VYBERTE SI REGION

Marodi chtějí startovat v Brně

Brno - Zranění superbikoví jezdci pojedou na Masarykově okruhu. Vrátit se chce i vedoucí Haga.

11.7.2009
SDÍLEJ:

Michal Filla pravděpodobně Superbiky nepojede. Jediným zástupcem v mistrovském závodě na Masarykově okruhu tak bude Jakub Smrž (na snímku). Foto: Deník

Nemocní vstávají z postelí, odhazují berle a pečlivě se připravují. Tak lze s mírnou nadsázkou charakterizovat kumulující přípravy týmů na desátý závod mistrovství světa motocyklových superbiků, který se pojede poslední červencový víkend na Masarykově okruhu.

Průběžný lídr šampionátu Japonec Noriyuki Haga nechce o absenci ani slyšet. Z prachu povstává i německý jezdec Max Neukirchner z týmu Alstare Suzuki.

Po těžké kolizi v italské Monze, kde ho v první šikaně po startu trefil nekontrovatelný stroj jednoho ze soupeřů, hodlá Němec ohlásit svůj návrat právě na dráze v Brně.

Lékaři už zbavili jeho pravou operovanou nohu zpevňujících drátů a Neukirchner byl blahem bez sebe.

„Nemohl jsem se dočkat, až se po osmi týdnech toho zbavím. Teď konečně začnu s tréninkem zraněné nohy. V posledních týdnech jsem mohl posilovat pouze horní část těla a levou nohu,“ jásal před sezonou považovaný jeden z kandidátů na světový superbikový titul.

„Mým cílem jsou nadále závody v Brně. Tamní trať patří k mým oblíbeným, mám tam pokaždé hodně fanoušků. Proti ji považuji za svoji druhou domácí trať v šampionátu,“ vyznal Neukirchner svoje sympatie k Masarykovu okruhu.

Spekulace zaznívají z českého jezdeckého tábora. Pražan Miloš Čihák, který jel v Brně mistrovství světa superbiků už třikrát na divokou kartu, nabídl svoji suzuki šlapanickému jezdci Michalu Fillovi.

„Je to pravda, ale ze sedmdesáti procent tuto možnost odmítnu. Jet v takové konkurenci na starším a pro mě nezvyklém stroji, by asi nebylo moc dobré,“ zavrhuje možnost stát na startu Superbiků Filla, závodící běžně ve třídě Superstock 1000.

AMOS KREJČÍ

11.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies