbrojovka od pěti hodin odpoledne nastoupí na hřišti Karviné. Týmu, který posbíral v dosavadních sedmi kolech také pouze čtyři body. „Víme všichni, že to je pro nás strašně důležitý zápas a chystáme se na něj celý týden. Věřím, že ho zvládneme,“ doufá brněnský záložník Miloš Kratochvíl.

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení