VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Legendární kvadriatlonista Podborský získal třináctý titul. A opět se loučí

Brno – Běžně nezávodí, letos oslavil už šestačtyřicáté narozeniny. Ale na volání oblíbeného závodu v Sedlčanech slyšel. Po měsíční přípravě se tak brněnský kvadriatlonista Miroslav Podborský postavil na start mistrovství světa. A vyhrál. Jak taky jinak. Nejlepší na planetě je potřinácté.

16.8.2012
SDÍLEJ:

MS v kvadriatlonu: Miroslav Podborský.Foto: Petr Pilař

Tolikrát ovládl i sedlčanský podnik s názvem Czech Diamond Man. Trať středního kvadriatlonu nabídla 1500 metrů plavání, 7 kilometrů na kajaku, 40 kilometrů na kole a na závěr 10 kilometrů běhu. „Už loni jsem po Sedlčanech zopakoval, že závodit nebudu, ale po tři čtvrtě roce to ve mně zase uzrálo. Nikam jinam by se mi nechtělo, jenže k Sedlčanům mám vztah. Začínal jsem tam s kvadriatlonem a jelikož šlo o poslední ročník, chtěl jsem tam i skončit," vysvětluje šestačtyřicetiletá legenda světového kvadriatlonu, jíž živí práce v teplárnách.

Podborský se na šampionát moc dlouho nepřipravoval. „Na kole se udržuju pořád, ale ostatní disciplíny jsem pořádně zkoušel až poslední měsíc. Třeba kajak vyžaduje specifické podmínky k tréninku, které každý nemá, a proto není kvadriatlon tak populární," hlásí sportovec, který od dětství trvale žije v Brně.

Druhého Leoše Roušavého porazil s přehledem o víc než pět minut, do vedení se Podborský dostal už tradičně na kajaku. „Původně jsem byl kajakář, pak jsem se dal na triatlonu a když jsem se dozvěděl o kvadriatlonu, měl jsem sport šitý na míru," pokyvuje.

Na kajaku a na kole bývá bezkonkurenční. „Plavání vždy musím nějak přežít, v prostředních dvou disciplínách zaútočím a pak musím zase přežít běh. Nejhorší byly dlouhé kvadriatlony, kde jsem v běhu vždy umíral," líčí veterán, který před třemi lety obdržel Plaketu za zásluhy od Evropského hnutí fair play. Na mistrovství světa 2008 totiž počkal na britského soupeře, jenž vyběhl z depa špatným směrem. Podborský ztratil minutový náskok i titul.

V Sedlčanech patrně vyběhl do světového podniku naposledy. „Nikdy neříkej nikdy, ale už nemám zapotřebí si něco dokazovat. Navíc v Sedlčanech se už startovat nebude a cizina mě neláká. A ve svém věku už si taky něco vyslechnu od ženy, když jdu závodit," culí se Podborský.

Autor: Jaroslav Kára

16.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies