Podzimní cena Masarykova okruhu rozdělovala půltucet titulů automobilových mistrů České republiky. Polovina z nich zůstala ve městě pod Špilberkem.

Všechna žezla Brňanů ukovala divize 4. Dvě ve sprinterské části a jedno s předstihem i ve vytrvalostním klá­ní.

Ukázku převahy vozů Mercedes Benz DTM s demonstroval závod třídy nad 2000 ccm. Od startu vedoucí Vladimír Nimč přenechal v posledním kole vítěznou pozici svému týmovému šéfovi Antonínu Charouzovi a z tribuny se tu a tam ozval pískot.

Nimč se snažil blufovat přehřátým motorem. Charouz ale řekl pravdu. „Byli jsme tak domluveni,“ přiznal majitel už čtyřiceti republikových titulů.

Bez postranních úmyslů probíhala bitva o trůn třídy do 3500 ccm, v jejíž hlavních rolích účinkovali Brňané Dan Michl a Jiří Mičánek. Druhý jmenovaný měl před Podzimní cenou na Michla bod k dobru. Zároveň ale věděl, že za normálních okolností jeho o 350 kilogramů těžší vůz Porsche nemá proti lehkému speciálu šanci.

Michl proto vyhrál a stal se mistrem. „Bylo jasné, že musím jet hodně rychle a Juru udržet za sebou,“ prozradil Michl jednoduchou strategii. Mičánek byl s titulem vicemistra také spokojen.

Velkou naději na úspěch má mladý Brňan ve vytrvalostní klasifikaci, jejíž závěrečný účet orazítkuje Epilog. Sobotní předposlední tříhodinový díl Mičánek s Martinem Jermanem vyhráli a v čele průběžného pořadí mají už náskok čtrnácti bodů.

Bez stresu může Epilog očekávat posádka Vladimír Hladík a Zdeněk Duda, na kterou v dvoulitrech už nikdo nemá. Finiš tříhodinovky byl napínavý. V závěru musel Tomáš Enge v kokpitu mercedesu tvrdě bránit první místo, což se mu nakonec podařilo.

AMOS KREJČÍ